نخستین جشنواره ملی تئاتر مدرسه ای کشور با حضور 4163 اثر دانش آموزی آغاز به کار کرد


زمان: 15:13
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813097

اولین جشنواره سراسری تئاتر مدرسه ای برای خلق مفاهیم آموزشی در قالب هنر در سالن آمفی تئاتر کانون دانش آموزی شهید عمرانی میناب از 14 تا 15 اسفندماه 93 برگزار می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از هرمز; مجید سلاشور فرماندار میناب صبح امروز در آیین افتتاحیه اولین جشنواره سراسری تئاتر مدرسه ای با اشاره به مبعث پیامبر اکرم (ص) اظهار داشت: ترویج و پایان دادن به اخلاق دینی و اسلامی از اهداف مهم و مهم است. اصول بعثت پیامبر اکرم

وی افزود: برای رسیدن به این هدف باید از هر فرصتی استفاده کنیم که استفاده از هنر در توسعه اخلاق اسلامی از ضروریات جامعه امروزی است.

به گفته سلاشور، تلفیق هنر با مفاهیم آموزشی و تربیتی موجب جذابیت، هیجان و انگیزه می شود و استقامت بیشتر و انتقال آسان تر محتوا و مفاهیم را به همراه خواهد داشت.

فرماندار میناب ادامه داد: شرکت بیش از چهار هزار دانش آموز در اولین جشنواره سراسری تئاتر مدرسه ای حامل این پیام است که دانش آموزان خواستار تنوع بخشی به آموزش و تغییر رویکرد آموزش از روش های سنتی به روش های نوین در قالب هنر هستند. .

داریوش فدویان معاون پرورشی و تربیت بدنی وزیر آموزش و پرورش میناب و رئیس اولین جشنواره سراسری تئاتر مدرسه ای گفت: 4 هزار و 163 اثر دانش آموزی از 32 استان کشور از 10 آذر تا 25 بهمن ماه سال جاری به دبیرخانه جشنواره ارسال می شود. شد.

وی افزود: پس از پالایش اولیه آثار بر اساس مفاهیم آموزشی و هنری، از مجموع 4163 اثر به 100 اثر اول رسیدیم و سپس 25 اثر اول به مرحله نهایی ارزیابی رسید.

به گفته فدویان، این 25 اثر با داوری سه داور کشوری به نام های وحیدرضا کناتیان، حمیدرضا کاظم پور و علیرضا زارعی از 14 تا 19 اسفندماه برگزار می شود و نفرات برتر در اختتامیه جشنواره در تاریخ 16 اسفندماه 93 معرفی خواهند شد.

رئیس اولین جشنواره سراسری تئاتر مدرسه ای میناب گفت: این جشنواره در مدت 15 سال به بلوغ کافی رسیده و آماده ارائه و برگزاری جشنواره ملی تئاتر مدرسه ای به عنوان جشنواره و گفتمان بین المللی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید