لغو ارز ترجیحی باید عملیاتی شود/ سازوکار جبران خسارت و فرآیندهای اجرایی برای اقشار محروم باید تبیین شود.


ساعت: 10:23
تاریخ انتشار: 1401/02/16
کد خبر: 1836589

رحمانی گفت: ارز ترجیحی یک نوع رانت بود و مافیا از آن سوء استفاده کرد بنابراین نیاز به جراحی جدی اقتصادی است اما نحوه آزادسازی و حذف 4200 باید برای اقشار ضعیف توضیح داده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ فاطمه رحمانی نماینده مردم مشهد در گفت و گو با صبح توس گفت: جراحی اقتصادی نیاز اساسی کشور است اما ابتدا باید سازوکار جبرانی برای اقشار ضعیف و مستضعف فراهم شود و سپس اقدامات اصلاحی قیمت انجام شود. «باید به گونه ای انجام شود که تنش و فشار مضاعف ایجاد نشود.

وی افزود: اصل حذف ارز ترجیحی صحیح است و باید کارساز باشد، اما در حوزه اجرا و فرآیندهای اجرایی باید با مردم به ویژه دهک های پایین صحبت کنیم و پیش بینی های لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید از چالش های روانی جامعه پرهیز کرد، گفت: ابتدا دولت باید به فکر آینده مردم باشد و با آزادسازی قیمت ها این موضوع را جبران کند و سپس اقدام کند.

وی افزود: البته ما قطعا فکر می کنیم که این ارز ترجیحی مفسده است و به درد مردم نمی خورد اما در حال بحث اجرای حذف 4200 هستیم.

رحمانی ادامه داد: ارز ترجیحی رانت است و مافیا از این موضوع سوء استفاده می کند، بنابراین عملیات جدی اقتصادی لازم است اما این آزادسازی طبقات ضعیف را چگونه باید تبیین کرد.

وی با تاکید بر حفظ قدرت خرید مردم در این نوسانات و تصمیم گیری ها، خاطرنشان کرد: دولت باید سازوکار جبرانی را فراهم کند، زیرا مردم از نوسانات قیمت ها و یارانه ها سودی ندارند و تبیین موضوع بسیار مهم است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید