مخبر: شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد در کشور است

مخبر: شفافیت مهمترین راه مبارزه با فساد در کشور است

روز جدید معاون اول رئیس جمهور بر لزوم هماهنگی، همفکری و رضایت قوای سه گانه و تمامی دستگاه های دولتی، اطلاعاتی و نظارتی برای مبارزه قاطع و موثر با فساد در کشور تاکید کرد.

محمد محبر در اولین جلسه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی در دولت سیزدهم گفت: با ایجاد سازوکارهای لازم و برخورد موثر با ریشه و گلوگاه های مفاسد در کشور به نظام مقدس اسلام اجازه نخواهیم داد. جمهوری ایران دچار فساد خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور شفاف سازی را یکی از مهمترین راهکارهای مبارزه با فساد در کشور خواند و گفت: آسیب شناسی و شناسایی راه های موثر مبارزه با فساد باید اقدامات جدی و عملیاتی برای مقابله با فساد و ریشه کنی فساد در کشور انجام دهد.

وی همچنین در این جلسه که با حضور معاون اول قوه قضاییه، نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی، وزرای اقتصاد و دارایی، دادگستری، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان برگزار شد، حضور داشت. در خصوص فعالیت و اثربخشی ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تبادل نظر شد.

شناسایی و شناسایی گلوگاه های فساد در کشور، ضرورت آموزش و فرهنگ سازی، پیشگیری، بازنگری و اصلاح فرآیندها، مشارکت سازمان های مردم نهاد، شفافیت و گردش آزاد اطلاعات، مدیریت ریالی، تقویت زیرساخت های فنی و قانونی، الزامات و رعایت قوانین معلق. فساد در کشور، هماهنگی و همکاری قوای سه گانه و دستگاه های اجرایی و ارائه سازوکارهای عملیاتی برای رفع زمینه های فساد از جمله مواردی بود که در این نشست برای مبارزه با فساد در کشور مطرح و مورد بحث و بررسی قرار گرفت. .

در پایان جلسه مقرر شد کمیسیونی با حضور برخی اعضا به منظور اصلاح و بررسی ساختار، روش ها و مأموریت های ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید