نقاط ضعف دولت خود را بشناسیم و به گلایه و اعتراض مردم بشنویم/ مطالبه گری و انتقاد و اعتراض حق دانشجویان است.


زمان: 12:30 بعد از ظهر
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۱۹
کد خبر: 1909944

حجت الاسلام محسنی اجیعی گفت: مطالبه گری، انتقاد و اعتراض حق شما دانشجویان است، اما در کنار این مشکل باید به فکر راه اندازی باشید وگرنه اشتباه می کنیم و اعتراض ناخودآگاه می تواند به تشویش و اضطراب تبدیل شود. انتقاد به تخریب

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش خاورستان، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژی در بازدید از دانشگاه بیرجند پس از شنیدن سخنان دانشجویان رو به دانشجویان کرد و گفت: هر سوالی که از شما دانشجویان عزیز مطرح شده را یادداشت کرده ام و پرداخت خواهم کرد. توجه به بررسی، انتقال و حل آنها.

وی با اشاره به سخنان برخی دانشجویان مبنی بر لزوم تشخیص معترضان و متخلفین گفت: بارها تاکید کرده ایم که صف معترضان از متخلفین جداست. همچنین توجه داشته باشید که چه کسانی قیام می کنند و قرآن و پرچم ایران را به آتش می کشند و اموال مردم را تخریب می کنند و مردم را می کشند و آگاه باشید که دشمنان خبیث ما برای ایجاد این اغتشاشات به میدان آمده اند.

رئیس قوه قضائیه ادامه داد: به قطار در حال حرکت سنگ پرتاب می شود; نمی خواهم برای خوشحالی بگویم، اما این یک واقعیت است که امروز ایران اسلامی رو به جلو است، بنابراین دشمن سنگ اندازی می کند.


صف معترضان را از اغتشاشگران جدا می کنیم

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: معترضان را جدا از معاندین می دانیم و به مراجع قضایی مربوطه تاکید کرده ایم که افراد بی گناه، کمتر گناهکار و فریب خورده اغتشاشات اخیر را از عوامل اصلی جدا کرده و اقدامات لازم را برای آزادی آنها انجام دهند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی ادجه ای با اشاره به درخواست یکی از دانشجویان دانشگاه بیرجند مبنی بر توقف رسیدگی به پرونده دانشجویان بیرجندی که در اغتشاشات اخیر بازداشت شده اند، گفت: حتماً اسامی را در اختیار من قرار دهید. از دانشجویانی که در پرونده‌های اخیر در دانشگاه‌های بیرجند متهم شده‌اند، دستور می‌دهم اگر مرتکب جرمی شده‌اند، با توجه به جرمشان و با عنایت به مواردی مانند دانشجو بودن، پرونده آنها رسیدگی و مجازات‌های قانونی برای آنها اعلام شود. .


به ضعف های دولت خود پی ببریم و به گلایه ها و اعتراضات مردم گوش فرا دهیم

قاضی القدات ادامه داد: ما معتقدیم حتی برخی از یاغیان ممکن است فریب خورده باشند و جا دارد به این موضوع رسیدگی شود. اما مهم این است که نقاط ضعف دولت خود را بشناسیم و درد و اعتراض مردم را بشنویم، زیرا اگر به کاستی ها و کاستی های خود توجه نکنیم، ممکن است همه دردها دوا نشود.

رئیس کل دادگستری در ادامه به بنری که تصویرش در آن در دانشگاه نصب شده بود اشاره کرد و گفت: اصلا خوشحال نیستم که عکس و بنر من در جای خود نصب شده است و تاکید می کنم که مراسم و تجمل گاهی اوقات دیگران. آنها ما را به تجمل وا می دارند و باید از این امر اجتناب شود.


مشکلات و مسائل با عکس و بنر حل نمی شود

وی تاکید کرد: مسائل و مشکلات با عکس و بنر حل نمی شود اگر نیت و عملکرد ما درست باشد بیان می شود.

قاضی با اشاره به مطالبه محاکمات علنی دانشجویان برای مفاسد اقتصادی گفت: از دهه هفتاد خواستار محاکمه علنی بر اساس قانون اساسی و مقررات بوده ام، اما به هر حال این قوانین توسط مجلس و سایرین وضع شده است. در این رابطه.”

رئیس قوه قضائیه گفت: به طور جدی معتقدم که در میان اقشار مختلف مردم حضور دارم و حرف ها، انتقادات و اعتراضات آنها را می شنوم و بر همین اساس در یک سال و نیم اخیر با اقشار مختلف مردم و نخبگان و گروه های سیاسی گرایش های مختلف، اتاق های فکر سازماندهی کرده ام و معتقدم که نباید به خود زحمت شنیدن حرف های طرف مقابل را داد.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: زمانی که معاون اول قوه قضائیه بودم، پیشنهاد دادم در سفرهای استانی شورای عالی قضایی، مدیران قضایی با اقشار مختلف مردم و مراجعین قوه قضائیه گفت و گوی حضوری داشته باشند. گوش دادن به نگرانی های آنها، برای حل این مشکلات، اقدام. اکنون این موضوع در بین مراجع قضایی به یک رویه تبدیل شده است.


دانش آموزان حق مطالبه، انتقاد و اعتراض دارند

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: مطالبه گری و انتقاد و اعتراض حق شماست دانشجویان اما باید به فکر چاره باشید وگرنه دچار سردرگمی می شویم و اعتراض ناخودآگاه می تواند به اغتشاش و انتقاد به تخریب تبدیل شود، بله شما. خواهد بود

رئیس کل دادگستری گفت: سوال اینجاست که آیا قوه قضائیه وضعیت خوبی دارد یا خیر؟ پاسخ ما این است که قطعا وضعیت مطلوبی نداریم اما مهم این است که برای رسیدن به وضعیت مطلوب چه تدابیری را در دستور کار قرار دهیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین برخی از موفقیت‌ها و اقدامات قوه قضائیه را که یاس و خشم دشمن را برانگیخته است، برشمرد و در این راستا به مبارزه با مفاسد اقتصادی ضمن تامین امنیت سرمایه‌گذاری‌ها و رفع ابهام اشاره کرد. عدم استقلال قضات و عملیاتی شدن مفاد سند تغییر ذکر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید