ما نباید با انتقاد خود میدان را به روی دشمن باز بگذاریم/دشمن کاری به اسلام سکولار ندارد

ساعت: 15:20
تاریخ انتشار: 1400/10/24
کد خبر: 1800413

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: نباید با انتقاد خود میدان را به روی دشمن باز بگذاریم. کسانی که دلسوز هستند انتقادات خود را با دلسوزی مطرح کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از صبح توس; آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: اهل سیر و سلوک، مراقبه را یکی از پله های راه خدا معرفی می کنند و یکی از مراحل آن تقرب به خداست. خدا و یک بنده باید این مراحل را طی کنند.

وی افزود: انسان باید هر روز عملیات روزانه خود را بررسی کند، چه کار عادی، چه مسئولیت اجتماعی، چه حرفه یا هنر، کجا مطابق با اراده خداوند بوده و در کجا خلاف فطرت خداوند بوده و همه اعمال ما در آن بوده است. مطابق رضای خدا.»

علم الهدی گفت: توجه به رضایت خداوند در اعمال خود و ارزیابی اعمال خود را مراقبه می گویند. آیا انسان در قلمرو زندگی بین خوف و امید زندگی می کند. به نظر می رسد زندگی بین خوف و امید حد وسط است، در حالی که امید در برابر ترس نیست بلکه در برابر ناامیدی است و حالت بی نظمی است و ترس و امید باید در هم تنیده شوند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: ترس از خدا معنا ندارد هیچکس از خدا نمی ترسد، اما از مقام خدا می ترسد. همه قوا و خواسته ها بر اساس مشیت ذات خداوند است، هیچ کس جز به خدا نباید امید داشته باشد و جز گناه خود از چیزی نترسد و ترس از گناه یعنی امید به خدا.

آیت الله علم خدا گفت: 28 دی ماه که دیدار مجازی و ارتباط مقام معظم رهبری با مردم به درخواست کوم و حوزه علمیه صورت گرفت، روزی است که برای ما به ویژه نسلی مهم است. آن روز را نفهمید.آغاز یک جنبش زنجیره ای در کشور است که در مدت 1 سال و 34 روز توسط نظام و حکومتی با تاریخ 2500 ساله و تا بن دندان مسلح ساخته شد.شوروی و چینی ملحدان از آن حمایت کردند.او در مقابل مردم شکست خورد و به هر طریقی نابود شد.

وی افزود: این موضوع مربوط به نسل جوان و انقلابیون نسل 2، 3 و 4 است که آن روز را درک نکردند. نظامی مستحکم و مقتدر که مورد حمایت همه قدرت های جهان بود و تا بن دندان مسلح به انواع و اقسام آن بود. ساواک جهنمی، جنایات فجیع و وحشیانه بی‌نظیری که در اختیار داشت، نتوانست مخالفان را علیه مردمی که نداشتند سرکوب کند.

امام جمعه مشهد گفت: افرادی که دو شب قبل از 22 بچمن سلاحشان فقط عصا بود چیزی نداشتند، این نیرو شکست خورد، چرا شکست خورد؟ مردم چگونه بدون هیچ چیزی پول در می آورند؟ دلیلش پوچ بودن، نفخ، پوچی بودن نظام ستمشاهی بود. افزایش فساد یک جنایت و نفرت عمومی بود. به دلیل تمرکز فساد، عموم مردم از او متنفر و متنفر بودند. این فساد و نفرت باعث سقوط آن شد. مردمی که چیزی نداشتند، چرا پیروز شدند؟» اینها حسادت دینی داشتند و به خاطر آن حسادت دینی، حمایت و یاری الهی از غیب داشتند و پیروز شدند.

وی خاطرنشان کرد: برادران و خواهران سی ساله، چهل ساله و بیست ساله ای که آن روز در دنیا نبودند و آن روز را نفهمیدند، اگر غیرت دینی مردم ما زنده شود، نه چهل و دو سه سال، اما 400 سال دیگر و پرچم در دستان مصلح بزرگ جهان، بزرگترین مرد صالحی که جهان را تحت سیطره اسلام قرار می دهد، ادامه خواهد داشت، نگاه کنید، دنیا به این زودی نخواهد دید.

علم الهدی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار مجازی با مردم قم در 28 دی ماه سال جاری دو نکته برجسته را مطرح کردند که یکی بحث غبطه دینی و دیگری هدف و هدف جنگ نرم است. غیرت دینی این است که سه چیز را در زندگی تحمل نکنیم، ضعف و ناتوانی دین و اسلام، دشمنی خدا را تحمل نکنیم، سقوط ارزش ها را تحمل نکنیم، اگر این سه چیز را تحمل نکنیم، حسادت مذهبی دارند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: انسانی که حسادت دینی دارد نمی تواند بایستد و تماشا کند که اسلام تمام شده و مورد حمله قرار گرفته است و ما باید تماشاگر بی تفاوت باشیم، انسانی که حسادت دینی دارد، گناه را نمی بیند. گناه و نافرمانی خدا را هم می بیند و تظاهر می کند و مدارا می کند. غیرت دینی نمی گذارد انسان با خدا جنگ کند، کهنه شده است و فرهنگ غربی و ارزش های دشمن جای آن را گرفته و مردم غیور بی تفاوت شده اند. .

