موضع استکباری آمریکا دلیل تعلیق مذاکرات دوحه است


زمان: 12:50 بعد از ظهر
تاریخ ارسال: 1401/04/14
کد خبر: 1881065

صدرالحسینی گفت: اما پایان مذاکرات دوحه پس از دو روز نشان داد که آمریکا همچنان بر رویکرد قبلی خود پافشاری می کند و نمی خواهد اجازه دهد ایران از برجام منتفع شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید رضا صدرالحسینی کارشناس مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با اشاره به مذاکرات دو روزه ایران و گروه 1+4 در دوحه گفت: حضور در دوحه رئیس هماهنگ کننده سیاست خارجی اروپا در تهران و واسطه گری وی برای بازگشت ایران به مذاکرات نشان می دهد که آمریکایی ها خود را نیازمند مذاکره می بینند.

وی افزود: اما توقف مذاکرات دوحه پس از دو روز نشان داد که آمریکا همچنان بر رویکرد قبلی خود پافشاری می‌کند و نمی‌خواهد به ایران اجازه سوء استفاده از برجام را بدهد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: تعلیق مذاکرات به معنای بسته شدن باب مذاکره نیست، بلکه آنچه مشخص است در مقایسه با مذاکرات سه ماه پیش در وین گامی رو به جلو نیست.

صدرالحسینی تاکید کرد: روحیه یک جانبه گرایی، خودخواهی و استکبارستیزی که سال هاست آمریکایی ها از آن رنج می برند باعث شده تا اجازه ندهند طرف های توافق با آمریکا از مزایای این توافق بهره مند شوند.

وی گفت: چند روز پیش رویترز گزارش داد که یک مقام ارشد آمریکایی گفته است که واشنگتن به صراحت اعلام کرده است که نمی تواند به ایران تضمین قانونی بدهد که دولت آینده آمریکا به توافق پایبند باشد. این مشکل در واقع اعتراف آشکار به ناتوانی دولت بایدن در تامین یکی از نیازهای اساسی توافق است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: آیا توافقی را می توان توافقی نامید که هیچ تضمینی ندارد و آیا خود آمریکا حاضر است با چنین توافقی موافقت کند؟

صدرالحسینی گفت: این نوع اظهارات این مقام آمریکایی علاوه بر افشای دلیل اصلی توقف مذاکرات، موید هوشمندی تیم مذاکره کننده ایرانی برای دستیابی به حقوق کامل مردم ایران در این زمینه است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید