موضوع اوکراین ثابت کرده که آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ رجبی، کارشناس سیاسی در گفتگو با دیار آفتاب؛ او گفت که اوکراین به دلیل نقض تعهداتش در قبال روسیه عملیاتی را آغاز کرده است و رئیس جمهور اوکراین معتقد است که ایالات متحده و سایر کشورها با ارسال سلاح و تجهیزات از اوکراین حمایت می کنند، اما رسما متوجه شده است که هیچ یک از طرفین نمی خواهند.

وی افزود: اوکراین به دلیل تعهد خود به غرب همه سلاح های خود را از بین برده است، اما زمانی که خطر به وجود آمد و آنها را به یاری دعوت کرد، موضع خود را تا حد موضع رسمی و محکومیت در مجامع بین المللی اعلام کردند.

رجبی گفت: غربی ها می دانند که اگر جنگ گسترش پیدا کند، تمام اروپا را فرا می گیرد و اروپایی ها متضرر می شوند. امروز غربی ها از لحاظ اقتصادی، نظامی و… قادر به شروع جنگ جدیدی نیستند و شرایط فعلی آنها اجازه درگیری های گسترده را نمی داد.

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: همانطور که آمریکایی ها اجازه ندادند پهلوی حتی در مواقع خطر حتی برای معالجه وارد کشور خودش شود، ملاقات هایی که با دست نشانده هایش چون صدام، قذافی، حسنی مبارک و… داشت. درسی برای همه که بدانند آمریکا قابل اعتماد نیست، حتی در صحنه خطر از قربانیان خود حمایت نمی کند.

رجبی افزود: ملت اوکراین با حمایت آمریکا وارد جنگ شد اما زمانی که غرب کمکی نکرد اکنون احساس شکست می کند. اینها درس هایی است که باید آموخت که یک ملت باید به خود و خدا توکل کند و برای امنیت خود برنامه ریزی کند.»

رجبی افزود: یک ملت باید برای پیشرفت کشور برنامه ریزی کند، روی پای خود بایستد و از عهد و اعیاد دشمن چشم پوشی کند و نمی توان سرنوشت یک کشور را به دلقک و کمدین سپرد تا به چنین وضعیتی دست یابد. کشور با تصمیماتش.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: مقاومت ارزان، مقرون به صرفه و شایسته است، ملت ایران هشت سال است که می جنگد، همه دنیا به دشمن خود کمک کرده اند اما در نهایت ملت ایران با مقاومت در برابر دشمنان پیروز شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید