«ما می توانیم» بهترین هدیه امام راحل به ملت بود/ ریشه مشکلات کشور عدم توجه به سخنان ائمه انقلاب است.


ساعت: 11:32
تاریخ انتشار: 1401 1401
کد خبر: 1843588

علی اکبر علیزاده گفت: اگر به همه مشکلات خود دقت می کنیم به این دلیل است که به سخنان ائمه انقلاب یعنی «ما می توانیم» گوش نداده ایم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با صبح زاگرس سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تسلیت گفت. جریان هایی که قبل از انقلاب بر ایران مسلط بودند به گونه ای بر ما سنگینی کردند که نمی توانستیم روی پای خود بایستیم. ما می خواهیم پالایشگاه و خطوط لوله نفت را با این همه پیچیدگی اجرا کنیم و تحلیل این بود که نمی توانیم یک خط لوله خورشیدی بسازیم.

علی اکبر علیزاده ادامه داد: امام خمینی (ره) خطاب به ملت فرمودند: «اگر بخواهید می توانید، اما شرطش این است که در سایه ایمان بگوییم ما می توانیم»؛ «اگر می خواهید، می توانید، اما شرطش این است که در سایه ایمان بگوییم ما می توانیم». امام آرام آرام این را به مبارزان تزریق می کند. در همان ابتدای جنگ که لیبرال ها و غربی ها روی کار آمدند که نماد کاملشان بنی صدر بود، رسماً آمدند و به امام گفتند که به زور به عراق نمی رسیم، پرچم سفید را جلوی عراق برافراشتند و بیایید. مذاکره؛ اینها در ایران دو تفکر بود، یک فکر «ما می‌توانیم» در مقابل «نمی‌توانیم».

وی از آزادسازی هرمشهر به عنوان نماد یاد کرد و گفت: مسلماً شهری آزاد شد، اما نشان داد که اگر مؤمنان قوی و پشت سر رهبر خود باشند و بدانند که می شود؛ این امر امکان پذیر است. آنها می توانند غیرممکن ها را ممکن کنند.

علیزاده به دیدار اخیر نمایندگان با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری نیز در این دیدار به همین موضوع اشاره کردند و فرمودند «هورمشهر نماد تبدیل شکست به پیروزی است»؛ «هورمشهر نماد تبدیل شکست به پیروزی است. چگونه ملتی که تا امروز از دشمن شکست خورده است خرمشهر را آزاد کرد و از آن زمان دشمن هر روز در انتظار توقف حمله نیروهای ما برای جلوگیری از شکست خود است.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند خرمشهر جلوتر است، خرمشهر فرهنگ، اقتصاد، کشاورزی، اجتماعی و بسیاری خرمشهر که حضرت آقا فرمودند شاید از خرمشهر سختتر باشد، اما شما می توانید به این موفقیت دست پیدا کنید و لذا خدای فتح خرمشهر. ، خدا اقتصاد هست، خدای فضای مجازی هست، خدای اجتماعی هست، خدای کشاورزی هست، بستگی داره هنوز خرمشهر باشیم یا نه. اگر در هرمشهر بمانیم قطعا پیروز می شویم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر به تمام مشکلات خود با دقت نگاه می کنیم به این دلیل است که به سخنان ائمه انقلاب گوش نکردیم. به هر حال و هر جا که گوش کرده ایم موفقیت حاصل شده است. ائمه انقلاب فریاد می زنند که ما می توانیم و هیچ مشکلی نمی تواند جلوی ما را بگیرد، «به جای اینکه با خدا وصل شوید و به کدخدا متوسل شوید، پای ما بایستید؛ هشت سال دولت قبل.

علیزاده افزود: این 8 سال است که کشور را می سوزاند و بالاخره در شرایطی هستیم که می بینیم، کسری بودجه، نقدینگی هنگفت، کاهش ارزش پول ملی، شکاف های اجتماعی دولت و ملت، شرم و غفلت در چشم مردم. جهان» با شکست اقتصادی رکورد گروه «ما نمی توانیم» است.

وی ادامه داد: طرف دیگر قضیه، دولتی است که معتقد است «ما می‌توانیم» و چند ماهی است که دولت بیش از هشت سال بر سر کار است، دولت «نمی‌توانیم» برای جمهوری‌های اسلامی به دست آورده است. در حوزه روابط خارجی، قدرت سیاسی و نظامی، افزایش صادرات و واردات، نرخ ارز اقتصادی کشور برای اولین بار از مرز 100 میلیارد دلاری غیرنفتی عبور کرد. گفتند چاره ای نداریم جز اینکه صد در صد برجام را بپذیریم و سپس به FATF بدنام بپیوندیم تا کارها را انجام دهیم. اما الان نفت می فروشیم و پولش را می گیریم. در بحث سیاسی داخلی با تمام شجاعت برای توجیه یارانه ها، مبادلات اقتصادی را با کشورها و همسایگان خود آغاز کردیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید