مرکز تولید چرم مصنوعی در شرق کشور در حال رونق تولید و صادرات است


ساعت: 14:49
تاریخ انتشار: 1011/01/22
کد خبر: 1821286

مدیرعامل یک شرکت چرم در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد؛

وفادار گفت: کارخانه چرم مصنوعی در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند چند سالی است که در حال ساخت است و سالانه 3000 تن تولید دارد و در شرق ایران شناخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش هاوارستان، تأمین و ایجاد اشتغال به ویژه برای جوانان همواره یکی از دغدغه های اصلی در سطوح مختلف کشور و بخش اقتصادی است. ، ایجاد اشتغال امری ضروری است که در این راستا موضوع فعالیت های تولیدی و اشتغال با کیفیت عنوان طراحان در سازمان منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی است.

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با برخورداری از مزیت هایی مانند مجاورت با بازار افغانستان و معافیت های مالیاتی و گمرکی، زمینه مساعدتری را برای واحدهای اقتصادی مستقر در منطقه ایجاد می کند. تنها کارخانه چرم مصنوعی شرق کشور با توجه به این مزیت ها در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند راه اندازی شد.


چرم مصنوعی، جایگزین مناسبی برای چرم طبیعی

چرم مصنوعی به طور کامل از مواد مصنوعی ساخته شده است و ارزان تر از چرم طبیعی است. شاید به همین دلیل است که جایگزین خوبی برای چرم طبیعی است. این محصول از صفر تا صد در سایزها و ضخامت های مختلف در کارخانه تولید می شود.

چرم مصنوعی را می توان بر اساس طرح های ساده و رنگارنگ تشخیص داد. امروزه این مواد بسیار فراگیر شده اند و بیشتر بازار محصولات مرتبط با چرم یا منسوب به چرم مانند کیف، کفش، لباس، مبلمان، اثاثیه منزل و روکش خودرو را پوشش می دهند.


دلایل استفاده از چرم مصنوعی

قیمت پایین چرم مصنوعی در مقایسه با چرم طبیعی باعث می شود که تمامی محصولات چرمی قیمت پایین تری داشته باشند، بنابراین این امکان را به همه اقشار جامعه می دهد تا از تمامی محصولات چرم مصنوعی بهره مند شوند.

مصطفی وفادار مدیرعامل شرکت آذین چرم خاوران در گفت و گو با خبرنگار خاورستان با بیان اینکه شرکت آذین چرم خاوران تنها تولید کننده چرم مصنوعی در شرق کشور است که از سال 1377 با سرمایه ای بالغ بر 100 میلیون تومان در منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی فعالیت می کند، گفت: حدود 30 میلیارد تومان رسید، گفت: در حال حاضر 20 نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه شرکت آذین چرم خاوران تولید کننده مبلمان، چرم مرغوب، کفش، خودرو و پوشاک است، افزود: با توجه به اولویت های صادراتی، عمده تولیدات این کارخانه در داخل کشور به فروش می رسد و همچنین در کشورهای افغانستان، پاکستان و عراق نیز مشتریان ما هستند. “

مدیرعامل شرکت آذین چرم خاوران گفت: امسال با توجه به شعار سال یکی از برنامه های شرکت آذین چرم خاوران اجرای طرح توسعه است تا بتوانیم بازارهای صادراتی را بر عهده بگیریم.

وفادار گفت: در این مجموعه محصولات در هر طرح و رنگی که مشتریان سفارش دهند تولید می شود و علاوه بر آن چرم مصنوعی تولید شده در این مجموعه از کیفیت بالایی برخوردار است بنابراین از نظر کیفیت می تواند با بسیاری از کارخانه های با سابقه رقابت کند. در کشور ..

وی گفت: شرکت تولیدی و صنعتی آذین چرم خاوران واقع در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند در زمینی به مساحت 18 هزار متر مربع و زیربنای بیش از 6 هزار متر مربع و با تکیه بر ماشین آلات مدرن و پیشرفته با بالاترین تکنولوژی و تکنولوژی با استفاده از نیروهای مجرب و متعهد فنی و تولیدی با بیش از 26 سال سابقه کار، توانایی تولید انواع چرم مصنوعی، چرم مصنوعی با کیفیت، کفش، مبلمان، پوشاک، روکش صندلی، خودرو، تبلیغاتی و دیوارکوب چرمی مورد نیاز بازار حرفه ای داخلی و خارج از کشور

مدیرعامل شرکت چرم آذین خاوران گفت: شرکت آذین چرم خاوران در نظر دارد با تکمیل و توسعه خطوط تولید خود به بزرگترین مرکز تولید چرم مصنوعی در شرق کشور تبدیل شود.

وفادار گفت: آذین چرم خاوران با ارائه محصولات متنوع و باکیفیت، رضایت مشتری را هدف اصلی خود قرار می دهد.

وی افزود: استحکام و کیفیت محصول یکی از شاخصه های اصلی یک محصول چرمی است که این گروه از بدو تاسیس تمام توان خود را در تولید کالاهای باکیفیت به کار گرفته است تا رضایت مشتریان را از نظر تنوع و کیفیت جلب کند.

مدیر عامل شرکت آذین چرم خاوران با بیان اینکه هدف اصلی آذین چرم خاوران تولید با کیفیت و رضایت مشتری است، گفت: چرم مصنوعی ارزانتر از چرم اصل است. چرم مصنوعی در صورت کثیف بودن و اگر چرم طبیعی مشکلات زیادی برای تمیز کردن داشته باشد به راحتی جدا می شود و چرم مصنوعی شرایط و مکان خاصی برای نگهداری نیاز ندارد اما چرم طبیعی نیاز به نگهداری زیاد و منظم دارد که در صورت عدم نگهداری مناسب. پوست خشک می شود و برای ماندگاری بیشتر باید هر سال با روغن مخصوص روغن کاری شود.

وفادار گفت: چرم مصنوعی در کنار عدم استفاده از پوست حیوانات، حساسیت کمتری به مواد شیمیایی دارد و آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. تولید سالانه این کارخانه 3 هزار تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید