لزوم همراهی مدیران در تهیه اسناد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در روستاها


ساعت: 13:54
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۷
کد خبر: 1898047

کنسانت بر لزوم همراهی مدیران در تدوین اسناد توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان تاکید کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از شرقجواد زوانث صبح امروز در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار داشت: براساس تکالیف ارائه شده به متولیان، باید در طول برنامه ششم توسعه سالانه اسناد توسعه اقتصادی و اشتغالزایی 5000 روستا تدوین شود.

استاندار خراسان جنوبی سهم خراسان جنوبی از این تعداد را در برنامه ششم توسعه 580 روستا عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع، بررسی بیش از این تعداد و تعداد 805 روستا به خوبی در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته وی؛ انتظار می رود روسای دستگاه های مجری با برگزاری نشست های تخصصی و فنی و ارائه بحث های کارشناسی به دانشگاه بیرجند به عنوان مجری این برنامه های درسی در ارائه اطلاعات لازم کمک کنند.

استاندار با اشاره به اولویت های پژوهشی تعیین شده توسط کارگروه آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان، خاطرنشان کرد: در تعیین اولویت های پژوهشی و اجرای طرح های علمی محور از موازی کاری خودداری شود.

ذوعانات به 13 اولویت پژوهشی تعیین شده توسط کارگروه مربوطه اشاره کرد و ادامه داد: بر اساس تصمیم این جلسه این اختیار به سازمان مدیریت و برنامه ریزی داده شده که با تعامل و همفکری با نهادها، در موارد متعددی از این پروژه ها، تغییرات ایجاد کنید.

وی تاکید کرد: این تغییرات باید متناسب با مصلحت استان و استفاده از ظرفیت ها باشد.

فرماندار همچنین دستور کار ساماندهی سکونتگاه های غیررسمی و بهسازی محیط زندگی و بافت های فرسوده واقع در داخل و خارج از محدوده شهر و روستا را برشمرد و همکاری مسئولان را در این زمینه مورد تاکید قرار داد.

زوانت افزود: با توجه به اهمیت موضوع، انتظار می رود دستگاه ها اعتبارات بند «د» تبصره 11 قانون بودجه 1401 را تا پایان اسفندماه سال جاری نهایی کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل امور مالیاتی و سازمان امور اقتصادی و دارایی گزارش فعالیت های این حوزه را به صورت فصلی ارائه کنند.

هیچ هزینه ای ندارد. پنجمین جلسه هیأت برنامه ریزی توسعه استان با چهار دستور کار بررسی و تصویب اولویت های پژوهشی استان، تصویب کارگروه آموزش، پژوهش های فناورانه و نوآوری، بررسی آخرین وضعیت مفاد بند «ز» تبصره 8 قانون بودجه 1400 کل کشور و اقدام به بند «د» «تبصره 11 قانون 1401 کل کشور مصوبات برنامه ریزی و بازنگری کارگروه امور زیربنایی، توسعه روستایی، عشایری و شهری و بهسازی اراضی و محیط زیست و… ارائه گزارش پژوهشی توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در روستاهای استان برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید