مخالفت ستاد عمرو به معروف با ادامه فعالیت گشت ارشاد؟

مخالفت ستاد عمرو به معروف با ادامه فعالیت گشت ارشاد؟

روز جدید ستاد امربه معروف و نهی منکر اعلام کرد که این ستاد تاکید می کند برای حل مشکل حجاب باید موضوع حجاب به عنوان جرمی که باید دستگیر، محاکمه و محاکمه شود، رفع شود. و بر اساس طرح کلی عفاف و حجاب از نظر تخلف با عفت برخورد شود که به حل مشکل بدون تنش اجتماعی کمک می کند.

ستاد امربه معروف و نهی منکر اعلام کرد: این ستاد تاکید کرد که برای حل مشکل حجاب باید موضوع حجاب به عنوان جرمی که باید دستگیر و محاکمه شود و بر اساس مجموع آن رفع شود. برنامه ریزی برای عفاف و حجاب با هدف رفع حجاب به حل مشکل بدون تنش اجتماعی کمک می کند.

در پیام ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با امضای سیدعلی خان محمدی سخنگوی این ستاد آمده است:

1- در حادثه، اصل برقراری عدالت و شفافیت این است که از دادستانی انتظار می رود با بهترین بررسی و اطلاع رسانی به موقع، آگاهی عمومی را به بررسی دقیق و کامل ظلم عادلانه فراخواند.

2- ستاد امربه معروف و نهی از منکر همانطور که بارها بیان کرده است مخالف تکلیفی است که منجر به برخورد مستقیم پلیس با بدحجابان می شود و معتقد است با یک اقدام مناسب می توان این مشکل را حل کرد. راه حل و بدون تنش اجتماعی طبق برنامه کلی ستاد امربه معروف و منع پلیس از تغییر وضعیت به رهبری مسئول و قدرتمند و حمایت از اعتماد مردم.

3- پس از دستور رئیس جمهور به وزیر کشور برای پیگیری، شایسته است وزیر کشور تنها به صورت موردی به جزئیات این حادثه بسنده نکند. شورای انقلاب 330 تعهدات قانونی داشتند، به تعهدات خود عمل کردند که این سؤالات پیش نیامد، آیا به وظایف قانونی خود به درستی عمل کردند؟ برای این جوان 23 ساله در جمهوری اسلامی، فرهنگ سازی لازم توسط نهادهای فرهنگی انجام شد یا فقط شعار کار فرهنگی به او داده شد؟ آیا صدا و سیما به عنوان نهادی که بیشترین تعهدات قانونی را بر عهده دارد و بیشترین مسئولیت فرهنگ سازی را در این حادثه و امثال آن بر عهده دارد، وقتی یک جوان و هزاران جوان دیگر ما به تعهدات فرهنگی خود عمل کرده اند؟ اقدام کنید تا با نیروی قهری پلیس مواجه نشوید؟ آیا افسران پلیس ما برای حفظ کرامت انسانی مردم آموزش دیده اند؟

آیا از ستاد امربه معروف گرفته تا وزارت کشور و سایر نهادهای مسئول به وظایف قانونی خود به درستی عمل کرده اند؟ آیا آموزش و پرورش و دانشگاه های کشور به وظایف خود در قبال جوانان ما به درستی عمل می کنند یا اقدامات و نتایج آموزش های ناکارآمد و بی فرهنگی جوانان و جوانان ما به نیروی انتظامی سپرده می شود؟

اگر وظایف دستگاه های فرهنگی به درستی انجام می شد شاهد چنین حادثه تلخی نبودیم. آیا باید حوادث ناگواری رخ دهد تا متولیان امر و متولیان امر چاره اندیشی کنند؟

4- ستاد امر به معروف و نهی از منکر اگرچه معتقد به ضرورت حل مشکل در حوزه عفاف و حجاب است، اما معتقد است در مقابله با این معضل پلیس نباید مستقیم وارد صحنه شود. باید تصمیم به این مشکل به محاکم قضایی موکول شود. نه اینکه دولت مسئول این معضل باشد، بلکه حل مسئله عفاف و حجاب تنها توسط خود مردم با حکمرانی صحیح قابل حل است و این مشکل در طرح جامع عفاف و حجاب به طور کامل تبیین شده است.

5- شورای اسلامی باید با جدیت وارد این موضوع شود و جامعه را از شعله ور شدن بحران ها و بروز حوادثی که هر از چند گاهی پیش می آید نجات دهد یا شهید شود یا جوانی سرکش سکته کند. روند اجرای قانون پلیس و سپس منفعلانه حرکت کند و صحبت کند، به قول شهید سلیمانی اینها همه فرزندان ما هستند، چرا باید در قانون گریزی و حکومت داری بد بین بچه ها درگیری ایجاد شود؟

قانون برای حل معضلات اجتماعی وضع شده است و اکنون که این تعارضات وجود دارد به این معناست که یا قانون وجود ندارد یا نافذ است و در این قسمت شورای اسلامی باید بدون اتلاف وقت به نقش قانونگذاری و سرپرستی خود توجه کند.

6- ستاد امر به معروف و نهی از منکر همچنان تاکید می کند که برای حل مشکل حجاب باید موضوع حجاب به عنوان جرمی که باید دستگیر، محاکمه و محاکمه شود، لغو و بر اساس آن. طرح جامع عفاف و حجاب و حجاب را باید از منظر خشونت دید، حل مشکل بدون تنش اجتماعی کمک می کند، هرچند دشمنان همیشه می خواهند تنش اجتماعی وجود داشته باشد.

در خاتمه امر به معروف و نهی از منکر مجدداً از وقوع چنین حوادث ناگواری ابراز تاسف می کنیم و آن را واقعاً دردناک می دانیم و به وضعیت موجود اعتراض می کنیم که چرا پس از گذشت چهل سال هنوز باید شاهد چنین تلخی باشیم. و حوادث ناگوار.در بلاتکلیفی اجرای صحیح قانون و خلأهای آن در کاستی ها و اشتباهات نهادها به ویژه فرهنگ سازان.

دیدگاهتان را بنویسید