لزوم توجه ویژه دولت به نیازمندان در حین جراحی اقتصادی / گروه های جهادی برای ورود به عرصه دانش بنیان


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1401/02/17
کد خبر: 1836887

محمدباقر محمدی لائینی با بیان اینکه نگران دهک های آسیب پذیر هستیم که دولت باید به فکر آنها باشد. وی گفت: ممکن است گاهی عملیاتی برای کشور لازم باشد اما در کنار انجام عملیات می توان برای اقشار آسیب پذیر تمهید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از وبلاگ؛ آیت الله محمد باکر محمد لالایینی صبح امروز در مراسم افتتاحیه رزمایش جهادی فاطمیون مازندران در ساری با بیان اینکه ایران اسلامی مادر مقاومت و اسلام است، اظهار داشت: اگر انقلاب اسلامی در شعارهای خود مانند عدالت، عدالت، شعار جهان و در آخرت هم رفاه مادی و هم توسعه زندگی دنیوی و ارزش‌های معنوی و تأمین سعادت اخروی برای موفقیت، یعنی زمینه صدور انقلاب اسلامی فراهم شده است.

وی افزود: شکست ما در اینجا یعنی پیکان خلاصی از انقلاب اسلامی و انقلاب اسلامی در همان چهاردیواری بسته می شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: بنابراین پیروزی جهاد در عرصه جهاد سازندگی کمتر از پیروزی جهاد در دفاع مقدس و پاسداری از حرم نیست.

آیت الله محمدی لائینی گفت: مردم ما وقتی وارد عرصه ارزش های دینی می شوند و انقلاب اسلامی وقتی وارد عرصه سازندگی می شوند جهادگر هستند. وقتی وارد عرصه دیپلماسی می شوند جهادی می کنند، وقتی با ولیعهد وارد میدان جنگ می شوند جهادی می کنند و امروز می بینیم که از 700 نفر به هفت نفر رسیده ایم.

وی گفت: ما نگران دهک های آسیب پذیر هستیم که دولت باید فکری به حال آنها کند، گاهی ممکن است عملیاتی برای کشور لازم باشد اما می شود. جراحی، همچنین مقدمات لازم را برای افراد آسیب پذیر فراهم کنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه امیدواریم توافقات به گونه ای باشد که بتواند زندگی آبرومندانه اقشار آسیب پذیر جامعه را تضمین کند. توصیه می شود: اگر کالاها برگه یا کارتی باشد که می توان از فروشگاه ها خریداری کرد، مطلوب تر است. زیرا تزریق پول ذاتا تورمی است و در روزهای اول ماه هزینه می شود و تا پایان ماه این گروه ها نمی توانند کالایی تهیه کنند.

آیت‌الله محمدی لائینی گفت: تزریق کالا می‌تواند به طور همزمان باعث رونق تولید داخلی شود و آثار تورمی نداشته باشد. بنابراین امیدواریم دولت، مجلس و قوه قضاییه قطعا اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند تا بتوانیم به راحتی از این مرحله عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از همه کارکنان می خواهم در همه تصمیم گیری ها هوای مظلوم را داشته باشند و برای هر تصمیمی برای استان شاهد اعمال مظلومیت باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران یادآور شد: امیدواریم مسئولان استانی در هر برنامه ریزی که انجام می دهند، نحوه مدیریت نیازمندان این برنامه را در نظر بگیرند تا کمترین آسیب را ببینند.


لزوم ورود گروه های جهادی به تولید دانش بنیان
سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران نیز خدمت بی منت را یکی از شاخصه های اصلی جهادگران برشمرد و گفت: جهادگران با وجود اینکه از هزینه های شخصی برای این کار استفاده می کنند اما نمی خواهند کرامت انسانی کارکنان را زیر سوال ببرند.

وی با بیان اینکه خاستگاه جهادگران در تاریخ معاصر امام خمینی (ره) است، افزود: یکی از مولفه های مهم پیروزی در دفاع مقدس وجود جهاد سازندگی و جهادگران بدون سنگر است.

استاندار مازندران با بیان اینکه جهادگران در حرکت جهادی خود اجازه کوچکترین خدشه ای به کرامت انسانی نیازمندان نمی دهند، گفت: در کنار استفاده از توان و تخصص خود از پول شخصی نیز برای خدمت به محرومان استفاده می کنند اما متاسفانه برخی مردم و مقامات برای یافتن نام و نشان به نیازمندان خدمت می کنند و این خوب نیست.
f4e748ba 7d26 45fd b865 15995b924b6f خبر خاکستری

حسینی پور با بیان اینکه امروز گروه های جهادی می توانند با سازماندهی مناسب در قالب یک جهاد سازندگی در استان مازندران شکل جدیدی پیدا کنند و غیرممکن ها را انجام دهند، گفت: نیازمند حضور و تفکر جهادی در همه عرصه های حاکمیتی و اجرایی استان هستیم. جهادگران نباید جدا شوند «از جاده اصلی اداری استان.

وی با بیان اینکه کشور تحت عمل جراحی اقتصادی قرار دارد، گفت: رئیس دولت سیزدهم با وجود همه مشکلات و تحریم ها در تلاش است تا فضای نابسامان اقتصادی را سامان دهد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مقام معظم رهبری یاور اصلی فعالیت های جهادی هستند، گفت: جهادگران برای تحقق منویات رهبری جهادی باید به مقابله با توطئه ها و تخریب استکبار توجه کنند.

حسینی پور بر لزوم ورود گروه های جهادی به عرصه دانش بنیان تاکید کرد و افزود: مهمترین چیزی که از گروه های جهادی می خواهیم نقش آفرینی در عرصه اندیشه و تولید دانش بنیان است.

انتهای پیام/


دیدگاهتان را بنویسید