ملت ایران زیر بار توافق ناخواسته نمی رود / تلاش برای منطقی کردن زندگی مردم در مذاکرات

ساعت: 14:16
تاریخ انتشار: 14/9/1400
کد خبر: 1790963

حجت الاسلام مدرسی، امام جمعه مرکز یزد گفت: ایران در این مذاکرات به دنبال رفع تحریم ها و منطقی سازی زندگی مردم، تضمین لازم برای رفع تحریم ها و بررسی طرف مقابل است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش یزدرسا ، حجت الاسلام سید محمد کاظم مدرسی در نماز جمعه این هفته با بیان اینکه کرامت انسانی حق الناس است، گفت: و مردم باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند..

وی ادامه داد: دولت آنقدر مسئولیت دارد که وقتی علی (ع) در دوران رهبری احساس کرد مردم با مرکب می دوند و رفت و آمد می کنند، آنها را نهی کردند و البته دویدن با مرکب در آن زمان یک حرکت متواضعانه بود. . فکر شده بود.

مدرسی در بخشی دیگر از سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت حضرت زینب کبری (س) و میلاد پرستار گفت: این تقارن بسیار چشمگیر است. اما شیر دادن کار سختی است، همچنان که حضرت زینب(س) بعد از عاشورا کار بسیار سختی انجام داد»..

امام جمعه منطقه مرکزی یزد ادامه داد: کار پرستاری به اندازه کار حضرت زینب(س) بعد از واقعه عاشورا در عرصه پرستاری ارزشمند است. تلفیق حیا و حیا و عفت و همچنین خدمت در پیشگاه حضرت زینب، الگوی تمام پرستاران زن و مرد ماست، بر خلاف غرب وحشی که به زور می خواهد زن را جلب کند و او را برهنه نشان دهد. برای انسان.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به سالروز شکل گیری انقلاب فرهنگی توسط امام (ره) گفت: اخیراً تحرکات فرهنگی نامنظمی در کشور و حتی در استان شماره یزد صورت گرفته است. نظارت کاملی مانند نمایشنامه هایی که در یزد پخش می شود و برخی فیلم های نامناسب وجود دارد که البته برخی دست اندرکاران از امت اسلامی عذرخواهی کردند و به حق..

مدرسی تاکید کرد: نهادهای فرهنگی نباید حامی و حامی تک بعدی داشته باشند و تفکر فرهنگی و حکمرانی موثر باید جایگزین نگاه حمایت فرهنگی و سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شود. سایر نهادهای فرهنگی و هنری باید نگاه ویژه ای به محتوا و موضوع برنامه های فرهنگی داشته باشند و در این دولت باید به این نگاه بها داده شود و اعتبارات فرهنگی در جهت خلاف شرع و مطلوب هزینه نشود..

وی با بیان اینکه در ساختار فرهنگی کشور مشکل داریم و نیاز به حرکت انقلابی است، افزود: طبیعتا با این ساختار و ابزار موجود فرهنگ کشور اصلا مطلوب نیست و بیشتر آن به رسانه و فضای مجازی بستگی دارد. مدیریت می شود و دولت باید تلاش کند در این زمینه شبکه ملی ارتباطی راه اندازی کند و در فضای مجازی برای کاهش وابستگی به بیگانگان برنامه ریزی کند..

مدرسی ادامه داد: البته دولت باید در حوزه فضای مجازی و فضای مجازی کارهای دیگری انجام دهد و در هر صورت باید به نظرات مقام معظم رهبری توجه کامل داشته باشیم..

وی در خصوص مذاکرات با ایران گفت: ایران در این مذاکرات به دنبال رفع تحریم ها و روان شدن زندگی مردم، تضمین لازم برای رفع تحریم ها و بررسی طرف مقابل است.

مدرسی تاکید کرد: به هر حال با توجه به تجربیات گذشته خود باید این سه مورد را در مذاکرات در اولویت قرار دهیم، حالا در قالب یک توافق ایده آل یا مطلوب یا قابل قبول و حتی یک توافق قابل قبول، اما نامطلوب. توافق.” هرگز به هر قیمتی.

وی افزود: مردم ایران مورد ظلم قرار نخواهند گرفت و توافق نامطلوب چیزی است که آمریکایی‌ها به آن علاقه دارند، مانند گرفتن وقت از ما، پاک کردن گذشته منفی خود، اجتماعی کردن مذاکراتی که می‌خواهند به خیابان بیاورند. مردم به دو بخش موافق و مخالف تقسیم می شوند و موافقان و مخالفان با یکدیگر اختلاف نظر دارند و در نهایت بر سرنوشت کشور به ویژه سیستم بازرسی سختگیرانه آژانس بین المللی انرژی اتمی مسلط می شوند و نهادهای دیگر را برای تسلط بر کشور جذب می کنند. و این خواسته آنهاست و دولت و مذاکره کنندگان باید در این زمینه بسیار هوشیار باشند.

بحث نظارت بر بازار و کنترل قیمت ها به ویژه نیازهای عمومی مردم یک اولویت و یک ضرورت است. البته این افزایش قیمت های اخیر اعم از ارز و طلا گاهی ریشه در گذشته دارد. این زمینه کار خواهد کرد.

اگر به جای تعیین اقتصاد برجام در دولت قبل و امثال آن; در باطن اقتصاد مقاومتی وجود داشت، قطعا کشور امروز وضعیت بهتری داشت، اما قضاوت در مورد دولت جدید با همه تلاش و تلاش و دغدغه زود است و باید بدانیم که باید به این مردمی کمک کرد. ، دولت انقلابی، زحمتکش و هوشیار امروز و ما معتقدیم این دولت می تواند و مردم این امید را داشته باشند و خدای ناکرده دولتمردان نیاز به تلاش مضاعف دارند..

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید