ما مخالف توافق هسته ای با ایران نیستیم

وی افزود که کشورش از توافقی حمایت می کند که «ظرفیت هسته ای ایران را برای مدت طولانی بازیابی می کند». معیار آن چیزی است که دولت بایدن در ابتدا گفت که تلاش می کند به توافقی «طولانی تر و قوی تر» با ایران دست یابد.

هرتزوگ درباره مذاکرات هسته ای با ایران گفت: به طور مداوم به ما گفته می شود که برنامه ما توافق بر روی بسته ای است که به توافق طولانی تر و قوی تر منجر می شود و من فکر می کنم این بدان معناست که توافق اولیه به اندازه کافی طولانی و قوی است. . او نبود.»

او گفت: “دیگر چیزی بیشتر یا بلندتر نمی شنوم.” این نکته دیگر مطرح نیست. ما از توافقی حمایت می کنیم که طولانی تر و قوی تر باشد. اما این چیزی نیست که ما در مورد آن صحبت کردیم.

سفیر آپارتاید گفت که اسرائیل باید “عواقب” را متحمل شود. وی به ویژه به افزایش منابع مالی ایران که می تواند برای فعالیت های آتی در منطقه استفاده شود، اشاره کرد.

وی از ایران خواست سپاه پاسداران را از فهرست سازمان های تروریستی آمریکا که به موضوعی کلیدی در مذاکرات هسته ای با ایران تبدیل شده است، حذف کند. محکوم شد

هرتزوگ گفت که هیچ توضیحی برای این سوال نشنیده است که “ارتباط بین توافق هسته ای و تروریست ها چیست؟”

حمایت از ریاض

هرتزوگ با حمایت از ریاض گفت که ایالات متحده روابط تیره خود با عربستان سعودی را اصلاح خواهد کرد. به ویژه توافق هسته ای برجام با ایران باید تمدید شود.

سفیر تل آویو خطاب به آمریکا گفت: اگر می خواهید با ایران به توافق برسید، بهبود روابط با ریاض مهم است.

روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی در دوران جو بایدن و با موضع خصمانه نسبت به دولت سعودی و محمد بن سلمان، حاکم فعلی این کشور، بدتر شده است، زیرا وارث تاج و تخت سعودی روابط بسیار خوبی با مقامات دولتی در این کشور داشته است. گذشته. ترامپ وجود دارد. برخی از دموکرات‌ها اخیراً از دولت بایدن خواستند تا مذاکرات با ریاض را در مورد استانداردهای حقوق بشر آغاز کند.

هرتزوگ روز پنجشنبه (25 آوریل) به المانیتور گفت: «من تردید و نگرانی ایالات متحده را درک می کنم، اما فکر می کنم عربستان سعودی نقش بسیار مهمی در خاورمیانه و در کل جهان اسلام ایفا می کند. به همین دلیل است که من فکر می کنم مهم است که روابط بین ایالات متحده و عربستان سعودی تا حد امکان بهبود یابد.

سفیر اسرائیل در خصوص عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسرائیل گفت که کشورش خواهان عادی سازی روابط با عربستان است.

با این حال، هرتزوگ افزود که این روند به دلیل «دیدگاه‌های سنت‌گرایانه سعودی در مورد چگونگی نزدیک شدن به صلح اعراب و اسرائیل» و «روابط ایالات متحده و عربستان سعودی» با مشکل مواجه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید