نزدیک بود 4 مرحله توقف کنیم/ اجازه برخورد با فدراسیون ها را نداریم


ساعت: 12:44
تاریخ انتشار: 1301/06/12
کد خبر: 1894711

برای ثبت نام خسروی وفا در انتخابات 6 بار پیش ایشان رفتم

رئیس سابق کمیته المپیک گفت: در دوران ریاست من در آستانه سقوط 4 مرحله بودیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مراسم تودیع و معارفه رئیس جمهور سابق و جدید کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد.

رضا صالحی امیری رئیس سابق کمیته ملی المپیک نیز در این مراسم اظهار داشت: 1700 روز خدمت به جامعه ورزش در مسابقات قهرمانی می گذرد. 1700 روز عشق و محبت و انسانیت و معرفت را از تو آموختم. من از اینکه در اولین ساعات کاری هفته در این گروه ظاهر شوید، از صمیم قلب رضایت نداشتم. من واقعا از تک تک شما قدردانی می کنم. تبریک به محمود خسرویوا و هیئت اجرایی جدید. حاج محمود را می شناسیم و نزدیک به یک دهه است که با او دوست هستیم. از سال 1392 در وزارت ورزش و جوانان تا به امروز سلامت، علم و اخلاق را در او دیدم و از ظرفیتش بهره بردم. او با سرعت و جدیت آینده کمیته ملی المپیک را به قله های توسعه نزدیک خواهد کرد.

و افزود: سعی کردم از مسیر دین و انسانیت منحرف نشوم اما قطعا خلأهایی داشتم. من هرگز خود را مصون از اشتباه نمی دانم. احساس می‌کنم فرهنگ بهترین عنصر اعتلای است که در ورزش تلاش کرده‌ام آن را گسترش دهم، زیرا امتداد فرهنگ پهلوی است. ثمره این امر پس از یک دهه فعالیت قابل مشاهده است. سعی کردم عاقلانه به مشکلات فکر کنم و برای حل آنها انعطاف پذیری، سازگاری و تعامل را در نظر بگیرم. منافع ملی را شاخص اصلی در دایره توسعه می دانستم و از حاشیه ها پرهیز می کردم. با نگاه مقتدرانه، جاه طلبانه و سلطه جویانه هیچ مدیری به هدف خود نمی رسد و بزرگترین دلیل سقوط، تکبر و تکبر است. اساس ورزش قهرمانی دوستی و برادری است و این نیز پایه ورزش زرهانه است.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره دیگر فعالیت های خود در این کمیته گفت: رایزنی مستمر با هیئت اجرایی، مشاوران، روسای فدراسیون ها و وزرای محترم پیشکستوان و قهرمانان را در اولویت کاری خود قرار می دهم. من اجماع مستمر و مستمر را به عنوان یک اصل مدیریتی در سیستم تصمیم گیری معرفی کرده ام و در این 4 سال حتی یک تصمیم بدون مشورت نگرفته ام، هرچند چندین بار بهترین تصمیم را نگرفته ام. من معتقدم شرط اساسی حفظ کرامت انسانی در گرو حفظ کرامت دیگران است. مسائل فنی را به تیمی از همکارانم سپردم و تصمیم گیری را به هیئت اجرایی واگذار کردم. نه به مسائلی که تخصص ندارم، نه از منظر سیاست به تصمیمات مدیریتی نگاه کرده ام و نه موضع سیاسی گرفته ام.

صالحی امیری در پایان گفت: در 4 سال گذشته هیچ امتیازی برای خود در کمیسیون تعیین نکرده ام و از هیچ امتیازی برخوردار نشده ام. برای همه کسانی که حق حقارت دارند طلب بخشش می کنم. من یک توصیه دارم؛ من بر حسب وظیفه از خسریف و هیئت اجرایی جدید پیروی می کنم و پشت سر آنها می ایستم.


2160867

صالحی امیری: 4 مرحله در مرحله توقف بودیم

صالحی امیری نیز در نشست با خبرنگاران با اشاره به دوران ریاست خود در کمیسیون گفت: ارائه سازمان و رئیس کمیسیون را در 12 یافته تدوین کردم که رویکردهای فرهنگی-اخلاقی نیز داشت. من این را در قالب کتاب منتشر می کنم. در 4 دهه گذشته ورزش ایران از بی ثباتی و تنش بسیار رنج می برد، بنابراین سعی کردم در ورزش قهرمانی ثبات ایجاد کنم و از تنش پرهیز کنم که نیاز به برنامه داشت. ستاد عالی به ریاست وزیر ایجاد شد که محل سازش شد. وزیر ورزش نفر اول ورزش ایران است و رئیس کمیسیون باید کاملا منعطف باشد. هر دو سازمان یک مأموریت دارند و یکی باید انعطاف پذیر باشد.

وی با اشاره به دستاوردهای فرهنگی افزود: ورزش 2 حوزه دارد; یکی مادی که تلاش برای رسیدن به آرامش است و دیگری قهرمانانه و اخلاقی. تلاش من در این 1700 روز تقویت رشته دوم بود، بحثم این بود که برای تقویت چهره فرهنگی ورزش قهرمانی خیلی تلاش کردیم. آوردن ورزش قهرمانی به قلب جامعه یکی از مهمترین وظایف ماست. ورزش باید به غرور و هویت ملی تبدیل شود. امروزه مردم نسبت به ورزش حساسیت بیشتری نشان می دهند. ما سعی کردیم اقتدار کمیسیون را در داخل و بین‌المللی ارتقا دهیم. امروز شورای المپیک آسیا، فدراسیون های ورزشی و کمیته بین المللی المپیک کمیته ملی را مرجع غرب آسیا می دانند. در سال 2024 پاریس به نتایج خوبی دست خواهیم یافت و زیرساخت ها آماده است.

رئیس سابق کمیته ملی المپیک درباره بحث تعلیق گفت: 4 مرحله در مسیر تعلیق بودیم که با دیپلماسی فعال ورزشی متوقف شدیم. اکنون منابع مالی کمیسیون 10 برابر شده است و باید حداقل به 1000 میلیارد تومان منابع برسیم. در این شرایط می توان گفت نیازهای اولیه ورزش قهرمانی را تامین می کنیم. استفاده از ظرفیت نخبگان در دستور کار 18 کمیسیون بوده است که به ما انگیزه داده است. ورزش ایران ریشه و منشأ دارد که با موزه ورزش ملی ثابت کردیم. ورزش ایران قدمتی 3000 ساله دارد و جام ارژن دلیل آن است IOC ارائه کردیم

وی افزود: تاریخ شفاهی این ورزش صد سال اخیر را جمع آوری کرده ایم. من فقط شغل مدیریتی داشتم و همکارانم زحمت کشیدند. امروزه تمامی خدمات در کمیسیون رایگان است که استراتژی ما همین است. ما حق برخورد با فدراسیون ها را نداریم و وظیفه ماست که به آنها خدمت کنیم.

صالحی امیری در ادامه از خسروی وفا یاد کرد و گفت: خسروی وفا فردی قابل توجه است. او سابقه طولانی در این ورزش دارد و من یک دهه است که با او رابطه نزدیکی دارم. حضور او در کمیته یک تحول و یک جهش ایجاد می کند. من 6 بار برای ثبت نام به ایشان مراجعه کردم. من نسبت به آینده کمیسیون خوشبین هستم و موظف هستم بدون هیچ تردیدی تجربیات خود را در اختیار آنها قرار دهم. تعالی و جهش ورزش قهرمانی ایران آرزوی من است.


بیشتر بخوانید:



دیدگاهتان را بنویسید