مسیر تهران 728 کیلومتر کوتاه می شود/ ترافیک و آلودگی هوا با عبور حل نمی شود


ساعت: 12:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۰
کد خبر: 1921028

شهردار تهران با اشاره به تکمیل ۹۸ تقاطع گفت: اولین نتیجه این کار باعث می شود شهروندان به جای ۷۸۵ کیلومتر تنها ۵۷ کیلومتر را طی کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا زاکانی شهردار تهران در نوزدهمین شنبه از امید و افتخار و در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت و تکمیل 23 تقاطع غیرهمسطح آلودگی هوا امروز همه را نگران کرده و گفت: این معضل هر فردی را نگران کرده است و به جز این. ، مشکل تردد، ارائه خدمات در قالب تنظیم خدمات همه از نکاتی هستند که به مردم آسیب می زند.

وی ادامه داد: سال گذشته به این نتیجه رسیدم که نیاز به تحول کالبدی در شهر داریم و یکی از جنبه های این کار این بود که بتوانیم در محدوده جاده های مردمی تا خط آسمان مورد نظر تسهیلات کافی را فراهم کنیم. و در این محیط آزاد جاده شهید شوشتری به طول 16 و نیم کیلومتر، بزرگراه شهید بروجردی و ادامه ضلع غربی بزرگراه یادگار امام با هزینه 9 هزار میلیارد تومان آغاز شد.

زاکانی گفت: قطعه اول بزرگراه شهید بروجردی امسال، قطعه دوم نیمه اول سال آینده و بزرگراه یادگار امام نیز تا یک سال و نیم آینده تکمیل می شود.

شهردار تهران با اشاره به تکمیل این 98 تقاطع گفت: اولین نتیجه این کار این است که شهروندان به جای 785 کیلومتر تنها 57 کیلومتر را طی خواهند کرد.

وی ادامه داد: تمام بزرگراه های تهران 600 کیلومتر است اما با این اصلاحات بیش از همه بزرگراه ها راه را برای مردم هموار می کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: یکی از مواردی که مغفول مانده اصلاح تقاطع ها بود و کار به تاخیر افتاد و بهسازی 98 تقاطع در دستور کار قرار گرفت و مبلغ ریالی آن 12 هزار میلیارد تومان است.

شهردار تهران تصریح کرد: ترافیک و آلودگی هوا با گشت زنی حل نمی شود، همت می خواهد، همت فراوانی در متن دولتمردان کشور وجود دارد; بزرگترین دشمنی امروز با آمریکا خدمت به مردم و خدمت به آنهاست.

زاقانی تصریح کرد: امروز بزرگترین دشمن آمریکا کار برای مردم و خدمت به مردم است و اگر کسی بخواهد راه دیگری را طی کند به بیراهه رفته است. داعش اما به یاری خدا پیروز شد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بزرگراه های تهران با پروژه های شهری تکمیل می شود، گفت: 98 پروژه شهری باید تا 2 سال آینده تکمیل شود.

وی ادامه داد: ظرفیت بزرگراه ها و خیابان های تهران به اندازه میزان ورود خودروها نیست و باید برای رفع این مشکل چاره اندیشی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید