مسائل پارک خانواده غرب زنجان به صورت ویژه پیگیری می شود + عکس


ساعت: 09:46
تاریخ انتشار: 30.04.1401
کد خبر: 1884553

گزارش کمبودها و مشکلات پارک خانواده غرب زنجان;

پارک خانواده غرب زنجان فاقد حداقل امکانات برای استفاده شهروندان است و حتی سیستم روشنایی آن نیز به دلیل پرداخت نشدن بهای برق قطع شده و تاریکی فضا در کنار نبود حداقل امکانات مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از مفا رسا; پس از احداث پارک بانوان در ضلع شرقی شهر زنجان، بنا به نیاز و درخواست شهروندان، مقرر شد پارک بانوان دیگری در غرب شهر برای استفاده مردم این منطقه احداث شود. اما این پارک که در ابتدا پارک زنان غرب نام داشت، بعداً به پارک خانواده تغییر یافت و دلیل آن وجود ساختمان‌های بلند در اطراف این پارک بود که استفاده از ویزا را برای زنان غیرممکن می‌کرد.

پارک خانواده در غرب شهر زنجان بازگشایی شد اما متاسفانه فاقد حداقل امکانات و دارای ویژگی های پارک و فضای سبز و تفریحی برای استفاده مردم است. نداشتن علف کافی، رشد و رویش علف های هرز، نداشتن تمام سرویس های بهداشتی، نبود آب آشامیدنی و شیر برای شستشو، نبود بوفه برای فروش مواد غذایی و خوراکی ها از جمله این موارد است که کمبود روشنایی بر این کمبودها می افزاید.


1833883b 193f 40af a54a d4f7eaaa0fc6 خبر خاکستری

چند روز پیش با تاریکی پارک خانوادگی غرب زنجان مواجه شدیم و علت را از حراست مجتمع جویا شدیم که گفت: برق این مجموعه به دلیل عدم پرداخت قیمت قطع شده است. و حتی ما افراد امنیتی هم برای روشن کردن یک لامپ معمولی برق نداریم. .

وی در پاسخ به اینکه سرویس های بهداشتی کار نمی کنند، گفت: همه سرویس ها کار نمی کنند و فقط برخی از آنها برای استفاده شهروندان باز است.

مشکلاتی که در پارک خانواده غرب زنجان وجود دارد این است که این منطقه فضای سبز مناسبی ندارد و وجود چنین مجموعه ای یکی از نیازهای شهروندان به حساب می آید با توجه به اینکه اواخر تیرماه است، استفاده از فضاهای سبز و پارک ها در این عملیات حداکثر 3 ماه می باشد که پس از آن سال تحصیلی با فصل پاییز شروع می شود و شرایط جوی سرد می شود بنابراین به نظر می رسد مسئولان ذیربط در این زمینه دقت بیشتری داشته باشند.


71617a03 d03f 4ba8 a4f3 88508626cd93 خبر خاکستری


* تامین روشنایی و نصب تجهیزات در پارک های شهر زنجان به صورت مرحله ای انجام می شود.

کمبود امکانات در پارک خانواده غرب زنجان در حالی است که محمد فیلو، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان اواخر فروردین ماه سال جاری به خبرنگار موج رسا گفته بود؛ این پارک خانواده در غرب زنجان وجود دارد. وی گفت: تامین روشنایی و نصب تجهیزات در پارک های زنجان به صورت مرحله ای انجام می شود. (لینک خبر)

وی بیان کرد: واحد تسهیلات مناطق چهارگانه شهرداری زنجان از هفته های گذشته فعالیت خود را در این خصوص آغاز کرده و به تدریج این کار انجام می شود.

فیلو در خصوص نصب سیستم روشنایی پارک ها و بوستان های شهر زنجان گفت: سیستم روشنایی پارک ها با توجه به مصوبات ستاد کرونا مونتاژ شد و نصب و خرید آن در حال انجام است.

وی افزود: برخی از تاسیسات برقی پارک ها در 2 سال گذشته از کار افتاده و تعدادی نیز به دلایل مختلف تخریب و شکسته شده و نیاز به تعویض دارد که در حال انجام است.

فیلو تصریح کرد: سیستم روشنایی برخی از پارک ها تامین شده و برخی دیگر در حال ساخت هستند و این امر در آینده نزدیک برای تمامی پارک های شهر زنجان برای استفاده عموم رخ خواهد داد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری زنجان در خصوص تجهیزات شهربازی و وسایل پارکی که جمع آوری شد، بیان کرد: وسایل شهربازی نیز جمع آوری شد و با رعایت استانداردسازی و اخذ استاندارد نیز مورد توجه قرار گرفت. مجوز و حذف استهلاک در طول زمان به صورت دستی نصب می شوند.

سیستم روشنایی پارک خانواده زنجان با وجود اظهارات رئیس سازمان صدا و سیما، منظر و فضای سبز شهرداری هنوز راه اندازی نشده است و این پارک پس از غروب آفتاب عملاً غیرقابل استفاده است.


4ce99b83 abcd 40f0 aa05 26f3aea59af6 خبر خاکستری


*پارک خانواده غرب زنجان از حداقل امکانات برخوردار نیست

انسیه ابوبصیری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان نیز اواسط اردیبهشت ماه امسال در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی گفت: در بازدیدی که از پارک خانواده غرب زنجان داشتیم، کمبودهای زیادی از نظر زیباسازی، امکانات رفاهی و تفریحی و همچنین فضاهای سبز که نیاز به تکمیل و تجهیز دارند، وجود دارد (لینک خبر)

ابوبصیری گفت: پارک بانوان در غرب شهر زنجان ابتدا به عنوان پارک بانوان ساخته شد اما بعد کاربری آن به پارک خانوادگی تبدیل شد.

وی در خصوص علت این امر تصریح کرد: نرده ها و حفاظ هایی که باید برای تامین امنیت روحی و روانی و همچنین موازین شرعی و قانونی در پارک غرب زنجان تعبیه می شد، امکان استفاده بانوان از این پارک وجود نداشت.

ابوبصیری افزود: مجتمع های مسکونی مشرف به پارک بانوان غرب زنجان دلیل بعدی این پرونده بود که موضوع استفاده بانوان از پارک را زیر و رو کرد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان گفت: با توجه به دلایل ذکر شده از پارک غرب زنجان به عنوان پارک خانوادگی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه به دنبال تکمیل امکانات در آنجا هستیم، افزود: فضای سبز پارک خانواده برای ساکنان این مناطق مناسب نیست و پارک خانواده امکانات رفاهی تفریحی و اجتماعی لازم را ندارد که باید فراهم شود. به نفع خانواده ها

ابوبصیری با بیان اینکه پارک خانواده کاستی های زیادی دارد، تصریح کرد: امکاناتی برای ارائه خدمات به شهروندان و خانواده ها وجود ندارد.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه امکانات پارک خانواده ضعیف است و حداقل امکانات برای تامین تفریح ​​و آسایش لازم برای خانواده ها در دسترس نیست، گفت: این پارک خانواده به دلیل داشتن امکاناتی که در این پارک به وجود آمده است، وجود ندارد.

وی ابراز کرد: امیدواریم امکانات لازم برای پارک خانواده غرب زنجان فراهم و تجهیز شود تا مزاحمتی برای خانواده ها ایجاد نشود.


c79918f0 a584 4d4a a3b6 b9f660e2d834 خبر خاکستری


* عیوب و مشکلات پارک خانواده غرب زنجان به صورت ویژه پیگیری می شود

غلامحسن احمدی معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی در خصوص مشکلات مربوط به پارک خانواده گفت: رفع نواقص و مشکلات پارک های شهر زنجان طبق برنامه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی پارک ملت است که زودتر از سایر پارک ها شروع به کار کرده است، گفت: اصلاح مشکلات و نواقص پارک ها از جمله رنگ آمیزی، سرویس های بهداشتی، نمازخانه، فضای سبز، علف های هرز، نورپردازی، تابلوهای ورودی و تسویه حساب و … سایر عناصر لازم ساخته شده است.

احمدی با بیان اینکه قطعاً مشکلات و نواقص مربوط به پارک خانواده در دستور کار شهرداری منطقه یک قرار دارد، خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه یک زنجان در حال رصد و پیگیری مشکلات پارک خانواده است، ضمن اینکه در خصوص مشکل کمبود روشنایی ناشی از آن عدم پرداخت بهای برق نیز به صورت ویژه پیگیری می شود.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با تاکید بر اینکه پیگیری نواقص پارک خانواده در برنامه است، گفت: شهرداری زنجان دارای 3 دفتر اعم از ادارات شهری، عمرانی و فرهنگی است که جلسات آن به صورت مستمر برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بهسازی و اصلاح نواقص و مشکلات پارک ها هر هفته در ستاد خدمات شهری مطرح می شود، افزود: حفظ و نگهداری فضای سبز و پارک ها و رفع نواقص و مشکلات پارک ها از اولویت های اصلی ستاد است. خدمات شهری.

احمدی تاکید کرد: مشکلات مربوط به پارک خانواده غرب زنجان به صورت ویژه پیگیری می شود تا شهروندان بتوانند از فضای سبز و امکانات آن استفاده کنند.


7f0cfb1e fefb 4b78 ac8d 2a9a4d46e4c5 خبر خاکستری


88e361d2 e690 44f1 b532 7e63c9fd16e1 خبر خاکستری


9e5bc531 b428 4966 81b1 10c8a3ed850d خبر خاکستری


98724fd9 bd1d 41c9 aec1 2017f142b8a6 خبر خاکستری


536324f7 eb86 4076 9067 d959f08b1429 خبر خاکستری


884f36be 81a6 4be8 b88c 5c1c97fcb044 خبر خاکستری


3b1075bb 4dd9 4800 b0b4 9332ea56c0dd خبر خاکستری


52beb5ee f9e0 46e3 b091 0e086d4f68cd خبر خاکستری

دیدگاهتان را بنویسید