میزان مصرف آب توسط ساکنان تهران بالاست


ساعت: 10:19
تاریخ انتشار: 24.07.1401
کد خبر: 1903614

روابط عمومی شرکت آبفای استان تهران اعلام کرد که در روز جمعه 31 مهرماه 1401 مصرف آب شهروندان تهرانی به 46 هزار لیتر در ثانیه رسید که معادل مصرف 30 هزار لیتری بطری و یک بطری است. نصف آب معدنی در ثانیه

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان تهران، روز جمعه 31 مهر 1401 مصرف آب شهروندان تهرانی به 46000 لیتر در ثانیه رسید که معادل مصرف آب است. از 30000 لیتر و نیم لیتر بطری آب معدنی در ثانیه که ثانیه است.

امسال سومین سال متوالی خشک‌آبی و کم بارندگی در تهران است و این وضعیت تنش آبی در ۵۰ سال اخیر در تهران بی‌سابقه بوده و تهران هرگز شاهد چنین خشکسالی نبوده است.

میانگین مصرف آب در پایتخت در روزهای اخیر حدود سه میلیارد و 300 میلیون لیتر در روز است و با توجه به ذخایر آبی موجود، تهران شهری مقاوم در برابر تنش آبی نیست.

در چنین شرایطی شرکت آبفای استان تهران با تمام توان فنی و مهندسی خود به صورت شبانه روزی در حال اجرای پروژه های آبرسانی اضطراری در شهر تهران است و تنها مشارکت هوشمندانه شهروندان تهرانی در مدیریت مصرف آب، پایداری شهر تهران را تضمین می کند. تامین آب

مدل مصرف ماهانه آب در تهران برای هر خانوار (حدود سه و نیم نفر) 14 مترمکعب است که این رقم هم اکنون حدود 220 لیتر است که 80 لیتر بیشتر از مدل است.

بررسی روند مصرف آب در نیمه اول سال جاری در استان تهران نشان می دهد که تنها 37 درصد خانوارهای شهر تهران از الگوی مصرف آب پیروی می کنند و سایر مصرف کنندگان در گروه «پرمصرف» و «کم مصرف» قرار دارند.

بر اساس این آمار، 59 درصد مشترکان مصرف کننده سنگین بوده و از 14 تا 28 مترمکعب یعنی تا دو برابر مصرف کرده اند و 4 درصد مشترکان مصرف کننده ضعیف محسوب می شوند و مصرف آب شرب آنها بیش از 28 مترمکعب است. ماه و طبق آمار تنها این دسته از مشترکان 10 درصد از کل آب شرب خانگی شهر تهران را مصرف می کنند.

با توجه به بند «ی» تبصره 8 قانون بودجه و همچنین لزوم حفظ منابع آبی که به دلیل خشکسالی مداوم در سال های اخیر با محدودیت مواجه است، آب مصرف کنندگان ضعیف در ساعات خاصی از شبانه روز قطع می شود.

این عمل تا زمانی ادامه خواهد داشت که رفتار و مصرف خود را بر اساس الگو تنظیم کنند.

دیدگاهتان را بنویسید