نظام آموزشی کشور باید برای ارتقای روحیه دانش آموزان تلاش کند

ساعت: 19:39
تاریخ انتشار: 1400/08/12
کد خبر: 1781419

رئیس جمهور گفت: نظام آموزشی کشور باید برای ارتقای روحیه دانش آموزان تلاش کند تا افراد با احساس مسئولیت تربیت کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر چهارشنبه در دیدار با جمعی از دانشجویان به مناسبت سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز دانش آموز، این روز بزرگ و باشکوه را در تاریخ ایران گرامی داشت. ملت وی به بررسی بیگانگان می پردازد و می گوید: امام راحل به حق جنبش دانشجویی 13 آبان را انقلاب دوم و تداوم انقلاب اول نامید و الگوی ایثار و فداکاری را همچون شهدا درک کرد که مردمی مانند شاگرد ایثارگر «علی لندی» را رهبری کرد. از این شهدا الگو بگیریم و دیگران را نجات دهیم.

وی با بیان اینکه اگر 13 آبان نبود فقط بر جنبه استبدادی انقلاب اسلامی تاکید می شد. برای “هژمونی خارجی” مبارزه می کند.

رئیس جمهور با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی دانش آموزان در این نشست کتاب درسی و توجه به نکات آموزشی گفت: نظام آموزشی کشور باید در ارتقای روحیه دانش آموزان بکوشد تا افراد با احساس مسئولیت تربیت کند.

رئیسی افزود: در کنار کتاب های درسی، معلمان و کادر آموزشی نیز نقش موثری در تربیت نسل آینده دارند و دولت به دنبال ایجاد شرایطی برای بهبود وضعیت معیشتی، کیفیت و کارایی کار معلمان و شأن آنان است. .

وی در ادامه تشکل های دانشجویی را مجموعه های ارزشمندی برای هدایت نقش اجتماعی دانش آموزان عنوان و خاطرنشان کرد: تشکل هایی مانند سازمان جوانان هلال احمر، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی، بسیج دانش آموزی و امثالهم نقش عمده ای در ظهور دانش آموزی دارند. فرصت ها.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین مجلس دانش آموزی می تواند تمرین بسیار خوبی برای ایفای نقش اجتماعی موثر دانش آموزان باشد و امیدوارم با بهبود شرایط بهداشتی هر چه سریعتر مقدمات تشکیل مجلس دانش آموزی فراهم شود.

رئیسی با اشاره به سخنان یکی از دانشجویان درباره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی گفت: برنامه دولت سیزدهم این است که تمام اقدامات خود را در یک طرح بالادستی مستند کند. از آنجایی که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دقیقاً وضعیت کنونی کشور و چشم انداز آینده را توصیف می کند، دولت به دنبال مستندسازی تمام اقدامات تحول آفرین در این بیانیه است.

وی با اشاره به اینکه آینده در دستان شما دانش آموزان است، افزود: نگاهی گذرا به وضعیت کلی کشور کافی است تا متوجه شویم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای زیادی انجام داده ایم و پیشرفت های زیادی داشته ایم. اما تاخیرهای زیادی وجود دارد که باید جبران شود.

رئیس جمهور همچنین بر نقش ویژه آموزش و پرورش در سازندگی کشور تاکید کرد و گفت: سند تحول نظام تعلیم و تربیت نباید تنها یک سند مکتوب باقی بماند، بلکه باید تحول واقعی آموزش و پرورش و تحول مدارس در کشور را مستند کند.

رئیسی دانش آموزان را آینده سازان و ذخایر اصلی کشور برای رسیدن به قله پیشرفت دانست و خاطرنشان کرد: دانش آموزان می توانند با تسلط بر تاریخ پرافتخار این کشور و حماسه سازی ملت در برابر بیماری ها، خود را برای سازندگی ایران اسلامی آماده کنند. “

وی با ارزشمند خواندن نرم افزار (اپ) آموزشی شاد گفت: راه اندازی این نرم افزار تجربه ارزشمندی است که می تواند به عنوان مکمل آموزش مدارس حتی پس از بازگشایی مدارس ادامه یابد. نرم افزار Happy از زمان راه اندازی پیشرفت زیادی داشته و باگ های آن یکی یکی برطرف شده و در آینده می تواند بستر و شبکه ای عالی برای ارتقاء آموزش باشد.

پیش از سخنان رئیس جمهور، دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی و 8 نفر از دانشجویان شرکت کننده در این مراسم به نمایندگی از بسیج دانشجویی، سازمان دانش آموزی، سازمان جوانان هلال احمر و اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی به بیان دیدگاه های خود در این زمینه پرداختند. نظام آموزشی با مشکلات سیاسی و فرهنگی جامعه.

در این مراسم از کتاب «ایران» محصول جنبش ایران نوین رونمایی شد. اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی برای ایجاد شور و نشاط انتخاباتی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حرکت نوین ایرانی را در جامعه دانشجویی طراحی و اجرا کرد. این پویش سوالات و درخواست های دانشجویان از رئیس جمهور آینده را جمع آوری کرد و امروز این سوالات در قالب کتاب جدید ایرانی تقدیم رئیس جمهور شد.

همچنین در پایان این مراسم با اهدای لوح از خانواده شهید فهمیده و شهید طوگانی تجلیل شد و از دانش آموزان حاضر در مراسم به یاد رئیس جمهور عکسبرداری شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید