مجوز تولید 20 طرح پیشران صنعت پتروشیمی اخذ شد

ساعت: 16:33
تاریخ انتشار: 1300/08/16
کد خبر: 1782412

مدیرکل تحقیقات بازار شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: در حال حاضر 20 طرح مجوز ساخت دریافت کرده اند که تعدادی از آنها در سبد پرش سوم صنعت پتروشیمی قرار گرفته و توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مسعود سایه بان، مدیر کل تحقیقات بازار شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره چشم انداز اجرای طرح های پیشرانه بیان کرد: طرح هایی برای پیشبرد صنعت پتروشیمی با استراتژی تکمیل و توسعه زنجیره ارزش و جبران کمبود خوراک مورد نیاز. صنایع، تنوع سبد محصولات، ارزش آفرینی افزایش و ایجاد اشتغال دو سال پیش با تمرکز بر مدیریت، برنامه ریزی و توسعه شناسایی شد.

وی با بیان اینکه پروژه های پیشران در قالب 33 پروژه تعریف شده است، افزود: در حال حاضر 20 پروژه مجوز ساخت دریافت کرده اند که تعدادی از آنها در سبد پرش سوم صنعت پتروشیمی قرار گرفته و توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی فعال می شود. “

مدیرکل تحقیقات بازار شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد: با توسعه پروژه های پیشرانه در زنجیره های اصلی پروپیلن، متانول، اتیلن، بنزن، اوره و بوتادین، 20 نوع محصول جدید پتروشیمی تولید می شود که اگرچه ارزشمند است. صادرات حدود 70 درصد از واردات را شامل می شود. محصولات پتروشیمی نیز رو به کاهش است.

سایه بان یکی از راهکارهای توسعه صنعت پتروشیمی را تکمیل زنجیره متانول عنوان کرد و افزود: اکنون ظرفیت متانول کشور 12 میلیون تن است و با راه اندازی طرح های متانول فعال تا سال 1404 (2025)، این ظرفیت سالانه است. به 23 میلیون تن خواهد رسید.”

وی همچنین درباره استراتژی این شرکت برای توسعه زنجیره های الفین گفت: با توجه به حجم کمبود پروپیلن در کشور و نیاز صنایع پایین دستی به این نوع محصولات، مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال بررسی توسعه زنجیره های الفین، به ویژه پروپیلن و مشتقات. «او برنامه های MTO / MTP را تعریف و اجرا کرد.

مدیرکل تحقیقات بازار شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با اجرای طرح های پیشرانه MTP در زنجیره های مختلف پروپیلن که هم اکنون توسط هلدینگ پارسیان، هلدینگ پتروفرهنگ و فاتح صنعت کیمیا در حال اجراست، حدود 5 میلیون تن ظرفیت متانول تولید می شود. سالانه پروپیلن آزاد می شود.

وی گفت: ایجاد تعادل در بازارهای جهانی متانول و همگام سازی با الگوهای مصرف جهانی متانول به ویژه در چین و تامین نیاز داخلی از دیگر اهداف تعریف و اجرای پروژه های MTO/MTP است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید