مجلس و دولت باید خط خود را حفظ کنند/ منش اخلاقی یکی از ویژگی های بارز شهید حجازی بود


ساعت: 16:04
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822132

در خطبه های نماز جمعه شهرهای آذربایجان غربی آمده است;

آئین سیاسی نماز جمعه در شهرهای آذربایجان غربی برگزار شد و موضوعاتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش اروم نیوز، آئین سیاسی نماز جمعه در تمامی شهرها و نواحی آذربایجان غربی برگزار شد و ائمه جمعه موضوعاتی را در رابطه با موضوعات روز مطرح کردند که به شرح زیر است:


مجلس و دولت مواضع خود را حفظ می کنند

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار داشت: مسئولان و مدیران باید مصالح کشور را در نظر داشته باشند و اولویت آنها مصالح کشور باشد و تضاد منافع بر مسئولان تاثیر نگذارد.

وی ادامه داد: مسئولان باید از غرور و انفعال که برای مدیران و کارکنان ما آفت است و آنها را دچار مشکل می کند دوری کنند و هوشیارانه عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: مدیران و کارکنان ما باید از غرور پرهیز کنند و اگر فردی مغرور شد، بدبختی از آنجا شروع می شود، بنابراین کارکنان باید هوشیار بوده و از انفعال بپرهیزند و تقوا و صبر پیشه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین قریش با اشاره به لزوم توجه به جشن گلریزان گفت: رهایی زندانیان از جرائم غیرعمد کار مبارکی است که دارای اجر الهی است که باید در نظر داشت.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه قرآن کریم افزود: قرائت صحیح قرآن انسان را متحول می کند و باید قرآن را با دقت بخوانیم تا در زندگی خود تأثیر بگذاریم.


استانداری از ویژگی های ارتش جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با بیان اینکه اسلام مانند چشمه ای است که همیشه می جوشد، اظهار داشت: برخی نمی توانند جلوی گسترش اسلام را بگیرند و اسلام مانند چشمه در میاندوآب می جوشد. هر منطقه .

امام جمعه میاندوآب با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر افزود: شب قدر یکی از روزهایی است که نسیم رحمت الهی می وزد و باید خود را در معرض این نسیم الهی قرار دهیم و از این شب ها و فرصت ها استفاده کنیم تا ما را رها کنیم. به خدای متعال نزدیک شوید. و از لطف الهی بهره برد.

وی گفت: ولایتمداری در شعار و حرف نیست بلکه ولایتمداری باید در عمل نشان داده شود.

حسن زاده با بیان اینکه وزیری که شب زنده داری و راز و نیازی با خدا نداشته باشد، نمی تواند در مقابل چالش های این دوران ایستادگی کند، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان همه به ویژه مسئولین باید تلاش و تقوا و تواضع کنند. تا در خدمت به مردم و مقابله با دشمن کوتاهی نکنیم.

امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه تنها راه سعادت جامعه و پیشرفت جامعه، متدین بودن مردم این جامعه است، افزود:

وی با اشاره به روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران، ولایتمدار، مقتدر و مقتدر، برتر بوده و در طول تاریخ انقلاب همواره رشد کرده و پیشی گرفته است.

حسن زاده همچنین به سالروز میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و گفت: باید در این ایام از فقرا و نیازمندان دستگیری کنیم و او را فراموش نکنیم.


آل سعود در جنگ یمن شکست بزرگی را متحمل شد

حجت الاسلام عسگر جلالی در خطبه های نماز جمعه این هفته چهاربرج با اشاره به برخی از بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان و کارگزاران نظام درباره عربستان و یمن، گفت: عربستان پس از شکست های پی در پی میدانی. ، چاره ای جز تغییر نیست. او ابزار لازم برای رسیدن به اهدافش را ندارد.

امام جمعه چهاربرج با بیان اینکه عربستان برای تجزیه یمن سخت تلاش می کند، افزود: آل سعود در جنگ یمن شکست خورد و نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و اکنون از راه های دیگر تلاش می کند به اهداف خود برسد. در واقع به دنبال نوعی نمایش مضحک در مورد آن یک فریب افکار عمومی است.

امام جمعه چهاربرج در ادامه با بیان اینکه رژیم صهیونیستی هر روز به نابودی نزدیک می شود، ادامه داد: انجام چهار عملیات از این دست در دو هفته نشان می دهد که ماجرا نه یک اتفاق عاطفی محدود به چند نفر، بلکه حرکتی سازمان یافته بر اساس مقاومت مردمی است. و عملیات چریکی علیه اشغالگران.

وی گفت: بدون شک سلسله عملیات های فرسایشی سد انسانی تجمع شده در رژیم صهیونیستی برای ایجاد «ملت دروغین» را بیش از پیش از بین خواهد برد و این رژیم باطل با فرار گسترده صهیونیست هایی که از کشورهای دیگر به فلسطین اشغالی منتقل شده اند، مواجه خواهد شد. “

امام جمعه چهاربرج به اولین سالگرد شهادت سردار حجازی جانشین سابق فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران اشاره کرد و افزود: سردار حجازی جان خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومتی که در اختیار دارند گذاشت. حضور می یابد و به عنوان یک فرمانده موفق عمل می کند.


شخصیت اخلاقی و توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اجتماعی از ویژگی های شهید حجازی بود

حجت الاسلام حجت قاسم خانی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به شخصیت سردار سید محمد حجازی گفت: سردار سید محمد حجازی جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در 23 فروردین در جنگ 29 فروردین به شهادت رسید.

وی افزود: وی بیش از 40 سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و از سرداران خط معروف در جبهه مقاومت بود.
کاسمحانی افزود: سردار شهید حجازی شخصیت چندوجهی داشت. او نظامی بود، اما از اخلاق بالایی برخوردار بود و همیشه به مسائل فرهنگی و اجتماعی نگاه خاصی داشت.

امام جمعه هوی با اشاره به نقش این شهید در سپاه لبنان گفت: برای مقابله با داعش در شامات یکی از برگ های زرین زندگی او شهید والامقام است.


باید از فقرا و نیازمندان مراقبت کرد

استاد مصطفی محمودی در خطبه های نماز جمعه پیرانحشر با اشاره به ویژگی های روزه داران گفت: روزه ماه مبارک رمضان برای کسی که دارای شرایط زیر باشد واجب است:

امام جمعه پیرانشهر با توصیه به انجام کارهای خیر و کمک به فقرا و نیازمندان، افزود: مردم باید در این شرایط زندگی، وضعیت بد فقرا را درک کنند و به فکر آنها باشند.

وی گفت: بازاریابان باید منصف باشند و وضعیت مردم را درک کنند.


مشکل اصلی جوانان امروز اشتغال است

امام جمعه ماکو گفت: امروز مشکل اصلی جوانان در کشور اشتغال است. و دلیل بسیاری از ناهنجاری ها بیکاری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی اظهار داشت: با افزایش اشتغال، رضایت عمومی حاصل می شود و در نتیجه سرمایه اجتماعی در جامعه افزایش می یابد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید