ما هیچ مانعی نداریم / مردم سفر نمی کنند

ساعت: 15:10
تاریخ ارسال: 1301/10/21
کد خبر: 1922362

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند، در فصل زمستان هستیم و شرایط جوی ناآرام حاکم است و انتظار داریم تا پایان هفته این شرایط را داشته باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید کمال هادیان فر رئیس پلیس راهور فرجه با حضور در محور تهران – شمال در خصوص آخرین وضعیت جوی کشور افزود: خدا را شاکریم که به رحمت الهی برخی از استان های ما شاهد بارش برف و باران هستیم. در محورهای استان های آذربایجان غربی و شرقی، گیلان، مازندران، اردبیل و در محورهای شمالی کشور در استان های تهران، قم، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، فارس و خراسان شمالی شاهد بارش برف و باران بودیم. .

وی با بیان اینکه انسداد در محورها نداریم، تاکید کرد: وی گفت: همکاران ما در جاده ها مستقر هستند و در حال انجام وظایف خود هستند. اما آنچه ما بر آن تاکید داریم و باز هم تاکید می کنم این است که مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند زیرا در فصل زمستان هستیم و شرایط جوی ناپایدار خواهد بود و انتظار داریم تا پایان هفته چنین شرایطی داشته باشیم. حتی در مناطقی که بارش برف وجود ندارد به دلیل برودت هوا لغزنده خواهیم بود.

هادیانفر ادامه داد: تاکید ما بر این است که مردم تا حد امکان سفر نکنند. اما اگر باید سفر کنند باید با وسیله نقلیه ایمن و با زنجیر چرخ بسته تردد کنند که اجباری است. آنها باید سوخت و برف پاک کن ها و تجهیزات آنها در وضعیت کار قرار داشته باشند.در شرایط آب و هوایی غالب، با چراغ روشن رانندگی کنید.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با اشاره به رعایت فاصله، اضافه کرد: توصیه اکید داریم که مسافت در حین رانندگی بسیار جدی باشد. گاهی اوقات صبح به دلیل لغزنده بودن سطح جاده ها و عدم رعایت فاصله طولی شاهد تصادف چند خودرو با یکدیگر هستیم. تاکید ما این است که دو و نیم برابر طول خودروی خود را با خودروی جلویی حفظ کنند تا شاهد تصادفات بیشتری نباشیم.

هادیانفر با تاکید بر اینکه این روزها روزهای سفر نیست، گفت: از رانندگان ناوگان عمومی که رانندگان حرفه ای هستند می خواهیم دقت بیشتری داشته باشند. بیشتر مراقب باشید تا خدای نکرده شاهد تصادف باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا غلاف مسدود شده داشتیم، گفت: آنچه سفارش داده‌ایم، مخصوصاً در غلافی که احتمال ریزش بهمن وجود دارد یا ممکن است شاهد ریزش کوه باشیم، به همکاران تاکید کرده‌ایم که هر طور که احساس می‌کنند می‌تواند باشد. تهدیدی برای جان رانندگان و سرنشینان است، با اطلاعیه ای وسایل نقلیه را مسدود می کنند اما در شرایط عادی محدودیت و محدودیتی نداریم، اما تاکید می کنیم که جاده های فرعی و کوهستانی این روزها به ویژه در نواحی شمالی، جاده های فرعی و کوهستانی هستند. نه مسیرهای ترافیکی

دیدگاهتان را بنویسید