مقاومت اسلامی باید تا نابودی کامل رژیم ننگین صهیونیستی ادامه یابد

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: البته حضرت علی (ع) نیز در پایان فرمودند آنچه با جوانان مشورت کرده اید و آنچه از جوانان آموخته اید خدمت بزرگان مجرب برده و تجربه آنها را در هم آمیزند. با نشاط و خلاقیت جوان و در خانه جوانان باید اینگونه حرف هایشان را بزنند و بعد از بزرگترها مثل پدربزرگ مشاوره بگیرند آن وقت در زندگی موفق خواهند شد.

دولت باید به ظرفیت جوانان توجه ویژه داشته باشد

وی بیان کرد: این یعنی احترام به جوانان، امیدواریم دولت که نگاه خوبی به جوانان دارد نیز از این نگاه دفاع کند و جوانان نیز تا جایی که می توانند شایستگی خود را نشان دهند تا دولت شاهد باشد. که از مشاوره با جوانان بهره برده است چه زمانی از مشاوره با جوانان بهره مند می شویم؟ وقتی این جوان برای رضای خدا فکر می کند، برای رضای خدا حرف می زند، باند و حزب و جناح نمی شود، به فکر ملت و قبیله نیست، عاقلانه به مصالح کشور فکر می کند و نتیجه فکر و اندیشه خود را ارائه می کند. .

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: امید است خداوند متعال به جوانان ما توفیق خدمت به اسلام، تحول، اختراع، نوآوری، علم، دانش و خلاقیت عنایت فرماید.

آیت الله عابدینی افزود: مناسبت بعدی روز تشکل ها و مشارکت های اجتماعی است. مشارکت اجتماعی به این معنا نیست که چند نفر مسئولیتی را برعهده بگیرند و دیگران را کنار بگذارند، بلکه این است که همه تا جایی که به آنها مربوط می شود در همه امور حضور داشته باشند، اگر مشارکت اجتماعی و مردمی ما نبود، انقلاب ما هرگز پیروز نمی شد. .

وی تصریح کرد: قبل از انقلاب، مشارکت عموم مردم آن را «یدولا معل جماعت» کرد، یعنی قدرت خدا به حضور مردم آمد و پیروزی نصیب مردم شد. این نیروهای مسلح است و به ما ربطی ندارد در این صورت ما در دفاع مقدس شکست می خوردیم چرا پیروز شدیم؟ از آنجایی که زن و مرد، پیر و جوان، همه خود را مسئول می‌دانستند و همگی احساس طولانی بودن می‌کردند، بزرگ‌ترها نیز فرزندان خود را تشویق می‌کردند که اگر خودشان نمی‌توانستند به جبهه بروند.

آیت الله عابدینی تصریح کرد: اگر مشارکت مردم نبود در جنگ موفق نمی شدیم. در عراق و سوریه کشورهای اسلامی از مناطق مختلف برای حمایت از عراق و سوریه و لبنان و بحث حفظ حرم آمدند و اگر این مشارکت مردم نبود قطعا داعش به راه خود ادامه می داد و دیگر کشورهای اسلامی را نابود می کرد. اما در عراق و سوریه، بسیج مردمی سوریه و بسیج مردمی عراق به دلیل مشارکت مردم بود که به پیروزی منجر شد.

وی یادآور شد: در مبارزه با کرونا تا حدودی با مشارکت مردم از این بلا عبور کرده ایم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: مشارکت مردم در مسائل اقتصادی نیز لازم است، دولت باید برنامه ریزی و نظارت بر بازار داشته باشد و به فکر کسانی باشد که کار و درآمد کافی ندارند، گرانی انواع کالاها به مردم حمله می کند. دولت باید بر این مسائل نظارت جدی داشته باشد، مردم هم مشارکت داشته باشند و به دولت کمک کنند، یعنی مردم هم شرایط خاص حاکمیت را احساس کنند که البته این بزرگواری، تفاهم و درایت را در مردم می بینیم.

مشارکت افراد باعث موفقیت در زمینه های مختلف می شود



نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: این مشارکت ها باعث شد در حوادث مختلف موفق باشیم، در حوادث غیرمترقبه مانند سیل و زلزله که همه جا اتفاق افتاد، مشارکت مردم بود که هموطنان را از مشکلات نجات داد.

وی تصریح کرد: می بینیم که موضوع مقاومت اسلامی و نهضت بیداری اسلامی روز به روز زنده می شود، کربلای اباعبدالله الحسین(ع) نماد مقاومت اسلامی است، اگر امام حسین(ع) نبود. در مقابل یزید مقاومت کرد و آمد، حساب کرد من در لشکر 72 نفر دارم، در مقابل یزیدی که این همه لشکر آماده کرده بود، در این صورت باید جنگ را رها کند، اما امام (ع) اعتراف کرد که باید جلو بایستد. یزید، امام حسین (ع) با همان 72 نفر یزید را آبروریزی کرد، شکست خوارکننده نشند، کار یزید در بعد از ظهر عاشورا تمام شد، اما کار امام حسین (ع) شروع شد، همه عزت و اقتدار و عظمت آنچه ما بودیم. ببینید امروز امام حسین (ع) پاداش ایستادگی و ایستادگی او در برابر دشمنان است.

آیت الله عابدینی افزود: حزب الله لبنان چند نفر بود؟ در مقاومت 33 روزه و در مقاومت 22 روزه و در این مقاومت آخر که 3 روز بود، صهیونیست ها از شما خواستند که آتش بس را بپذیرید، در هر مقاومتی این اتفاق افتاد، این مقاومت اسلامی باید تا نابودی و نابودی کامل ادامه یابد. سرطان غده رژیم منحوس صهیونیستی است وی ادامه داد: این مقاومت باید تا پایان استکبار جهانی و حضور آمریکا در منطقه ادامه داشته باشد و آمریکایی ها در هیچ کجای مناطق اسلامی جای امنی پیدا نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در این زمینه فرمودند که تنها راه مقاومت و ایستادگی راه پیروزی است و راه دیگری نیست، حتی اگر مقاومت گروه کوچکی باشد. کربلای امام حسین (ع) مصداق بارز این معناست که شاگردان مکتب آن حضرت در لبنان، سوریه، حریم مقدس و حریم حرم نمونه هایی از مقاومت امروز و نتایج ارزشمند مقاومت اسلامی هستند.

حضور باشکوه مردم در عزاداری دهه اول محرم قابل تقدیر است

امام جمعه قزوین تصریح کرد: سالروز بازگشت آزادگان سرافراز و سرافراز مرحوم حجت الاسلام والمسلمین سید علی اکبر ابوترابی و همه یارانش از زندان های بعث را گرامی می داریم و به همه آزادگان عزیز درود می فرستیم. و خانواده های گرانقدرشان که مدت ها منتظر بودند.

وی با اشاره به قرار گرفتن ماهواره خیام در مدار گفت: این ماهواره در حوزه کشاورزی، آب و احتمال وقوع حوادث غیرمترقبه مورد استفاده قرار می گیرد و اطلاعات ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد که البته دشمنان نیز نگران هستند زیرا چشمان تیزبین جمهوری اسلامی در ارتفاع 500 کیلومتری زمین همه چیز را به دقت زیر نظر دارد و دشمنان نمی توانند کار بد و شیطنتی انجام دهند و این یک پیروزی بزرگ محسوب می شود.

آیت الله عابدینی ادامه داد: تقویت حضور ما در عرصه فضایی بسیار ارزشمند است زیرا انحصار غربی ها را در فضا محدود کرده ایم و این یک پیروزی ارزشمند محسوب می شود و برکات آن در آینده بیشتر دیده می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین از حضور باشکوه مردم در عزاداری دهه اول محرم قدردانی کرد و گفت: خطاب به همه مردم، هیئات مذهبی، مداحان، وعاظ و سخنرانان و افرادی که برای حفظ حماسه زحمات زیادی کشیدند. ابا عبدالله الحسین علیه السلام و این تلاش تا رسیدن اربعین حسینی به کمال ادامه یافت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید