ماهینی: به دنبال هماهنگی و کسب تجربه در مسابقات تدارکاتی هستیم


ساعت: 17:59
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891833

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان می گوید در این اردو سعی می کنیم روی کار بدنی بازیکنان کار کنیم و آنها را به آمادگی جسمانی مطلوب برسانیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، شادی ماهینی درباره آخرین وضعیت بازیکنان تیم جوانان گفت: از روز گذشته (یکشنبه 9 مرداد) اولین اردوی خود را برای حضور در مسابقات کافا با حضور 30 ​​مرکز ملی فوتبال آغاز کردیم. بازیکنان تمرینات خود را در دو نوبت صبح و بعدازظهر تا جمعه 13 شهریور ادامه خواهیم داد. همچنین در این اردو تلاش داریم تا یک بازی دوستانه با یکی از تیم های تهرانی برگزار کنیم. آنچه مسلم است کادر فنی در دیدارهای دوستانه می تواند نقاط ضعف و قوت تیم را ارزیابی کرده و برنامه ریزی دقیق تری برای روند رشد تیم در نظر بگیرد. ما به دنبال هماهنگی و کسب تجربه در بازی های تدارکاتی هستیم که مهمترین هدف ماست.

وی در ادامه افزود: در دو اردوی انتخابی که در کرمان و تهران برگزار کردیم توانستیم بازیکنان را ارزیابی کنیم و از بین آنها 30 بازیکن برتر را برای این اردو انتخاب کردیم. خوشبختانه آسیبی ندیدیم. در این اردو سعی می کنیم روی آمادگی جسمانی بازیکنان کار کنیم و آنها را به آمادگی بدنی مطلوب برسانیم چرا که بیشتر آنها فوتسالی هستند و چند بازیکن از مدارس فوتبال به ما اضافه شده اند.

سرمربی تیم ملی جوانان در ادامه به طرح استعدادیابی که سال گذشته اجرا شد، اشاره کرد و گفت: از آذرماه سال گذشته زیر نظر کمیته جوانان طرح استعدادیابی منطقه ای را در سراسر کشور آغاز کردیم. کشوری و بازیکنان مستعد را شناسایی کردیم و در مرحله پایانی اردوی استعدادیابی که در شیراز برگزار کردیم، 130 بازیکن را با حضور استعدادیابان فدراسیون رصد کردیم و بهترین ها را به اولین اردوی تدارکاتی که در حال برگزاری است دعوت کردیم.

ماهینی در خاتمه تصریح کرد: تمام تلاش خود را در این زمینه انجام می دهیم تا اردوهای مستمری برای تیم ملی نوجوانان داشته باشیم. این تیم مهرماه در مسابقات کافا شرکت می کند و همین بازیکنان در مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا 2023 که اردیبهشت 1402 برگزار می شود، شرکت خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید