مدارس نیمه جان را بشناسید/ والدین نگران سلامت دانش آموزان هستند


ساعت: 09:52
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۸
کد خبر: 1898175

ترس از ریزش سقف و دیوارهای فرسوده و تخریب شده کلاس ها نه تنها دانش آموزان، بلکه والدین آنها را نیز نگران کرده بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از عصرهامون ، مدرسه و تحصیل از بهترین دوران زندگی انسان است و خاطرات و بازی های آن دوران هرگز فراموش نمی شود، اما گاهی اوقات خاطرات پر از اضطراب و نگرانی می شود.

نگرانی آتش سوزی گاه به دلیل وسایل گرمایشی و گاهی کلاس های فرسوده و تخریب شده و همچنین ترک خوردگی دیوارها و ریزش گچ از سقف کلاس جز اضطراب چیزی برای دانش آموزان به ارمغان نمی آورد.

هیچ کمبودی در کلاس ها و مدارس وجود ندارد که با وجود سال ها فرسودگی، همچنان میزبان دانش آموزانی هستند، دانش آموزانی که از تکالیف روزانه خود در مدرسه وحشت دارند.

والدین نگران ریزش دیوار مدرسه هستند

جمعی از والدین دانش آموزان شهدای گمنام شهرک هیرمند در گفتگو با خبرنگار ما خواستار توجه مسئولان آموزش و پرورش به وضعیت ویرانگر این مدرسه شدند و گفتند: زمانی که برای ثبت نام فرزندان خود به مدرسه رفتیم، نگران بودیم. با کتیبه ای روی دیوار “خطر ناشی از ریزش دیوار” است. مدرسه هر لحظه ممکن است با کوچکترین تغییری فرو بریزد و جان بسیاری از دانش آموزان به خطر بیفتد.

والدین نگران وجود چنین مدارسی هستند و تعطیلی آموزش غیرحضوری به دلیل شیوع ویروس کرونا فرصت مناسبی برای تعمیر و بازسازی مدارس از منظر ایمنی بود.



نامه نگاری بی نتیجه ماند!

مدیر مدرسه پس از پیگیری های اولیه گفت: حدود چهار سال پیش دیواری از فوندانسیون بیرون که پارک شهر و محل رفت و آمد و بازی عده زیادی است شروع به خراب شدن کرد و هشدارها و مکاتبات در این خصوص واحد آموزشی با مسئولین تاکنون ناموفق بوده است.

هیچ مکاتبه ای با تعمیر مدارس منطقه وجود ندارد

میشم لک زایی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در ادامه خبرنگار ما در خصوص این مطالبه مردمی گفت: تاکنون مکاتبه ای با نوسازی مدارس استان صورت نگرفته است.

وی افزود: به محض اطلاع از این مشکل مقرر شد همکاران ما در شمال استان به این مدرسه مراجعه و بررسی های اولیه در خصوص وضعیت دیوار این موسسه آموزشی را انجام دهند.

لک زایی تصریح کرد: برای مرمت این دیوار اقداماتی از محل اعتبارات سال 1401 انجام شده است تا این مشکل برطرف شده و خطری متوجه دانش آموزان نباشد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلایه خود را از عدم اقدام به موقع مسئولین شهرستان در این خصوص بیان کرد و تصریح کرد: دیواری که خطرناک است و هر لحظه می تواند حادثه ناگواری ایجاد کند باید داشته باشد. توسط شهر مربوطه اعلام شده است.کار انجام نشده است.

لاک زایی با تاکید بر اینکه استانداردسازی فضای آموزشی در اولویت این اداره کل است، تاکید کرد: اگر ساختمان مدرسه و فضای آموزشی برای دانش آموزان خطرناک باشد شخصا قبل از اعطای اعتبار آنها را تخریب می کنم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید