من نگران فوتبال هستم نه مردم عمر کوتاه رئیس فدراسیون به صلاح فوتبال نیست


ساعت: 11:06
تاریخ انتشار: 14/02/1400
کد خبر: 1810116

برای دستیابی به حکمرانی پایدار باید این روند را به جلو ببریم

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: عمر کوتاه یک رئیس در فدراسیون فوتبال به نفع فوتبال نیست.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ علی کفاشیان، رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره شرایط فدراسیون فوتبال و برکناری موقت عزیزی هادم گفت: این اساسنامه که تغییر کرد، شرایط را هم تغییر داد، اما کاری بود که انجام شد. انتخابات توسط مجمع برگزار شد و ما قبلاً در اساسنامه داشتیم که اگر هیئت مدیره بخواهد عضوی را تعلیق کند می تواند موقتاً این کار را انجام دهد و سپس تصمیم اصلی را در جلسه بگیرند. من تعجب کردم اما این بار برای ارکان اتفاق افتاد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال افزود: در اینجا باید به گونه ای به قانون اساسی نگاه کنیم که فارغ از عملکرد و برنامه مردم به فوتبال آسیبی وارد نشود. من نمی گویم دوره من خوب و موفق بود، اما ثبات مدیریتی وجود داشت، اما تغییرات را ببینید، یک سال فدراسیون را یک مدیر اداره می کرد و حالا باید دوباره مدیر انتخاب شود و این می تواند. برای فوتبال خوب نیست من نگران فوتبال هستم نه مردم. امیدوارم هر اتفاقی که می افتد به نفع فوتبال باشد.

کفاشیان گفت: ممکن است فردی سر کار بیاید و عملکردی داشته باشد که قابل قبول نباشد و منجر به اخراج آن فرد شود. از سال 58 با نگاهی به این موضوع فکر می کنم 2 سال تا 3.5 سال بیشتر از عمر یک رئیس در یک فدراسیون فوتبال نیست و این به نفع فوتبال نیست. کشورهای دیگر تمایل به ثبات 95 درصدی دارند و این باعث می شود فدراسیون آنها خوب باشد. ما هم باید فکر کنیم که روند قانون اساسی باید به گونه ای باشد که کار فوتبال جلو برود. از جزئیات رئیس فدراسیون بودن و عملکرد داشتن اطلاعی ندارم اما باید شرایط فوتبال طوری باشد که به درد نخورد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نکته ای در اساسنامه حذف شود، هیئت رئیسه اختیار تصمیم گیری دارد و باید با تفسیر شورا این ابهام اصلاح شود، اما این تغییرات باید در اساسنامه تدوین و به تصویب مجمع برسد.

کفاشیان گفت: نمی دانم. اگر دستگاه بخواهد تخصیص داده شود مشکلی نیست. بسیاری از روسای فدراسیون ها استخدام و در دستگاه های دیگر منصوب می شوند. برای دستیابی به حکمرانی پایدار باید این روند را به جلو ببریم. امیدوارم همه چیز به زودی تمام شود.

وی در خصوص اینکه فکر می کنید انتخابات تا اسفند سال آینده ادامه دارد، گفت: خدای ناکرده تا آن زمان ادامه پیدا نمی کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید