ماجرای جنجالی یک دختر پولدار ایرانی در کانادا چیست؟ + عکس

سه ماه پیش، در شب زمستان ژانویه 2022، سه مرد سیاه‌پوست مسلح با لباس پلیس به خانه یک زوج ایرانی در Wasaga Beach، یک شهر ساحلی در شمال تورنتو در انتاریو، کانادا رفتند. عصر همان روز یکی از بستگان این زوج که خانمی 37 ساله به نام الناج حاج تمیری بود مهمان آنها بود.

ماجرای جنجالی یک دختر پولدار ایرانی در کانادا چیست؟  + عکس

افراد مسلح می گویند الناز دستگیر شده و باید او را ببرند. اما مالک به آنها شک کرد که منجر به درگیری با مردان مسلح شد. اما در نهایت این افراد الناز را با پای برهنه در برف سوار خودروی لکسوس کردند و متواری شدند.

در پی ربوده شدن الناز حاج تمیری، تحقیقات پلیسی برای یافتن ردی از وی آغاز شده است. هنوز کسی نمی داند که آدم ربایان چه کسانی بودند و چرا این زن ایرانی را ربودند. به گفته پلیس، تاکنون باج گیری نشده است. با این حال مشخص شد که این زن ایرانی مدتی است درگیر اتفاقات عجیبی بوده است.

الناج حاج تمیری به کانادا مهاجرت کرد
ماجرا از این قرار بود که الناز حاج حاج تمیری که با همسرش در ایران زندگی می کرد، حدود پنج سال پیش و پس از فوت همسرش تصمیم به مهاجرت به کانادا گرفت. یک دختر ایرانی برای کار در این تجارت به کانادا مهاجرت کرد تا اینکه ماه ها قبل از ربوده شدن درگیر اتفاق عجیبی شد.

اولین تصادف او سال گذشته اتفاق افتاد. این زن ایرانی که به تنهایی در آپارتمانی در شهر ریچموند هیل در شمال تورنتو زندگی می کرد، زمانی که قصد داشت خودروی اجاره ای خود را به مرکز اجاره خودرو تحویل دهد، متوجه شد که دو دستگاه جی پی اس در زیر خودروی او نصب شده است. او نمی داند چه کسی جی پی اس را نصب کرده و به پلیس گزارش داده است. اما پلیس فقط به او توصیه کرد که بیشتر مراقب باشد.

دو مرد در پارکینگ به الناج حاج تمیری حمله کردند
حادثه دوم دو هفته قبل از ربوده شدن الناز حاج تمیری رخ داد. او در حالی که در پارکینگ آپارتمانش بود مورد حمله دو مرد قرار گرفت. مردان جوان با ماهیتابه ضربه محکمی به سر زن ایرانی زدند و با رسیدن یکی از همسایه ها از ترس دستگیری متواری شدند. بعد از این اتفاق سر الناز حاج تمیری 40 بخیه زد و مجدداً ماجرا را به پلیس گزارش داد، این بار پلیس از او خواست به مکان امنی منتقل شود و تلفن همراهش همیشه روشن بود.

الناج حاج تمیری ربوده شد
زن ایرانی وحشت زده تصمیم گرفت برای فرار از این حمله به خانه بستگانش در شهری کوچک در انتاریو نقل مکان کند. او مدتی به ملاقات یکی از بستگانش رفته بود تا اینکه 3 ماه پیش سه نفر با لباس پلیس به آنجا رفتند و او را ربودند و مدعی شدند که حکم بازداشت دارند اما تاکنون خبری از او نیست.

پدر و مادر الناز حاج تمیری در ایران در حال ربودن دخترشان هستند اما پلیس کانادا هنوز موفق به حل این پرونده نشده است. آنها حتی نتوانسته اند خودرویی را که الناز حاج تمیری در آن ربوده شده بود شناسایی کنند.

با این حال ممکن است تمام ماجراهایی که برای این زن ایرانی رخ داده به هم مرتبط باشد. آنها گمان می کنند حمله به این زن در پارکینگ آپارتمانش مربوط به ربوده شدن او بوده است، به همین دلیل تحقیقات برای شناسایی دو جوان حمله کننده و زخمی شدن الناز را آغاز کردند، تحقیقاتی که هفته گذشته منجر به دستگیری وی شد. از این افراد

پلیس منطقه یورک پنجشنبه گذشته اعلام کرد که مردی 23 ساله به نام پرزیدنت سینگ در ارتباط با حمله به این زن ایرانی با چهار اتهام از جمله آدم ربایی و اقدام به قتل روبرو است. پلیس همچنین عامل دوم حمله به الناز حاج تمیری، هارش دیپ بینر را شناسایی کرده است که او نیز با همین اتهامات روبرو است و در سراسر کانادا دستگیر شده است. پلیس از مردم خواسته است برای شناسایی این مرد و همچنین ارائه هرگونه اطلاعاتی که می تواند منجر به کشف این زن ایرانی شود، کمک کنند.

او به خبرنگاران گفت: “بزرگترین امید من زنده بودن الناز و بزرگترین ترس من این است که زنده نباشد و پلیس با جامعه ایرانی در تورنتو و مونترال در تماس است تا این پرونده را حل کند.” مارتین بازرس پلیس انتاریو. گراهام . e.”

در همین حال در رسانه ها و شبکه های اجتماعی کانادا پیامی از فریبا حاج تمیری مادر الناز حاج تمیری به زبان فارسی منتشر شد که با صدایی نگران به حاضران گفت: به شدت به کمک شما نیاز داریم. به عنوان یک مادر از شما می خواهم که ما را راهنمایی کنید و هر چه می دانید به ما بگویید. “لطفا، من از شما می پرسم.”

دیدگاهتان را بنویسید