نتیجه کار با هنرمندان و ورزشکاران نفرت است

نتیجه کار با هنرمندان و ورزشکاران نفرت است

وزیر رهبری دولت دوازدهم گفت: اکثر مجریان در فضای مجازی میلیون ها فالوور دارند چگونه با مجریان یا ورزشکارانی که امروزه اینقدر محبوب هستند برخورد می کنند؟ وقتی آبروی این افراد را حفظ نکردید، با آنها رفتار ناشایست کردید، مسلم است که زیر بار این هنرمندان و ورزشکاران نخواهند رفت و تنها نتیجه چنین اقداماتی القای نفرت شماست.

به گزارش منیبان، علی جنتی در خصوص اتفاقات اخیر در کشور افزود: نگاه سیاسی به هنرمندان اشتباه است. هنرمندان به عنوان فرهیختگانی که خداوند به آنها استعداد خاصی داده و این استعداد را در خود پرورش داده است، محبوب مردم و جامعه شده اند و در هر حال از محبوبیت مردمی برخوردارند. در تمام جوامع جهان، هنرمندان خود را قهرمانانی می دانند که نماد آن کشور هستند و به آنها احترام می گذارند. البته در مملکت ما هم در مقاطعی وضع به همین منوال بود، یعنی آن زمان هنرمندان مورد تکریم و احترام بودند، اما در برخی مواقع مثل امروز با آنها برخورد متفاوتی می شد.

وی تصریح کرد: در سال 92 که به وزارت ارشاد رفتم سینما تعطیل شد و هنرمندانی که در عرصه سینما فعال بودند از فعالیت در سینما ناامید شدند اما با تلاش های صورت گرفته سینما افتتاح شد. آن زمان هنرمندان به من گفتند . 8 سال است که پا به وزارت ارشاد نگذاشته ایم اما بعد از بازگشایی خانه سینما همه با علاقه آمدند، سینما افتتاح شد و تعداد زیادی سینما ساخته شد که باعث رونق این حرفه شد. البته در سایر حوزه ها هم وضعیت به همین منوال بود.

وزیر رهبری دولت دوازدهم یادآور شد: مردم نیاز به تفریح، تفریح ​​و استراحت دارند. در حال حاضر سینما رونق ندارد، تئاتر رونق ندارد، در موسیقی هیچکس برای گوش دادن به کنسرت نمی رود. همه این موارد نشان می دهد که وقتی انسان حالش خوب نیست دنبال هیچ کدام از این چیزها نیست.

وی ادامه داد: در واقع وقتی یک فضای بسته ایجاد می کنید و هنرمند خفه می شود و نمی تواند نفس بکشد، به فضایی می رود که می تواند نفس بکشد. می گویند وقتی از فلان مسیر رفتی و احساس کردی اشتباه کردی، اشتباه بود، وقتی از آن مسیر برگشتی، مفید است.

وزیر اسبق ارشاد اسلامی همچنین گفت: باید به فکر بازگرداندن هنرمندان به نظام باشیم که اجازه ندهیم هنرمندان از نظام فاصله بگیرند و سیاست هایی اتخاذ کنیم که هنرمندان بتوانند نیازهای جامعه را برآورده کنند. در هر صورت مردم به تفریح، سرگرمی و استراحت نیاز دارند. در حال حاضر سینما رونق ندارد، تئاتر رونق ندارد، در موسیقی هیچکس برای گوش دادن به کنسرت نمی رود. همه این موارد نشان می دهد که وقتی انسان حالش خوب نیست دنبال هیچ کدام از این چیزها نیست. در صدا و سیما شرایط این گونه است و نمی دانم چند نفر تماشا می کنند. بنابراین در این شرایط طبیعی است که فاصله افراد به تدریج بیشتر شود. بنابراین باید تلاش کنیم ارتباط مردم و نظام را تقویت کنیم.

جنتی تاکید کرد: زمانی که در وزارت مدیریت بودم مثل امروز با هنرمندان برخورد نداشتم و برخی از آنها که مشکل داشتند، رفتیم تا با آنها صحبت کنیم و مشکلاتشان را حل کنیم. انتقادهای بیهوده انجام دهید، مثلاً ما به هنرمندان نگفتیم که 20 دقیقه از این فیلم را حذف کنند یا آن قسمت از فیلم را تغییر دهند. جنتی در پاسخ به اظهارات اخیر وزیر آموزش و پرورش مبنی بر آمادگی دولت برای حمایت از کنسرت ها، یادآور شد: مردم هیچ اجباری را نمی پذیرند.

دیدگاهتان را بنویسید