لزوم جذب نوجوانان و جوانان به فرهنگ درخشان نماز با روش های جذاب و خلاقانه


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: 14/04/04
کد خبر: 1879012

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تاکید کرد؛

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری هرمزگان با تاکید بر لزوم جذب نوجوانان و جوانان به فرهنگ نورانی نماز با روش های جذاب و خلاقانه گفت: گسترش فریضه دینی نماز نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد. “

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز ؛ احسان کامرانی در جلسه شورای اقامه نماز استان با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز در تزکیه نفس گفت: نماز نقش بسزایی در تزکیه نفس افراد جامعه و تقویت روحیه معنوی آنان دارد.

وی افزود: توسعه و ترویج فرهنگ نورانی نماز در جامعه همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و این امر مسئولیت مدیران را در ترویج این فریضه مهم الهی دو چندان کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری نماز یکی از مؤثرترین فرائض در همه ابعاد رفتاری و گفتاری و حوزه های عملکردی مردم است و نقش نماز در اصلاح رفتار مردم بسیار تعیین کننده است. . .

کامرانی گفت: معرفی ابعاد و کارکردهای مختلف فرهنگ نورانی نماز نیازمند اهتمام و پیگیری و حمایت ویژه دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و حوزه های علمیه مربوطه است.

وی در این خصوص گفت: توسعه و ترویج فرهنگ درخشان نماز با استفاده از روش ها و ابتکارات متنوع و جذاب و همچنین فرهنگ سازی نسل جوان جامعه به این فریضه مهم الهی ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری هرمزگان با اشاره به نقش مهم نماز در کاهش آسیب های اجتماعی گفت: در برابر بسیاری از آسیب ها محافظت می کند و واکسیناسیون می کند.

وی در این خصوص گفت: در صورت فراگیر شدن نماز بسیاری از هزینه های مبارزه با آسیب های اجتماعی به حداقل می رسد چرا که این واجب بازدارنده گرایش مردم به ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی است.

کامرانی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری نماز فجر تا فجر گفت: دستگاه های اجرایی مربوطه با همکاری ستاد اقامه نماز منطقه از مردم برای شرکت در جشنواره سراسری نماز دعوت به عمل آورند.

نماینده سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با اشاره به بخشنامه وزیر کشور در خصوص توسعه و ترویج اقامه نماز افزود: دستگاه های اجرایی، سازمان ها و نهادهای استانی باید زمینه ساز اجرا و عملیاتی شدن مفاد بخشنامه شود. با تعامل و هماهنگی با ستاد اقامه نماز استان.

وی با اشاره به تلاش ستاد اقامه نماز استان برای توسعه و ترویج فرهنگ درخشان نماز گفت: تلاش رهبری و کارکنان ستاد اقامه نماز استان برای گسترش فرهنگ مهم و معنوی نماز قابل تقدیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید