مانند فرزندان خود مراقب دانش آموزان خواهیم بود/ والدین تخلفات بهداشتی در مدارس گیلان را گزارش کنند


ساعت: 15:41
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۳
کد خبر: 1897430

«محمد فائزی» مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به اینکه از مهرماه سال جاری شاهد بازگشایی مدارس در تمامی مقاطع خواهیم بود و این امر مستلزم تبعیت از سوی مدارس، والدین و دانش آموزان است، گفت: والدین به معلمان خود مانند گذشته در مدارس باید اعتماد به نفس داشته باشند و مطمئن باشند که ما مانند فرزندان خود از دانش آموزان مراقبت خواهیم کرد تا اصلاً نگران نباشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محمد فیضی مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار ۸دی با اشاره به برنامه های این سازمان برای رفع نواقص آموزشی و فنی در مدارس استان پس از بازگشایی مدارس اظهار داشت: با توجه به اهمیت ارتقای کیفیت آموزشی و یادگیری، پیشگیری از ترک تحصیل و جبران خسارات ناشی از دوران کرونا بنا به دستور ستاد ملی مدیریت کرونا از مهرماه سال جاری کلیه کلاس های دانش آموزان در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برگزار می شود. در تمامی مقاطع و رشته ها و به فضل الهی از مهرماه امسال دانش آموزان با حضور پرشور در مدارس شاهد حضور پرشور استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه معتقدیم بسیاری از مهارت های زندگی از طریق تعامل با همسالان در مدارس آموخته می شود، افزود: تقریباً سه سال از اپیدمی ویروس کرونا را با فراز و نشیب های زیادی پشت سر گذاشتیم و در روند مقابله با این ویروس پیچیده به دست آوردهای ارزشمندی رسیدیم. تجربه در تمام سطوح جامعه، خانواده، اداری، حمل و نقل و سایر بخش های اجتماعی، به ویژه مدیریت مدرسه.


نتایج تحصیلی دوران کرونا ضرورت ایجاد یادگیری حضوری را نشان می دهد

فائزی با اشاره به اینکه دانش آموزان برای حضور در جامعه به ویژه مدارس به سطح قابل قبولی از سواد سلامت دست یافته اند، گفت: در این روند آموزش صدا و سیما دانشگاه علوم پزشکی بسیار تاثیرگذار بودند.

این مسئول در بخشی دیگر از سخنان خود اظهار داشت: از 24 فروردین ماه سال جاری کلاس های دانش آموزان به صورت حضوری در تمامی مدارس و تمامی مقاطع تحصیلی برگزار می شود، از سوی دیگر وضعیت علمی دانش آموزان در امتحانات در ایام کرونا نیز به صورت حضوری برگزار می شود. نشان داده شده است که کلاس ها باید فقط به صورت حضوری برگزار شود


وضعیت سلامت مدارس گیلان/کلاس های آموزشی بهداشت مدارس برگزار شد

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده در مدارس بیان کرد: در تمام مدارس ابتدایی و مدارس دخترانه شهرستان مسئول بهداشت داریم و در همه مدارس یک مسئول بهداشتی وجود دارد که بر سلامت دانش آموزان نظارت دارد و در اکثر موارد از کلاس های درس، کولرهای مکانیکی نصب شده و سرویس های بهداشتی نیازمند تعمیر را بازسازی کرده ایم.

فیضی تصریح کرد: با واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا، سطح امنیت عمومی به حد قابل قبولی رسیده است. ما آموزش بهداشت مدارس را برگزار کردیم و اصول بهداشت مدرسه را به آنها آموزش دادیم.

رئیس آموزش و پرورش افزود: موادی از قبیل مایع توالت، مواد ضدعفونی کننده، ضدعفونی کننده دست و ماسک (برای افرادی که ماسک پاره یا پوشیده شده است) در تمامی مدارس شهری و روستایی به مقدار کافی و در مدارس پرجمعیت شهری نیز قرار داده شده است. پمپ اسپری و دماسنج ارائه شده است.


ما مانند فرزندان خود از دانش آموزان مراقبت خواهیم کرد

وی با توصیه به اولیای دانش آموزان گفت: والدین باید مانند گذشته به معلمان ما در مدارس اعتماد کنند و مطمئن باشید که مانند فرزندان خود از آنها مراقبت خواهیم کرد پس اصلا نگران نباشید.


شوراهای بهداشت و درمان کرونا در مدارس گیلان

این مسئول با اشاره به انتظارات و توصیه های بهداشتی که باید در مدارس رعایت شود، تصریح کرد: از مهرماه امسال شاهد بازگشایی مدارس در تمامی مقاطع خواهیم بود و این امر مستلزم رعایت نکاتی از سوی مدارس، اولیا و دانش آموزان است. شرح؛

* استفاده از ماسک یکی از المان های مورد نیاز است که بعد از هر زنگ کلاس می توانند ماسک خود را در فضایی باز به مدت چند دقیقه دور از سایر همکلاسی ها بردارند.

* صبحانه باید در فضای باز و به دور از سایر همکلاسی ها مصرف شود.

* همراه داشتن ماسک اضافی و ضدعفونی کننده دست الزامی است.

* استفاده از لوازم التحریر شخصی، پرهیز از دست دادن، بوسه و در آغوش گرفتن، شستن دست ها در مواقع لزوم و استفاده از مهر شخصی مورد تاکید است.

* بعد از هر فعالیت ورزشی یا کارگاهی دست های خود را با آب و صابون بشویید.

* دانش آموزان عزیز زمان استفاده از تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت را در منزل به حداقل برسانند زیرا به ستون فقرات، گردن و چشم آسیب جدی می زند، بر این اساس والدین باید به این امر توجه داشته و مدیریت و کنترل کنند.


والدین تخلفات بهداشتی در مدارس گیلان را گزارش کنند

فائزی به تداوم سرکشی تیم های نظارتی بهداشتی به مدارس اشاره کرد و خاطرنشان کرد: والدین در صورت مشاهده عدم رعایت دستورات بهداشتی در مدارس می توانند با سامانه نظارت (shekayat.medu.ir) تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید