مردم کلاهبرداری پیامکی را به شماره 096380 اطلاع دهند


ساعت: 11:42
تاریخ انتشار: 14/07/1400
کد خبر: 1811395

معاون مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معاونت اجتماعی و پیشگیری قوه قضائیه درباره پیامک های دروغین کلاهبرداری گفت: شهروندان در صورت مواجهه با این نوع کلاهبرداری جهت مسدود کردن حساب بانکی به پلیس فتا با شماره 096380 اطلاع دهند. کلاهبردارانی که به آنها پول منتقل می کنند.»

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حسین پورمند به نقل از معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: لینک را در انتهای پیامک وارد کنید، این لینک کاربر را به درگاه پرداخت الکترونیکی هدایت می کند و با پرداخت هزینه ای ناچیز، رمز دوم را درخواست می کند. معمولاً بار اول رمز را قبول نمی کند و می گوید اشتباه است و کلاهبردار برای برداشت پول از حساب قربانی زمان می برد.

وی به ویژگی های کلاهبردار اشاره کرد و گفت: پیامک جعلی دو ویژگی مهم دارد. ابتدا این پیامک ها با یک شماره معمولی ارسال می شوند و یکی دیگر از قابلیت ها لینک موجود در پیامک است. کلاهبرداران زمینه ارتکاب جرم را فراهم می کنند. آنها معمولا افراد باهوشی هستند که قصد تقلب دارند.

پورمن در خصوص تفاوت دزد و کلاهبردار گفت: سارق اموال مردم را مخفیانه از آنها می دزدد اما کلاهبردار با برنامه ریزی باعث می شود مردم اموال خود را به کلاهبردار بدهند.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادگستری معاونت اجتماعی و پیشگیری تاکید کرد: شهروندان بدانند که تنها تعداد پیامک های قوه قضائیه ادلیران است و برای پلیس فتا نیز پلیس فتای سامانه متنی است. .ارتباطات قوه قضائیه جهت ارجاع سامانه ثنا.

تنها شماره پیامک ادلیران برای قوه قضائیه و پلیس فتا، پلیس فتاست. همچنین تنها سامانه معرفی شده در پیامک های قوه قضائیه برای مراجعه، سامانه ثنا است.

وی گفت: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با همکاری و تعامل پلیس فتا و رسانه ها موفق به کنترل و کاهش شیوع این نوع کلاهبرداری و اطلاع رسانی به مردم شده است.

پورمند گفت: جرم زاییده جامعه است و برای ایمن سازی جامعه باید قانونگذار، رسانه ها و دستگاه های ذیربط به وظایف خود عمل کنند تا جامعه از جرم در امان باشد و آرامش معیار قرار گیرد.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم، امور اجتماعی و پیشگیری با اشاره به نقش افزایش آگاهی عمومی در مواجهه با جرم افزود: در ارتقای آگاهی عمومی و آموزش حقوقی، جرم و جنایت، رسانه ها و سایر نهادها نیز در ارتقای آگاهی عمومی نقش دارند. و پیشگیری از وقوع جرم».

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید