نتیجه اقدامات دولت اصلی در حوزه تاج، بازگشت امید در کسب و کار فعالان صنعت گردشگری


ساعت: 15:42
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821587

نوروز 1401 تعداد گردشگران اصفهان به تعداد سال‌های قبل از ولیعهد بازگشته است، اما موضوع مهم در این زمینه پایداری این گردشگری است که می‌تواند به جبران خسارات بخش گردشگری اصفهان پس از دو سال رکود تاج کمک کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش صاحب نیوز؛ شیوع ویروس کرونا اقتصاد اکثر کشورها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. کشور ما نیز جزو این کشورها بود و صاحبان مشاغل در ایران در بخش‌های مختلف متحمل زیان‌های زیادی شده‌اند.

یکی از بخش هایی که در دو سال اپیدمی کرون با رکود شدید مواجه شد، بخش گردشگری و به ویژه شهرها بود که بخشی از اقتصاد آنها حول محور گردشگران می چرخد ​​و در این مدت روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتند.

اصفهان یکی از آن شهرها بود. طی سال های 1399 و 1400 هتل ها، مسافرخانه ها، صنایع دستی، شرکت های مناطق گردشگری استان و… آنها از یک رکود شدید رنج می بردند و صاحبان آنها فقط شرایط را تحمل کردند و منتظر بهبود وضعیت بودند.

از یک سو خطرات کرونا و تدابیر دولت جدید برای کنترل این ویروس و واکسیناسیون جامعه از سوی دیگر منجر به مهار موج کرونا در کشور شد و مرگ و میرها به شدت کاهش یافت و ترس از این ویروس فروکش کرد. در کشور؛ شرایطی که نوید برگرداندن آرامش نسبی به جامعه را می داد.

نوروز 1401 به این منطقه رسید و تحویل سال نو و تغییر قرن شرایط دو سال قبل را نداشت. مردم به مهمان و مهمانی رفتند و سفر نوروزی پس از دو سال رکود از سر گرفته شد.


* آمار گردشگری نوروز 1401 تقریباً مشابه سال های قبل از تاج است

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در این خصوص به صاحب نیوز گفت: بر اساس آمار، تعداد گردشگران استان حدود 1.5 تا 5 درصد افزایش داشته است. نسبت به نوروز دو سال اخیر..

حیدر صادقی گفت: می‌توان گفت امسال تعداد گردشگران تقریباً مشابه سال‌های قبل از ولیعهد است، اما پایداری این آمار موضوع دیگری است و در صورت ادامه این شرایط می‌توان گفت که به کشور بازگشته‌ایم. گردشگری داخلی. به شرایط قبل از تاج.

وی در حوزه گردشگری خارجی اما وضعیت فعلی را قابل مقایسه با سال های قبل از ولیعهد ندانست و از کاهش شدید تعداد گردشگران خارجی خبر داد.

معاون مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه گردشگری داخلی امسال آمار تقریباً مشابه نوروز سال های 97 و 98 است، گفت: هنوز زود است که بگوییم داریم. بازگشت به شرایط قبل از تاج یک سوال است و بحث بهبود شرایط بین المللی و ورود گردشگران خارجی که منجر به افزایش ارزش پول می شود بحث دیگری است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا در کشورهایی که روابط خوبی با ایران دارند مانند چین که اولین منبع جذب گردشگر بین المللی در جهان است، اقدامی در زمینه بازاریابی گردشگری انجام شده است، گفت: اقداماتی در این زمینه انجام شده است، اما به دلیل بین المللی بودن روابط و همچنین تحریم ها و همچنین به دلیل شرایط کرونری حاکم بر دنیا، در حال حاضر در حوزه گردشگری خارجی موفق نیستیم، هرچند که حوزه گردشگری خارجی در حال حاضر با رکود شدیدی مواجه است.

وی افزود: در حال حاضر تعداد گردشگران خارجی ما بسیار کم است و اصلا قابل مقایسه با ظرفیت و شرایط قبل از ولیعهد نیست، چه در حوزه گردشگری چین و چه در حوزه گردشگری اروپا و سایر کشورها.

معاون سرمایه گذاری و گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اصفهان گفت: البته گردشگری داخلی نیز رونق اقتصادی را به دنبال خواهد داشت و در نوروز 1401 شاهد حضور پرشور مردم در حوزه گردشگری بوده ایم. رونق توریستی . بیکاران به دلیل تقاضای زیاد گردشگران در مراکز اقامتی، بوم گردی، پذیرایی، مراکز تفریحی و … استخدام و استخدام شدند و هم اکنون هم در زمینه تاسیسات و بهره برداری و هم در زمینه سرمایه گذاری و پروژه های در دست ساخت خدا را شکر. ما اتفاق مهمی داشتیم.


* مسئولان با ترویج «سفر آسان» گردشگری را رونق می بخشند.

رئیس اتاق اصناف اصفهان همچنین با ابراز خوشحالی از رونق گردشگری نوروز 1401 در استان اصفهان، گفت: خوشبختانه نسبت به دو تعطیلات نوروزی گذشته که به دلیل شیوع ویروس کرون در رکود بودیم، وضعیت خوبی داشتیم. در گردشگری امسال من برگشتم

رسول جهانگیری گفت: ظرفیت یک شب مسافر در شهر اصفهان قبل از کرونا بسیار بالا بود، مثلا بخش خصوصی یا اتحادیه املاک ما قبل از کرونا، گاهی شبی 80 تا 100 هزار نفر را در خانه های استیجاری اسکان می دادند. ، اما امسال هرگز به سالهای قبل از تاج نرسید، اگرچه وضعیت خوب بود.

وی گفت: اکنون متوجه شده ایم که بسیاری از تصمیمات محدودکننده ای که در دو سال اخیر گرفته ایم درست نبوده و از این پس باید به فکر استفاده از ظرفیت گردشگران داخلی یا مسافران بومی کشورمان باشیم چرا که اصفهان ظرفیت دارد. گردشگری داخلی و خارجی در سطح بالایی قرار دارد و اگرچه گردشگری خارجی محدود است اما باید بتوانیم از ظرفیت جمعیت 80 میلیونی خود استفاده کنیم و اقتصاد استان را با گردشگری رونق دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان ادامه داد: اصفهان با توجه به میزان آلودگی و ظرفیت کشاورزی به دلیل کاهش جدی بارندگی دیگر نمی تواند آلودگی های جدید را به دلیل آلودگی های صنعتی شارژ کند، بنابراین تنها ظرفیت برای شهر و استان ما ظرفیت گردشگری باقی مانده است. .

جهانگیری افزود: گردشگری صنعتی است که در حال حاضر به صورت سطحی به آن نگاه می کنیم، اما برخی از کشورها که منابع نفتی و زیرزمینی ندارند با ظرفیت گردشگری اقتصاد خود را توسعه می دهند و ما می توانیم با توجه به فرهنگ خاص و شرایط دینی خود بسیاری از کشورها را بپذیریم. ما اسلامی و حتی کشورهای دیگر هستیم و اگر امروز در آن شرایط نباشیم می توانیم زمینه آن را فراهم کنیم.

وی با تاکید بر لزوم استفاده و توجه به ظرفیت گردشگری داخلی، ترویج سفر آسان را راهی برای رونق هر چه بیشتر حوزه گردشگری عنوان کرد که می تواند به رونق کسب و کار و اقتصاد استان کمک کند.

اکنون به نظر می رسد با بازگشت ثبات در کشور در عرصه مقابله با تاج و تخت و رونق نسبی گردشگری داخلی، زمان آن رسیده است که بر جذب گردشگران خارجی و پس از گذر موفق و غرورآفرین از دوران فشار حداکثری غربی ها تمرکز کنیم. ، برای بازیابی نقش خود را در این زمینه بازی کنیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید