مشکل سرویس مدارس و ترافیک در یزد پس از دو سال غیبت از آموزش در محل


ساعت: 11:08
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۵
کد خبر: 1897691

کرونا به پایان می رسد، اما پیامدهای آن همچنان باقی است.

بدون شک تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله کشورمان حتی پس از پایان ویروس کرونا نیز ادامه خواهد داشت و وجود برخی مشکلات در این زمینه دور از انتظار نیست، اما قطعا درست و اقدامات و راه حل های محاسبه شده می تواند تا حدودی از شدت این مشکلات بکاهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از یزدرسا ؛ پس از گذشت دو سال از آموزش حضوری در مدارس به دلیل شیوع ویروس کرونا، اکنون با نزدیک شدن به پایان شیوع ویروس کرونا، شاهد آموزش حضوری کامل هستیم. مواجهه با یادگیری در مدارس

چند روز پیش مدیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: جهان بیش از هر زمان دیگری به پایان اپیدمی کرونا نزدیک شده است که از پایان سال 2019 میلیون ها نفر را کشته است. ما هرگز در وضعیت بهتری نبوده ایم. برای شکست دادن این همه گیری نسبت به الان هنوز به پایان ویروس کرونا نرسیده‌ایم، اما به نظر می‌رسد این نقطه نزدیک است.

در این میان یکی از چالش ها ترافیک در ماه مهر به ویژه در شهرهای بزرگ کشور است.


کاهش تمایل خودروهای شخصی برای سرویس دهی به مدارس

مهدی اکفی رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یزد در این خصوص گفت: در سال 1397 2 هزار و 300 خودروی شخصی برای سرویس مدارس ثبت نام شد اما در حال حاضر تنها 700 خودرو ثبت نام شده است.

این ادعاها به خوبی نشان می دهد که تمایل خودروهای شخصی برای سرویس دهی به مدارس در مقایسه با دوران قبل از کرونا به یک سوم رسیده است که به طور حتم مشکلاتی را به خصوص در شرایط کرونا ایجاد خواهد کرد.

عزیزالله سیفی رئیس شورای اسلامی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در خصوص جزییات افزایش قیمت سرویس مدارس گفت: قیمت سرویس مدارس در دو مرحله افزایش یافت. در ابتدا با توجه به اعلام وزارت کشور مبنی بر عدم افزایش 35 درصدی کلیه نرخ ها، شورای شهر بنا به نظر وزارت آموزش و پرورش و بر اساس بخشنامه تعرفه خدمات مدارس را 35 درصد افزایش نداد. وزارت آموزش و پرورش داخلی.

وی ادامه داد: اما با توجه به شرایط خاص تورم در کشور و اینکه کشور در دو سال گذشته درگیر ویروس کرونا بوده و تعرفه سرویس مدارس در عمل به طور کامل رعایت نشده است، بسیاری از مدارس گفته اند که این افزایش درصد مربوط به شرکت های وانت سرویس است و همچنین نمایندگی ها در دسترس نیستند.

سیفی افزود: کمیته نرخ ماده 18 با حضور مسئولان مردمی از جمله صاحبان نمایندگی ها، شرکت های وانت سرویس، نمایندگانی از استانداری، استانداری، آموزش و پرورش، شورای امور صنفی و سایر دستگاه های زیرمجموعه تشکیل شد و در نهایت 50 نفر تشکیل شدند. افزایش درصدی کرایه ون و 50، 60 و 70 درصد برای آژانس ها بر اساس کیلومتری که طی می کنند اعلام شد.


95c43b03 6b84 49b0 b8d0 7ccf6a5e644b خبر خاکستری


اول مهرماه با ترافیک سنگینی در یزد مواجه خواهیم بود

سرهنگ مهدی زارع رئیس پلیس راه استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: استفاده از خودروهای شخصی به ویژه در زمان بازگشایی مدارس موجب ترافیک بسیار سنگین، طولانی مدت و طاقت فرسا در سطح شهر می شود.

وی افزود: طبیعی است که حجم ورود خودروها به جاده های شهر در اول مهر متناسب با ظرفیت جاده ها نیست و قطعاً شاهد ترافیک سنگین خواهیم بود، البته تمام تلاش و تدابیر ما این است که میزان ترافیک را به حداقل برسانیم. ترافیک

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان یزد تصریح کرد: مهم ترین راهکار برای کاهش ترافیک در شهر استقرار کامل سرویس مدارس و استفاده از وسایل نقلیه عمومی است که باید مراقب آن باشیم.

زارع تصریح کرد: در واقع با توجه به اینکه تعداد و ظرفیت راه ها محدود است و می تواند تعداد معینی خودرو را سوار کند و همه راه ها را شامل می شود و مسیرهایی که به عنوان مسیر جایگزین در نظر می گیریم قطعا مشکلات خود را دارد. خواهد بود، ما نمی توانیم به مسیرهای جایگزین و طرح های ترافیکی امیدوار باشیم.

این مشکل در حال حاضر باعث شده است تا اقداماتی برای ساماندهی سرویس مدارس استان یزد و تصمیم گیری برای کاهش ترافیک انجام شود. استاندار یزد در راستای ساماندهی سرویس مدارس و افزایش تمایل رانندگان به سرویس دهی از پرداخت تسهیلات به سرویس مدارس خبر داد.


بازپرداخت دو وام 50 میلیونی رانندگان مدارس

محمدرضا مدرسی استاندار یزد در این خصوص در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: رانندگان شاغل در حوزه سرویس مدارس دغدغه هایی داشتند که برای رفع این دغدغه استاندار محترم مصوب کردند که دو فقره وام 50 میلیون تومانی به آنها پرداخت شود. .

وی ادامه داد: این تسهیلات در دو فاز پرداخت می شود که فاز اول آن از مهر تا آبان ماه پرداخت می شود و در صورت ادامه فعالیت و به خوبی انجام کار، فاز دوم تسهیلات در مرحله دوم به رانندگان سرویس مدارس پرداخت می شود. نیمی از سال تحصیلی

مدرسی روند ثبت نام رانندگان متقاضی سرویس مدارس را نیز بیان کرد: رانندگانی که می خواهند به عنوان سرویس مدارس مشغول به کار شوند پس از ثبت نام در سایت مربوطه خود را به یکی از 16 شرکت مجاز معرفی می کنند و در این مرحله صلاحیت آنها بررسی می شود و در صورت تایید، آنها را تایید می کنند. در مدارس معرفی خواهد شد.

استاندار یزد با تاکید بر اینکه ضوابط و مقررات مربوط به نحوه کار و همکاری با مدارس مانند سال های گذشته است و تغییری در این زمینه ایجاد نشده است، گفت: امیدواریم با پرداخت این تسهیلات بتوانیم به عنوان بسته تشویقی توسط استاندار یزد ارائه شود. دغدغه رانندگان، خانواده ها و حتی مدارس برطرف شد و شاهد حل کامل این موضوع بودیم.


تغییر ساعت اداری در مهرماه برای تردد در یزد

همچنین برای کاهش ترافیک در مهر ماه در استان یزد تصمیماتی اتخاذ شده است که یکی از آنها مربوط به کاهش ساعت کاری ادارات است. محمدجواد ابوالحسنی معاون هماهنگی امور عمرانی شهرداری یزد در این خصوص گفت: ادارات دولتی در هفته اول مهرماه یک ساعت دیرتر از ساعت 8:15 شروع به کار کرده و یک ساعت بعد در ساعت 15:15 به پایان می رسد. سایت های صنعتی شهرها و واحدهای تولیدی از ساعت 6:30 صبح شروع به کار کرده و در ساعت 15:30 به پایان می رسد.

وی افزود: این تصمیمات برای یکم تا هفتم مهرماه برنامه ریزی شده و پس از آن به احتمال زیاد وضعیت عادی خواهد شد اما در صورت نیاز به ادامه محدودیت ها به اطلاع شما می رسانیم.

بدون شک تاثیرات شیوع ویروس کرونا در کشورهای مختلف از جمله کشورمان حتی پس از پایان ویروس کرونا نیز ادامه خواهد داشت و وجود برخی مشکلات در این زمینه دور از انتظار نیست، اما قطعا درست و اقدامات و راه حل های محاسبه شده می تواند تا حدودی از شدت این مشکلات بکاهد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید