من شعار ندادم، عذرخواهی نکردم، نمی خواستم رزومه بگیرم / قرارداد من شهریور ماه به پایان می رسد


ساعت: 18:06
تاریخ انتشار: 1401/03/14
کد خبر: 1854902

این تیم خواهان حمایت و بازی بازیگوش است. گرفتن 4 عکس روی زمین پشتیبانی نمی شود

سرمربی تیم فوتبال امید گفت: نه شعار دادم، نه عذرخواهی کردم، نه دنبال جمع آوری رزومه بودم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی مهدوی کیا سرمربی تیم امید درباره نتایج تیم امید در مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا گفت: خیلی متاسفم که نتوانستیم از گروه خارج شویم. با علم به اینکه ممکن است این اتفاق برای ما بیفتد، تمام عواقب آن را پذیرفتم. قبل از اینکه به این مسابقات برویم، گفتم با یک تیم خیلی جوان می رویم.

وی افزود: چون بازی تدارکاتی نداشتیم می خواستیم تجربه کسب کنیم.این بازی ها برای ما تدارک دیده شده بود. تمامی آزمون و خطاهای این مسابقات رسمی شده است. اگر از منظر فوتبالی نگاه کنیم، هم نسبت به قطر و هم نسبت به ترکمنستان برتری مطلق داشتیم. در دیدار با ازبکستان که رقیب اصلی ما با 20 هزار تماشاگر بود، به تساوی رسیدیم. در نیمه دوم شرایط ما خیلی بهتر از حریف بود. اما از نظر نتیجه متأسفانه در مسابقات مقابل ترکمنستان شکست خوردیم. جایی که بچه ها واقعا اشتباهات بچه گانه زیادی مرتکب شدند.

سرمربی تیم امید گفت: وقتی می گوییم تجربه، خیلی از دوستان توجه نمی کنند. وقتی سیستم دستیار تصویری نداریم، هر چقدر هم که قبل از مسابقات در مورد آن توضیح داده باشند، وقتی بازیکن در طول سال مثلاً شرکت نکرده است، یک مرحله 18 مرحله ای می تواند پنالتی یا گرفتن باشد. اخراج شود، در بازی برتری مطلق نسبت به اشتباهات بازی داشتیم.

وی افزود: این هم یکی از اتفاقات فوتبالی است و برای تیم های بزرگ دنیا هم اتفاق افتاده اما دنبال بهانه نیستم. من شعار ندادم. بسیاری از آینده نگری صحبت می کنند، اما وقتی این اتفاق می افتد، بسیاری از فرصت ها برای حمله استفاده می کنند. من که می دانستم ممکن است این اتفاق بیفتد، ایستادم و با یک تیم جوان رقابت کردم. از این منظر مثبت فکر نمی کنم این اتفاقات در مسابقات انتخابی المپیک رخ داده باشد چون غیرقابل جبران بوده است.

مهدوی کیا گفت: آیا باید آنچه را که به این تیم داده ایم قبول کنیم تا توقع زیادی داشته باشیم؟ در 8-7 ماه گذشته چه کرده ایم؟ در ابتدای سال جدید با شروع اردو اعتراض کردم که همه تیم های حاضر در مرحله یک چهارم نهایی در دبی جمع شده اند. آنها یک تورنمنت برگزار کردند و تمام آزمون و خطاهای خود را داشتند. متاسفانه دعوت نشدیم که برای من سوال بود. از آن به بعد بازی های تدارکاتی و رسمی دغدغه من بود. بازیکن باید با ملی پوش ورزشگاه بازی کند و بازی تدارکاتی در اردو، تیم های باشگاهی هیچ کمکی به ما نکردند. این روزها دیدیم

وی افزود: نمی خواستم برای خودم رزومه جمع آوری کنم. قرارداد من با فدراسیون شهریور ماه به پایان می رسد. می توانستم تمام بازیکنان زیر 23 سال لیگ و آماده، بازیکنانی مثل صیادمنس و حسین زاده و… را دور هم جمع کنم و بگویم که می خواهم قهرمان شوم و رزومه جمع کنم. قرارداد من شهریور ماه تمام می شود، شما بروید و از صفر شروع کنید.

سرمربی تیم امید گفت: احساس کردم این بچه ها به بازی تدارکاتی نیاز دارند. این بازی ها برای ما تبدیل به یک بازی تدارکاتی شده است. ما یک نیمه از هر بازی را باختیم تا متوجه شویم برخی از بازیکنان در بازی نیستند. بزرگترین مشکل ما جسمی بود. آنها در باشگاه های خود بازی نمی کنند. در فوتبال امروزی که یک فوتبالیست نمی تواند بیش از 11-10 کیلومتر بدود، مشکل دارد. یکی از مشکلات ما گلزنی بود. ما موقعیت های بسیار بهتری نسبت به رقبای خود داشتیم. ما موقعیت های خیلی ساده ای را ذکر نکرده ایم و باید روی این مسائل کار کنیم. اگر اتفاقات 7-8 ماه گذشته به همین منوال پیش برود، موفقیتی حاصل نمی شود.

وی افزود: این تیم باید حمایت شود. 4 تا عکس گرفتن روی زمین و صحبت از حمایت و رفتن فایده ای ندارد. ما باید حمایت را در عمل ببینیم. این تیم باید بازی کند. اگر بازی نکنند در مسابقات دچار مشکل می شوند. این بازیکن به صورت رسمی بازی نمی کند و از استرس رنج می برد. این بازیکنان باید در باشگاه ها هم بازی کنند و در کوران مسابقات حضور داشته باشند. نمی توانیم در تیم امید کار فیزیکی انجام دهیم. ما فرصت آن را نداریم. بازیکن سه چهار روز زودتر می آید و شما نمی توانید این کار را انجام دهید. بازیکن باید با بدن آماده به کمپ بیاید. اینها مشکلاتی است که در این مدت وجود داشت اما همه تبعات آن را پذیرفتم. من هنوز مسئولم من به این بازیکنان ایمان دارم و می دانم که قطعا شرایط آنها بهتر خواهد شد.

مهدوی کیا گفت: تجربه بسیار خوبی برای آنها بود. آنها باید از این باخت به ترکمنستان جان سالم به در می بردند تا در مرحله آخر برایشان اتفاق نیفتد. حریف را دست کم نگیرید. از کوچکترین فرصت ها استفاده کنید.

سرمربی تیم ملی امید درباره عملکرد و کارایی بازیکنان گفت: داستان همین است. VAR که متاسفانه در هر سه مسابقه به ضرر ما بود که جدی گرفته شود. برخی از بازیکنان باتجربه ما شرایط ایده آلی نداشتند. نمی توان آنها را سرزنش کرد. برخی از جراحات برگشته بودند. شرایط بدنی خوبی نداشت اما به لطف هر کدامشان. آنها تمام تلاش خود را کردند. به آنها گفتم که این اتفاقات را قبول دارم. تو سعی کردی. آن روز برای فوتبال ما خوب نبود و بدشانس بودیم. توپ در سه مرحله به تیر افقی برخورد می کند یا توپ از خط خارج می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان ایرانی ها را به کادرفنی اضافه کرد، گفت: در حال حاضر مشکلی نداشتیم. اگر بیشتر بازی کنیم، واقعا شرایطمان بهتر می شود. ما به عنوان مربی تجربیات خوبی کسب کرده ایم که می توانیم در مراحل بعدی از آن استفاده کنیم اما فعلا تا شهریور ماه قرارداد داریم و باید ببینیم چه اتفاقی می افتد.

انتهای پیام/



دیدگاهتان را بنویسید