مشاور کلیباف در زلزله شناسی: عملیات دایره امنیتی بود

مشاور کلیباف در زلزله شناسی: عملیات دایره امنیتی بود

محمود رضوی مشاور محمد باکر کلیباف رئیس مجلس در 12 رشچو می نویسد:
دو روز است که افکار عمومی درگیر سفر سه نفر از اعضای خانواده مجلس به ترکیه شده است، سفری که آقای الیاس کلیباف، پسر ارشد آقای کلیباف، از طرف پدرش آن را اشتباهی نابخشودنی اعلام کرد. لرزه ای هم نبود
اطلاعات منتشر شده در فجازی سوالاتی را مطرح کرد که به نظر می رسد باید یک بار بررسی شود و از برخی نهادها خواسته شده تا به چند سوال کلیدی پاسخ دهند:
1- آیا شناسایی داماد، دختر و همسر محجبه رئیس مجلس با ماسک در فرودگاه ترکیه و در صف مردم و همه آنها را می شناسند، طبیعی است؟
2- هیچکس از بارداری دختر آقای کلیباف اطلاعی نداشت و راهی جز کنترل اطلاعاتی برای اطلاع نداشت. چگونه یک فعال توییتر متوجه این مشکل شد و پروژه ای با همین هشتگ ایجاد کرد؟!
3-روابط عمومی شرکت معراج در مصاحبه ای به صراحت اعلام کرد که این مسافران چمدان اضافی نداشته اند و حادثه یا برخوردی در فرودگاه ترکیه وجود نداشته است، چه کسی این سناریوی خیالی را ساخته و به این حساب داده است؟
4- پرواز شماره 4804 معراج از استانبول به تهران در ساعت 19:15 به زمین نشست که طبیعتا خروج مسافران از فرودگاه دو ساعت طول می کشد. کدام مسافری می تواند این اطلاعات را به گونه ای منتقل کند که این آقا در ساعت 22:54 بعد از تحقیق و بررسی و امنیت معراج، توییت خود را منتشر کند؟
جدا از زمان، همانطور که دیگران گفته اند، این سوال باقی می ماند که آیا اطلاعات شخصی مسافران جز در اختیار مراجع ذیصلاح قرار می گیرد یا به محافل امنیتی خاص؟ چگونه این اطلاعات به پروژه گیرندگان رسید؟
تنها چند سوال بی پاسخ دیگر و اسناد قبلی که تا امروز اجازه طرح آنها را ندارم نشان می دهد که این پروژه مانند چند پروژه قبلی یک پروژه امنیتی بوده و طبق معمول گیرندگان پروژه هدف محافل امنیتی قرار گرفته اند. منافع در خطر است
سفر شخصی خانواده کلیباف با حضور نیروهای امنیتی زیادی در زمین و صدای دلسوزان و مردم چه معنایی دارد؟
خانواده کلیباف برای خرید سیسمونی به ترکیه سفر می کنند مشاور رئیس مجلس: طرح حلقه های امنیتی، وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه به آن رسیدگی کند.

نه! اینها چالش های “کاهش” هستند.
در تمام این موارد، کسانی که نیاز به درک دارند، بعداً متوجه می شوند، اما یک اشتباه فردی با اشراف و اقدامات لحظه ای محافل امنیتی، تبدیل به پروژه ای علیه کل نظام می شود. آیا حق نداریم فکر کنیم که موضوع بسیار فراتر از ماجراجویی های افراد رسوایی است و یک نهاد را درگیر می کند؟ این موسسه کجاست؟
آیا دستگاه قضایی امنیتی کشور، وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه باید بنشینند و نظاره گر این باشند که محافل امنیتی و سیاسی برای حذف رقبای سیاسی خود، آگاهی دولتی و عمومی را مختل می کنند؟! بگوییم کلیباف مجروح شد، هدف بعدی کیست و کجاست؟
آیا سرسختی و ثبات کالیباف منافع و آینده مردم و نظام را که پس از مقاومت اخیر در برابر ناکارآمدی و نقض حقوق ملت، محافل پشت صحنه را مجبور به انجام پروژه‌ها کرده است، تهدید کرده است؟ تعیین تکلیف این حلقه یا موسسه است!
در همان ساعات اولیه خانواده کلیباف عذرخواهی کردند. اما وقتی این سوال برای همیشه حل شد، چه حلقه یا نهادی برای خانواده مردم ایجاد می شود که با دروغ آبروی دیگران را می برد و حیثیت نظام و آرامش مردم را خدشه دار می کند؟
باید یک بار بایستی و زمین نخوری!

دیدگاهتان را بنویسید