مسئولان به بهانه خشکسالی باغ ها و فضای سبز را تنها نگذارند


ساعت: 12:58
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813308

جمعه یزد بر لزوم مدیریت صحیح منابع آب تاکید کرده و گفته ام: کارکنان باغ ها، مزارع و عرصه های سبز را به بهانه خشکسالی تنها نگذارند بلکه باید مدیریت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله محمدرضا ناصری صبح امروز در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و مدیریت آب استان یزد به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار داشت: انسان از زندگی استفاده کند.

وی بیان کرد: خداوند متعال برکات زیادی به انسان داده است که باید آنها را حفظ کنیم و از زیان آن جلوگیری کنیم.

امام جمعه یزد تاکید کرد: باید از آب، زمین، هوا و منابع طبیعی موجود استفاده کنیم و نعمت های الهی را حفظ، تکثیر و تجدید کنیم و بدانیم که هر جا خشکسالی است، ناشی از کمبودهای انسانی است چرا که با منابع موجود شکست خوردند.

وی یادآور شد: کارکنان منابع طبیعی مسئولیت سنگینی در حفظ منابع الهی از معادن تا جنگل ها و مراتع دارند و باید برای استفاده بهینه از منابع موجود برنامه ریزی کنند.

ناصری با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که بسیاری از عرصه‌های سبز و درختان حتی باغ‌های شخصی در حال نابودی است، افزود: باید میوه‌های باغ‌ها را هر چند اندک مدیریت کرد و در سبد غذایی مردم با فکر و اندیشه قرار داد. تدبیر. “

وی با اشاره به اقدامات ارزشمند برخی از بزرگان در حوزه فضای سبز گفت: طرح فلاحت در اوقات فراغت طرحی بود که توسط آیت الله حائری شیرازی امام جمعه فقید شیراز اجرا شد و یکی از پروژه های ماندگار ما بود. امیدوارم تکرار شود.»

امام جمعه یزد گفت: عدم مدیریت برخی از کارکنان باعث شده تا خشکسالی باغات زیادی را از بین ببرد که جای تاسف دارد و باید هر چه سریعتر با احیای باغات و اراضی و کاشت نهال های جدید و آبیاری بهینه و قطره ای مدیریت شود. کشاورزی و باغداری در روستاها و مناطق دیگر زندگی می کنند.

وی با اشاره به اینکه چند سالی بود که برخی از قنات ها خشک شده بودند اما با مدیریت، لایروبی و مشارکت انسانی دوباره احیا شده بودند، افزود: با مدیریت صحیح و برنامه مدون و عملیاتی، وضعیت فعلی کشاورزی و فضای سبز تغییر کرده است.

ناصری بر احیای باغات به ویژه در روستاها تاکید کرد و گفت: در این زمینه از روستائیان کمک، راهنمایی و کمک بگیرید.

امام جمعه یزد بیان کرد: اگر این اتفاق بیفتد دوباره زندگی در روستاها جریان پیدا می کند و جوانان به روستاها بازمی گردند اما مسئله مهم در این زمینه تفکر و تلاش است چرا که کشور و روستا با ایجاد نمی شود. تنبلی و بی حالی

انتهای پیام/ خ

دیدگاهتان را بنویسید