میانگین حقوق بازنشستگان در سال 1402 چقدر است؟

میانگین حقوق بازنشستگان در سال 1402 چقدر است؟

نماتولا ترکی; مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در خصوص خدمت به مستمری بگیران این صندوق اظهار داشت: خدمت به بازنشستگان یکی از مهمترین وظایف صندوق بازنشستگی است که جمعیتی حدود یک میلیون و 700 هزار مستمری بگیر را تحت پوشش دارد.

وی تصریح کرد: حوزه اجتماعی یکی از اولویت های اصلی صندوق محسوب می شود و در این بخش تامین به موقع حقوق و اجرای قوانین برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خوشبختانه تاکنون این وعده محقق شده و حقوق بازنشستگان نیز پرداخت شده است. در موعد مقرر هر ماه تصمیمی برای پرداخت گرفته شده است که امیدوارم ادامه داشته باشد و مشکلی برای بحث حقوق بازنشستگان نداشته باشیم.

ترکی ادامه داد: در حوزه بهداشت، درمان و سلامت مستمری بگیران تا پایان سال 1401 معوقه وجود داشت که ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مستمری بگیران را با چالش مواجه کرد. از این رو سعی کردیم این مشکل را جبران کنیم و تا پایان سال 1401 مبلغی حدود 8 هزار میلیارد تومان از کل مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد در سراسر کشور تسویه و پرداخت شد و اکنون نمی کنیم. دارا بودن بدهی یا معوقه به مراکز درمانی سالهای گذشته و سالهای گذشته.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه در سال 1402 بر اساس ضوابط بودجه کشور 20 درصد افزایش حقوق را معرفی کردیم و در فروردین ماه احکامی صادر شد و موفق شدیم با 20 درصد افزایش حقوق آنها را پرداخت کنیم، گفت: میانگین حقوق 9 درصد است. میلیون و 400 هزار تومان به حدود 11 میلیون و 300 هزار تومان رسید که البته کم است و شرمنده هستیم اما تمام تلاش خود را کردیم و تقریباً توانستیم آنچه در قانون و مقررات بود انجام دهیم.

وی در خصوص جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان در سال جاری خاطرنشان کرد: در قسمت پرداخت حق اولاد نیز نسبت به سال 1401 تقریباً دو برابر افزایش داشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید