ما مخالف مذاکره با روسیه نیستیم

کولبا گفت: روسیه برای انجام این مذاکرات باید از اشتباه پیش شرط یا اولتیماتوم دست بردارد.

وزیر امور خارجه اوکراین در ادامه سخنان خود همچنین تاکید کرد که هیچ رهبر غربی از جمله امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه نمی تواند اوکراین را مجبور به مذاکره بر خلاف منافع خود کند. دیپلمات ارشد اوکراینی افزود: صلح عادلانه با احیای کامل تمامیت ارضی اوکراین آغاز می شود.

ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، پیشتر در 15 نوامبر در یک سخنرانی ویدئویی در نشست گروه 20 گفت که کیف نمی‌خواهد توافقنامه صلحی را امضا کند که مخالف منافع اوکراین است و مسکو به محض این که به نتیجه برسد، آن را نقض خواهد کرد.

این موضع وزیر امور خارجه اوکراین در حالی مطرح شد که بن والاس وزیر دفاع بریتانیا اعلام کرد که نیروهای اوکراینی از نظر تجهیزات، آموزش و کیفیت سربازان بر نیروهای روسی برتری دارند. والاس با اشاره به برتری نیروهای اوکراینی از نظر تجهیزات و کیفیت استدلال کرد: “با توجه به آنچه گفته شد، حفظ فشار در طول زمستان به نفع اوکراین است.”

پیش از این، لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده هشدار داده بود که کیف ممکن است در آستانه مواجهه با “زمستان بی رحمانه” قرار گیرد، زیرا با حملات روسیه به زیرساخت های اوکراین مبارزه می کند.

پس از اینکه روسیه اوکراین را به حمله به زیرساخت های کلیدی از جمله پل استراتژیک کرچ در شبه جزیره کریمه متهم کرد، از 10 اکتبر روسیه زیرساخت های انرژی اوکراین را بمباران کرده است. در پی این حملات، اوکراین در حال حاضر با قطعی متناوب برق مواجه است و به گفته مقامات این کشور، حملات مذکور حدود 40 درصد از زیرساخت های انرژی اوکراین را تخریب کرده است.

ادعای والاس مبنی بر تحریک و تشویق اوکراین به ادامه جنگ، در حالی که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش ایالات متحده، قبلاً هشدار داده بود که شانس کیف برای “اخراج روسیه از کل اوکراین بسیار کم است”.

دیدگاهتان را بنویسید