مشکل اصلی کشور بروکراسی اداری است/ پیشرفت در گرو اعتماد مردم است


ساعت: 20:41
تاریخ ارسال: 05/04/1401
کد خبر: 1885701

خجت الاسلام پناهیان گفت: مشکل اصلی کشور بروکراسی اداری است و پیشرفت در گرو اعتماد مردم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ علیرضا پناهیان امشب سه شنبه 13 تیرماه در اختتامیه نمایشگاه و رویداد ملی هم افزایی حکومت داری ایران 1401 گفت: فعالیت گروه های خودجوش مردمی در عرصه های مختلف آینده کشور را می سازد و این حرکت منجر به تشکیل دموکراسی و حکومت واقعی مردمی.

وی افزود: مشکل اصلی برای حل مشکلات کشور بروکراسی اداری است و چیزی جز بروکراسی مارکس و وبر بر جامعه حاکم نیست. این عدد شامل افراد انقلابی و غیرانقلابی است و ربطی به ایدئولوژی ندارد.

پناهیان با بیان اینکه بوروکراسی برای غربی ها ابزار سلطه بود، گفت: همین افراد اکنون معتقدند که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی تمام شده است، اما این گروه ها باید انقلاب را به نظام عمل و اندیشه تبدیل کنند، زیرا غربی ها نمی دانم که انقلاب اسلامی تازه شروع شده است و گام دوم نقطه شروع آن است.

این پژوهشگر حوزه دینی تصریح کرد: اگر انقلاب یک نظام شود، تمام وزارتخانه ها کاهش می یابد و بودجه کشور به سمت حرکت های خودجوش مردمی هدایت می شود که باندهای رانت خواری و سیاسی را از بین می برد.

وی تاکید کرد: این امر باعث می شود کسانی که افکار عمومی را فریب می دهند و نمایندگان خود را به مردم تحمیل می کنند با این گونه حرکات خودجوش این فرصت را به آنها داده نشود و به تعلیق تبلیغات بیهوده انتخاباتی منجر شود.

پناهیان ادامه داد: همچنین با این اقدامات کشور توسط کارشناسان اداره می شود و با تغییر دولت هیچ اتفاقی نمی افتد زیرا خبرگان تصمیم می گیرند و دیگر بازی های سیاسی دروغین چپ و راست شکل نمی گیرد.

این محقق حوزه دینی تصریح کرد: کار مردم باعث می شود کار به دست مردم بیفتد و کشور پیشرفت کند و این باعث می شود که هیچ نخبه ای از کشور خارج نشود زیرا این اقدام هر متخصصی را در جای خود قرار می دهد. .

وی تاکید کرد: بدنه کارشناسی متحجر نمی خواهد کار به دست مردم بیفتد زیرا در این صورت بیکار می شوند.

پناهیان با اشاره به برگزاری نمایشگاه و رویداد ملی هم افزایی حکومت داری ایران گفت: این نمایشگاه باید ماندگار باشد زیرا الگویی برای جوانان انقلابی می شود و همچنین به شکل گیری سبک زندگی جوانان کمک می کند.

این پژوهشگر حوزه دینی تصریح کرد: پس از حفاظت مقدس با برپایی نمایشگاه ملی رویداد هم افزایی، باز هم شاهد بازآفرینی حوزه های حراست مقدس بودیم، بنابراین مردم باید به عرصه بیایند و ایجاد این نمایشگاه باید انجام شود. در سراسر کشور برگزار می شود.

و ادامه داد: نمایشگاهی که حرکت خودجوش مردم در آن حضور دارد، آنها را به رقابت وا می دارد و بوروکراسی مرده ای را که بوروکرات ها نمی توانند نابود کنند، نابود می کند. متأسفانه مجلس اگرچه انقلابی است، اما با تصویب برخی قوانین به بوروکراسی دامن می زند و بر آن تاکید می کند.

پناهیان تصریح کرد: اقتصاد باید انبوه شود و تنها راه ایجاد تعاونی است حتی در سطح منطقه این موضوع باید محقق شود. متأسفانه برخی افراد خود را محبوب اعلام کردند اما در عمل هیچ کاری انجام ندادند.

این پژوهشگر حوزه دینی گفت: این گروه های مردمی باید بر روی کار خود بنا کنند و به سمت اهداف خود حرکت کنند و شما با علم به حمایت رئیس جمهور و دولت فعلی در حرکت خود با اقتدار عمل کنید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید