نارضایتی مجلس از گرانی های اخیر/ استانداران برای جبران اقدام کنند


ساعت: 10:34
تاریخ انتشار: 1401/02/14
کد خبر: 1836367

سلیمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از گرانی و کمبود برخی کالاها گلایه مند است، گفت: نمایندگان مجلس نیز تذکرات لازم را داده و سوالات جدی دارند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دیار آفتاب پرس با اشاره به گرانی و کمبود برخی اقلام اساسی اظهار داشت: مجلس نمی خواهد در امور دخالت کند. قوه مجریه دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد و نظارت بر اجرای قانون وظیفه مجلس است.

وی افزود: دولت باید در استان ها با استفاده از مدیران ارشد دستگاه های اجرایی در خصوص گرانی و کمبود کالاها اقدامات لازم را انجام دهد و دولت ها نیز در این زمینه پاسخ قانع کننده ای بدهند.

سلیمی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی از گرانی و کمبود برخی کالاها گلایه مند است، گفت: نمایندگان مجلس نیز تذکرات لازم را داده و سوالات جدی دارند.

وی افزود: مجلس قانع نشده و از گرانی های اخیر گلایه دارد و استانداران هر استان باید پاسخگوی عملکرد خود باشند و گرانی ها و کمبودهای اخیر برخی کالاها قابل قبول نیست و زمینه ساز افزایش قیمت ها نیست؟

عضو هیأت رئیسه مجلس تصریح کرد: مسائل اجرایی مربوط به دولت است و مجلس شورای اسلامی وظایف نظارتی دارد و مجلس در این زمینه مدارا می کند و اگر دولت ها نتوانند در این زمینه حکمرانی لازم را داشته باشند، مجلس می تواند اتخاذ تدابیر ویژه ای در دستور کار است تا راه دیگری برای کنترل بازار انتخاب شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس در قوه مجریه و کار نماینده در مجلس دخالت نمی کند و بعد قانون گذاری و نظارت است و رسانه های محترم باید نظارت کنند و قوه مجریه را از دولت مطالبه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید