معرفی روش جدید جراحی قلب در علوم پزشکی شیراز به عنوان برترین ابداع نوآورانه در دنیا

این را شبکه جهانی جراحی قلب اعلام کرد.

شبکه جهانی جراحی قلب به عنوان مرجع جهانی ارزیابی دستاوردها در این زمینه، در آخرین ارزیابی خود عنوان بهترین اختراع و تکنیک ابتکاری در جراحی قلب را به یک فوق تخصص جراحی قلب و عروق و یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه اعطا کرد. گروه علوم پزشکی شیراز.

به گزارش خبرگزاری موج فارس

احمدعلی امیرگوفران فوق تخصص جراحی قلب و عروق و از اعضای هیات علمی دانشگاه با بیان اینکه در چند سال اخیر تکنیک های جدیدی را برای ترمیم دریچه های قلب در سطح جهانی ابداع کرده ایم، گفت: مشکل دریچه های قلب به جای استفاده از آن. بافت شخص دیگری یا بافت مصنوعی، از بافت قلب خود بیمار استفاده می شود زیرا بدن آن را پس نمی زند و عوارض جانبی دریچه های مصنوعی را ندارد.

امیر غفران افزود: به عبارت دیگر قسمت هایی از بافت قلب که برای بیمار کمتر مفید است یا چندان مفید نیست با تکنیک خاصی برای سایر قسمت هایی که نیاز اساسی دارند ساخته و استفاده می شود.

این متخصص قلب و عروق از دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارائه روش ابداعی خود برای درمان بیماران مبتلا به نارسایی قلبی، تصریح کرد: استفاده از بافت قلب از بدن خود بیمار برای ایجاد دریچه سه لتی جدیدترین تکنیکی است که در چند ماه گذشته استفاده شده است. سه بیمار تحت درمان قرار گرفته اند و تا کنون نتایج مطلوب و موفقیت آمیز بوده است و اخیراً چهارمین بیمار در بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز تحت این عمل جراحی قرار گرفت.

امیر غفران گفت: این روش جدید در نشست های علمی کشور ارائه شد و سپس به مجامع بین المللی نیز کشیده شد که در سال 2023 میلادی به عنوان بهترین تکنیک و اختراع ابتکاری در جراحی قلب شناخته و معرفی شد.

وی بیان کرد: این تکنیک جدید در جراحی قلب هرگز مشابه نبوده و از ایده، طراحی، ساخت و اجرا با دانشگاه علوم پزشکی شیراز همراه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه ارزیابی اختراعات نوآورانه در جراحی قلب در شبکه جهانی جراحی قلب انجام می شود، افزود: یکی از وظایف شبکه جهانی جراحی قلب آموزش و رواج جراحی قلب است. در دنیا و برقراری ارتباط بین جراحان قلب دنیا که این امر با ارزیابی تکنیک های پیچیده و روش های ابتکاری و جدید و ارائه آنها به جراحان سراسر جهان انجام می شود.

امیر غفران با اشاره به رقابت سالانه تکنیک های جدید در جراحی قلب ادامه داد: داوران این شبکه جهانی تکنیک ها را بر اساس دو شاخص اختراع و نوآوری و حل مشکل در جراحی قلب بررسی می کنند که تکنیک ابداعی دانشگاه پزشکی شیراز است. علوم در آخرین رتبه بندی به عنوان بهترین تکنیک معرفی شده است.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق با ابراز خرسندی از دریافت این افتخار برای شهر شیراز و کشور عزیزمان ایران و دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: روش جدید جراحی قلب، روش تئوری و مشاهده فیلم عمل برای درمان از بیماران، از شبکه جهانی جراحی قلب. در دسترس جراحان در سراسر جهان.



آیا این خبر مفید بود؟