نتیجه مذاکرات برجام نباید دستمایه درگیری های داخلی شود/ کیمیای امروز ایران حل منازعات به نفع مردم و امنیت ملی کشور است.

نتیجه مذاکرات برجام نباید دستمایه درگیری های داخلی شود/ کیمیای امروز ایران حل منازعات به نفع مردم و امنیت ملی کشور است.

روز جدید وزیر کار دولت دوازدهم گفت: نتیجه مذاکرات برجام نباید موضوع درگیری های داخلی و تسویه حساب های جناحی و رقابت های سیاسی شود.

محمد شریعتمداری در خصوص مذاکرات برجام گفت: تشکیل اجماع ملی در حمایت از نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات باید اولویت مهمی برای دوستداران ایران باشد.

وی با اشاره به اینکه «تاریخ ما پر از دروغ است»، گفت: دروغ هایی که بر این موضوع متمرکز است که اگر برخی بازیگران و فعالان بتوانند اختلافات خود را کنار بگذارند، اگر منافع ملی در دام اختلافات جناحی نیفتد، مسیر توسعه است. این منطقه متفاوت خواهد بود.

وزیر کابینه دوازدهم گفت: بر این اساس مهم است که امروز به گونه ای عمل نکنیم که فردا بگوییم اگر این درگیری ها در آن روز نبود، حادثه تلخ رخ نمی داد. در این چارچوب معتقدم که نتیجه مذاکرات برجام نباید دستخوش درگیری های داخلی و تسویه حساب های جناحی و رقابت های سیاسی شود.

شریعتمداری در ادامه گفت: کافی است نگاهی گذرا بیندازیم تا ببینیم تعارض چه بر سر اخلاق عمومی، اعتماد و سرمایه اجتماعی آورده است. در این چارچوب است که معتقدم باید به گونه‌ای عمل کنیم که نتیجه مذاکرات هر چه باشد باعث تقویت انسجام داخلی و تفاهم ملی در کشورمان شود.

وی در ادامه از زحمات تیم مذاکره کننده قدردانی کرد و گفت: قدردان سربازان میدانی و دیپلماسی در همه دوره ها هستیم.

شریعتمداری در پایان گفت: کیمیای ایران امروز میانجیگری و کاهش درگیری و حل منازعه به نفع مردم و امنیت ملی ایران در روزهایی است که سخت ترین و پیچیده ترین شرایط را تجربه می کنیم. من معتقدم نتیجه مذاکرات برجام باید تقویت وحدت و تفاهم ملی باشد و با گره گشایی از توسعه فعالیت ها و روابط اقتصادی به گشایش زندگی مردم و ارتقای رفاه عمومی منجر شود.

دیدگاهتان را بنویسید