مجلس باید بداند که اقدامات اخیر ملت ما را مقاوم‌تر می‌کند/ما از سپاه حمایت کامل خواهیم کرد

ساعت: 12:56
تاریخ ارسال: 11/02/1401
کد خبر: 1923625

رئیس شورای شهر تهران گفت: اقدام اخیر پارلمان اروپا خلاف تمام اصول و قوانین بین المللی است. پاسخ ما به این تحرکات قاطعانه خواهد بود و از سپاه حمایت کامل خواهیم کرد و مجلس باید بداند که این اقدامات ملت ما را مقاوم‌تر و پایدارتر می‌کند و آنها را نمی‌ترساند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران پیش از آغاز یکصد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در گروه خبرنگاران با تشریح موضوعات جلسه همفکری صبح امروز در بین اعضای شورا گفت: به جز قسمت کوچکی زمان این جلسه که به امور داخلی شورا و شهرداری اختصاص داشت، کنار گذاشته شد و مابقی به امور زشت و مضحک پارلمان اروپا اختصاص یافت. بدون شک سپاه بخشی از نیروهای مسلح کشورمان است و عملکرد پارلمان اروپا با قوانین بین المللی مغایرت دارد.

وی افزود: در این زمینه تصمیماتی اتخاذ شد که یکی از فرماندهان سپاه به شورا دعوت شد و برخی از اعضا با لباس سپاه حاضر شدند. همچنین بیانیه ای تهیه شود و از پادگان های سپاه بازدید شود.

چمران ادامه داد: این اقدامات در راستای حمایت از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مقابله با این اقدام کودکانه پارلمان اروپا انجام می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به حضور رئیس سازمان استاندارد در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران گفت: در حوزه استاندارد اختلاف نظر وجود دارد و امروز با بحث و گفتگو این اختلاف نظرها را حل خواهیم کرد.» که در مورد آلودگی هوا بحث شده است. ما می خواهیم استاندارد در مورد مواردی مانند بنزین و خودرو سخت باشد و در این راستا نیز حمایت خواهیم کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره اعلام اسامی ساختمان های خطرناک شهر تهران نیز گفت: 129 ساختمان فقط از نظر ایمنی آتش نشانی ارزیابی شده است، این خوب است، ما نیز با این موضوع موافق هستیم و دادستانی نیز این موضوع را تایید کرده است. اطلاعیه های لازم در این زمینه داده شده است. مهم این است که جلساتی به صورت مشترک در ستاد بحران برای بررسی ساختمان ها از نظر اطفای حریق و استحکام ساختمان تشکیل شود و موضوع به ساکنین و مالکان ساختمان اعلام شود.

وی تاکید کرد: شهرداری در صورت قطعی شدن لیست ساختمان ها را اعلام می کند. یکسری مسائل وجود دارد که شهرداری باید آنها را تضمین کند و بعد لیست ساختمان ها را اعلام کند.

مهدی چمران نیز در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تروریستی بودن یکی از عناصر مهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از سوی پارلمان اروپا، گفت: اروپا از داعش حمایت می کند. و تروریست ها، کسانی که داعش را دور از سرزمین خود پخش می کنند. شکسته، آنها را تروریست می نامند.

وی افزود: اگر شهید سلیمانی و شهید حمدانی نبودند داعش در اروپا خواب را از چشمان آنها ربوده بود. با ایجاد اختلال در خواب آنها برای مدتی. او اینجاست تا جایگزین شهید و جلاد شود.

چمران با بیان اینکه منافقین حداقل 17 هزار نفر را کشته اند، یادآور شد: زمانی که حمایت آنها در پارلمان اروپا باز شد، انتظار چنین تصمیماتی بود و با سپاه دشمن شدند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چالش دین در برابر دین توسط داعش و نشان دادن اسلام به عنوان دین خشن، خاطرنشان کرد: ایران اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با این اقدام مخالفت کرده و نقشه آنها را خنثی کردند و با توجه به اینکه باید از ارتش و ملت ما انتقام بگیرد. سپاه بخشی از نیروهای رسمی کشور ماست و هیچکس در دنیا نمی تواند بپذیرد که نیروهای مسلح آنها تروریست خوانده شوند.

وی تاکید کرد: این اقدام خلاف تمام اصول و قوانین بین المللی است. پاسخ ما به این تحرکات قاطعانه خواهد بود و کاملاً از سپاه حمایت می کنیم و قطعاً به همین جا ختم نمی شود و مجلس باید بداند که این اقدامات ملت ما را مقاوم و پایدار می کند و آنها را نمی ترساند.

چمران ادامه داد: آنها این طرح را به وجود آوردند چون نقشه و اغتشاشات قبلی نتیجه نداد و حالا باید انتقام بگیرند و به قول خودشان چیزهایی را علیه ایران آماده کردند. به قرآن کریم احترام نمی گذارند و قرآن را در کشورها می سوزانند و حقوق بشر را توهین به کتاب مقدس می دانند و چنین تصمیمی برای چنین افرادی غیر ممکن نیست.

وی با بیان اینکه تروریسم و ​​تروریسم برای آنها مسخره بازی است، یادآور شد: حاج قاسم که مهمان رسمی یک کشور بود با آخرین امکانات و تکنولوژی مورد حمله قرار گرفت و کشته شد. آنها به دستور مستقیم رئیس جمهور آمریکا دست به ترور می زنند و سپاه را تروریست می نامند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: باز هم تکرار می کنیم که در برابر تصمیم کودکانه پارلمان اروپا واکنش شدیدی خواهیم داشت و در سیاه ترین روزهای اروپا ثبت خواهد شد. شورای شهر تهران این تصمیم احمقانه و غیرموجه اروپا را به شدت محکوم می کند و انتظار داریم عاملان به خود بیایند و بفهمند چه می کنند و باید بیدار شوند و این آسیب بزرگ را ترمیم کنند.

وی افزود: انتظار داریم دولت و مجلس در صورت عدم تغییر موضع مجلس با تأسف واکنش نشان دهند چرا که سپاه پرافتخارترین نهاد ملی ما محسوب می شود.

چمران با بیان اینکه باید با دوستان و یاران خود نیز گفتگو کنیم، یادآور شد: جای تعجب است که این افراد واقعیت را فراموش کنند. رهبری ما ایستادگی کردند و شهدا خونشان را ریختند تا ما به پیروزی برسیم و امروز برای رسیدن به پیروزی ایستاده ایم و دوستان ما می دانند که نباید گول چند هزار توییت را بخورند. خورشید همیشه پشت ابرها نمی ماند.

وی تاکید کرد: ما بدون تأسف و بر اساس وظیفه شرعی در مراسم حضور پیدا می کنیم و از دوستان عزیز خطاکار انتظار کم لطفی و کم توجهی نداریم.

چمران با بیان اینکه برخی سخنان دیروز من در مورد آلودگی هوا را تقویت کردند، یادآور شد: برخی گفتند شورا باید این کار را می کرد. نه، اینطور نیست و برای تهیه اتوبوس از آب و آتش می گذریم.

دیدگاهتان را بنویسید