وی افزود: این حسادت دینی دلیل تحقق اسلام سیاسی است، اگر اسلام حکومت می کرد، اگر اسلام حکومت می کرد، حکومت اسلامی داشتیم، حکومت اسلامی تشکیل می شود، یعنی نظام اسلامی، الحمدلله. و باشکوه تر باش

علم الهدی خاطرنشان کرد: حکم دین این است که در زندگی اجتماعی حکم کند که معنای قانونی و غیر قانونی خداوند در زندگی ما اعمال شود. غیرت دینی زمانی معنا پیدا می کند که حکومت سیاسی و حکومت دینی در جامعه برقرار باشد و حسادت دینی در آن لازم باشد. غیرت دینی ضامن اسلام سیاسی است، اسلام سکولار حسادت ستیز دینی است و سکولارهایی که به دنبال غیراسلامی در اداره جامعه و کشور خود هستند، به دنبال نظام ها و نظام های لیبرال دمکراتیک غیر از اسلامی هستند، غیر دینی هستند.

وی گفت: دشمنان ما دشمن اسلام سیاسی هستند. آنها با خود اسلام سکولار دشمنی ندارند. هرچقدر هم که دعا کنید، آمریکا با آن مشکلی ندارد. هرچقدر هم دعا کنید، آمریکا دشمن نیست. اما اگر طرفدار اسلام سیاسی هستید، مثل صهیونیست ها و اسرائیل، آمریکا باید دشمن شود.

وی بیان می کند: روزی که انگلیسی ها عراق را اشغال کردند، ارتش انگلیس صبح وارد بغداد شد و بغداد را تصرف کرد. ظهر از مناره های مساجد صدای اذان به گوش می رسید. آیا این منافاتی با استعمار این کشور توسط دولت انگلیس ندارد؟ گفت نه نمی خواهند نماز بخوانند، گفت فرقی نمی کند پس با اسلام سکولار دشمنی ندارند.

امام جمعه مشهد مقدس ادامه داد: میرزا محمد تقی شیرازی که با انگلیسی ها می جنگید و دستور جهاد با عشایر را داده بود، اصحاب خود را گرفت و به دلیل اینکه اسلامشان اسلام سیاسی بود تبعید کرد، مرحوم آیت الله کاشانی نیز نقل کردند. . در زمان جنگ انگلیس در عراق، ما که از میرزای شیرازی حمایت می کردیم، ما را به کشوری در آفریقا تبعید کردیم که می ترسیدیم آدمخوار باشد.» عده ای را به دلیل سیاسی بودن اسلام از عراق به آفریقا تبعید کردند، اما ربطی به اسلام سکولار نداشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: برادران و خواهران، دشمن به اسلام سکولار کاری ندارد، به اسلام سیاسی ربطی دارد. آنها ساخته دشمن هستند، 85 درصد فضای مجازی از خارج و 15 درصد در داخل کشور است. برادر و خواهرم، شما در فضای مجازی خواستار توهین به رهبری، توهین به رئیس جمهور و توهین به دولت به مسئولین و مسئولین نظام هستید. این جنگ دشمن است. اینجا میدان دشمن است. دشمن حمله می کند.

وی گفت: چند درصد از آن 15 درصد بازنشر می شود و حرف های خارج از ایران و حرف های دشمن را نشان می دهد و این تجدید چاپ توسط افراد با اراده و تجربه انجام نمی شود. یک جوان و نوجوان کم تجربه از یک سری انتقادات خوشش می آید و می گوید: «و این هیجان جوانی باعث می شود بازنشر کند، نمی دانند این بازنشر از کجا می آید، باید آلوده شوند، اما می دانند این جنگ دشمن است. این دشمن است. اسلام سیاسی را هدف گرفته است، او می داند که اگر اسلام سیاسی در کشور سرنگون شود و این نظام از بین برود، همه چیز بر این مردم مسلط خواهد شد.

علم الهدی یادآور شد: شما که کار می کنید، شما قلم هستید، شما که در جایگاه حرکت سایبری فناوری هستید، بی تفاوت نباشید. دشمن با حمله به اسلام سیاسی به حکومت پیامبر و اسلام حمله می کند و سنگسار می کند، پس نسبت به این حرکت بی تفاوت نباشید. عزیزم میخوای انتقاد کنی انتقاد در این مملکت آزاد است، باید نقد شود، درست نیست من حرف بزنم و بگویم هر چه گفتم درست است، دولت باید کار خودش را بکند و به هیچکس نگوید که انتقاد کند، اینها رژیم هستند و می خواهند بگویند. انتقاد کرد، باید متمرکز بود، نباید انتقاد کرد، باید آب بر آسیاب دشمن ریخت، نباید طوری انتقاد کرد که از دشمن عذرخواهی کرد و دشمن باید بیاید تهاجم و سیاه نمایی خود را در نظام گسترش دهد.

وی گفت: اگر به نقد توجه می کنیم باید با این عبارت نقد کنیم که به دشمن ابزار نمی دهیم، از دشمن عذرخواهی نمی کنیم. ما تسلیم هیچ چیزی نخواهیم شد، باید انتقاد کنیم، اما باید به این توجه کنیم، میدان با انتقاد ما به روی دشمن باز است، دلسوزان باید با دلسوزی نقد خود را مطرح کنند، کسی که نقد دارد نباید روی پا بماند. زمین دشمن.این کار را نکنید و نظر شما کاملا اعلام خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر این بصیرت را در زندگی خود داشته باشیم و بدانیم که دشمن معطوف به اسلام سیاسی است چرا که اسلام سیاسی غبطه دینی و همه سؤالات این نظام و شکست نظام ستمشاهی را فراهم می کند. به خاطر غیرت دینی بود مردمی که با بصیرت و هوشیاری کامل به پیشرفت و موفقیت در انقلاب ادامه دادیم، به ویژه در عرصه بصیرت، هوشیاری مقام معظم رهبری و معارف حکیمانه ایشان، خدای ناکرده.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید