مطالبه گری در شهرستان نور ضعیف است


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 05/02/1401
کد خبر: 1885099

عبدالصالح اکبرپور گفت: با توجه به اینکه شهرستان نور ظرفیت های زیادی در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای دارد اما تقاضا کم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش بلاغ ، عبدالصالح اکبرپور صبح امروز در مراسم اختتامیه نمایشگاه نقاشی نبض هنر که با حضور معاون فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و دوستان و دوستان برگزار شد، گفت: هنرجویان مجتمع فرهنگی و هنری پیامبر اعظم (ص) در رویان هنر یکی از مفاهیمی است که در زندگی فکری و عملی انسان بسیار تأثیرگذار است و نقش مهمی در زندگی معنوی و کیفیت زندگی دارد.


وی با اشاره به اینکه نقاشی هنر قدرتمندی است، افزود: انواع هنرهای تجسمی، موسیقی، ادبیات، نمایش، معماری و… بر احساسات و هوش انسان تأثیر می گذارد و هنر قدرت و مهارت ایجاد زیبایی است.


دادستان شهر نور با بیان اینکه هنرمندان در عرصه های مختلف فرهنگی و هنری باید مطالبه گر باشند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شهر نور ظرفیت های زیادی در عرصه های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه ای دارد، الزامات ضعیف است.


اکبرپور با اشاره به اینکه درخواست باعث می شود مسئولان بدانند که مردم به دنبال نیازهای فرهنگی و هنری در شهرستان هستند، تاکید کرد: پیگیری و درخواست رفع مشکلات در حوزه های فرهنگی، هنری، سینمایی و… موثر بوده و باعث ارتقای سطح فرهنگی شهر می شود


رضا نای نوری معاون فرماندار شهرستان نور نیز در این مراسم اظهار داشت: هنر مجموعه ای از آثار یا فرآیندهای ساخته دست بشر است که برای تأثیرگذاری بر عواطف و هوش انسان یا انتقال معنا یا مفهوم ایجاد می شود.


وی گفت: آثار هنری با مهارت های انسانی مانند تخیل یا بر اساس برخی قوانین و مقررات فنی خلق می شوند و وقتی هنر تبدیل به اثر می شود ارزش دارد.

معاون فرماندار شهرستان نور تاکید کرد: یکی از نیازهای هر جامعه ای در حوزه هنر است و امیدواریم با سیاست ها و توجه دولت به حوزه فرهنگ، هنر و رسانه موجب ارتقای سطح فرهنگی در جامعه شود.


داود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور نیز در این مراسم با اشاره به برگزاری نمایشگاه نقاشی نبض هنر که به همت موسسه افرا به مناسبت دهه امامت و ولایت و آغاز سال برپا شده است، اظهار داشت: به طبری که هنر راهی برای رسیدن به هدف هنرمند است و می تواند آنچه را که احساسات انسانی در پنهان ترین زوایای روح نهفته است تجربه کند.


وی گفت: یکی از اهداف هنر تهذیب نفس و کسب آرامش است و در اندیشه دینی و عرفانی مهمترین هدف هنر و هنرمند نزدیک شدن به حقیقت است.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور گفت: هدف ما گسترش کمی و کیفی هنرهای تجسمی است و در این راستا باید ابتدا به هنرمند نگاه کرد.


وی یادآور شد: آفرینشگران عرصه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در شهرستان پیشرفت خوبی داشته اند اما باید در همه زمینه ها تلاش بیشتری کنیم تا اعتلای فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان افزایش یابد.


این مسئول با اشاره به پتانسیل و سابقه فراوان فرهنگ، هنر و رسانه در شهرستان خاطرنشان کرد: 28 موسسه فرهنگی هنری چند منظوره و تک منظوره در شهر نور در زمینه های مختلف فعالیت می کنند و سطح فعالیت هنرمندان در این شهر با رشد خوبی همراه بوده است و این نشان دهنده اهمیت فرهنگ و هنر در این شهر است که هنرمندان با استانداردهای بسیار مطلوبی تربیت می شوند.


فلاح با قدردانی از زحمات مونا طایفه مدیر مؤسسه افرا گفت: این مؤسسه در طول فعالیت خود شاگردان خوبی تولید کرده است که آثار بسیار خوب و قابل تأملی ارائه کرده اند و در حوزه حقوق بشر آمریکایی جشنواره نقاشی برگزار می شود. در شهرستان به مسئولیت مدیر برگزار شد. شد.


وی با اشاره به برگزاری جشنواره ای با موضوع افزایش جمعیت جوان به ویژه در مازندران، افزود: هدف از برگزاری این جشنواره تشویق جوانان به ازدواج آسان و افزایش جمعیت جوان است و امیدواریم هنرمندان در این زمینه آثار خوبی خلق کنند. توجه.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور با اشاره به ارزش های پاسداشت مقدس و شهدا که دین بزرگی بر دوش دارند، افزود: شهدا بزرگترین خالقان دفاع و حفظ دین و کشور و این هنر بودند. الگوی هنرهای تجسمی و رشته های مختلف است امیدواریم آثار بزرگ شهدا و ایثارگران به دست هنرمندان شهرستان به خوبی به تصویر کشیده شود.


مونا طایفه مدیر مؤسسه افرا در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به برپایی نمایشگاه نقاشی نبض هنری گفت: این نمایشگاه به مناسبت دهه ولایت و امام زمان(عج) و تلاش هنرمندان حوزه هنری است. گالری افرا و همکاری اداره فرهنگ و رهبری اسلامی شهرستان در تالار پیامبر اعظم (ص) رویان.


وی گفت: نقاشی هنر قدرتمندی است و هنرمندان توانسته اند با قدرت این هنر مفاهیم بسیاری را در طول زندگی بشر به مردم بیاموزند.


مدیر موسسه افرا شهرستان نور با اشاره به اینکه یکی از اهداف نقاشی رسیدن به آرامش است، افزود: در این نمایشگاه حدود 40 اثر با تکنیک های مختلف مداد رنگی، رنگ روغن، سیاه قلم، طراحی مداد، و غیره. .، از آثار سحر حسینی. سمیرا حسینی، شاهایگ حسین زاده عمرانی، فاطمه میرزاده، شهره کاظمیان، زهرا موسوی، ناهید خلجی، شمیم ​​معراج، فاطمه مقصودی، الهه نبی زاده، مهدیه شاه حسینی و محدث نایج به نمایش گذاشته شده بودند.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید