معماری اصیل یزد نشان از سادگی و ترویج فرهنگ حجاب دارد


ساعت: 10:28
تاریخ انتشار: 1401/01/02
کد خبر: 1817034

آیت الله سید محمد کاظم مدرسی گفت: معماری اصیل یزد نشان دهنده سادگی و ترویج فرهنگ حجاب است و این معماری اصیل نباید فراموش شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، آیت الله سید محمدکاظم مدرسی در دیدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، جمعی از مسئولان و فعالان گردشگری استان یزد با بیان اینکه یزد تنها حوزه گردشگری تک بعدی نیست، گفت: یزد در گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی قابل توجه است و باید در این زمینه توجه ویژه ای شود.

وی با بیان اینکه قبل از پرداختن به گردشگری و صنایع دستی باید به حوزه میراث فرهنگی فکر کرد، تاکید کرد: در آیین نامه این وزارتخانه این مفهوم گنجانده شده است که ابتدا میراث فرهنگی و پس از آن گردشگری و صنایع دستی مورد توجه قرار گیرد.

مدرسی گفت: ما باید با اندیشه های متضاد رونق و توسعه را ابداع کنیم. ما باید از ایده ها و تجربیات جوانان به خوبی استفاده کنیم.»

امام جمعه منطقه مرکزی یزد با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی را نباید در خشت و گل و بنا خلاصه کرد، گفت: در فرهنگ یزد سادگی و تمیزی خانه ها با چیدمان و پیرایش ساده ساده است، فرهنگ همسانی نداریم.

وی افزود: خانه های ما مهد فرهنگ حجاب، حیا و اهتمام بود چرا که فضای داخلی، لابی، راهرو و… داشت در حالی که امروز معماری بسیار متفاوتی با معماری اصیل یزد داریم. “

مدرسی با بیان اینکه معماری کنونی فرهنگ بومی و اصیل را تغییر داده است، گفت: حس زیبایی شناسی در بین ما ایرانیان بسیار قوی بود، بنابراین این حس را پرورش دادیم و به دیگران دادیم، اما نکات منفی در بین ما وجود دارد. ایناهاش.

وی با بیان اینکه رنگ ما نقطه ضعف است، گفت: هر جا مد است نباید دوم شویم، البته من مخالف مد نیستم بنابراین نباید اجازه دهیم رنگ بر گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی حاکم شود.

مدرسی با تاکید بر اینکه در دولت فعلی نگاه های خارجی منفی و سیاه نمایی شده است، گفت: ما نهادهای فرهنگی خوبی داریم و این زمانی است که ارتباط ما با کشورهای دیگر برقرار می شود، بنابراین باید نهادهای مربوطه ارتباط برقرار کنند. بودن.

امام جمعه حوزه مرکزی یزد تاکید کرد: شهرداری می تواند در این زمینه ها هماهنگ باشد و این بهترین شاخص برای شورای عمومی فرهنگ است که در آنجا می توان آن را منحل کرد و باید با تغییر و تحول موثر مانند داشتن بودجه مستقل

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید