نظام زندان باید اصلاح شود/ فقط در صورت لزوم از زندان برای مجرمان استفاده شود


ساعت: 15:17
تاریخ انتشار: 1301/04/26
کد خبر: 1883846

علی دقانی گفت: همکاران قاضی فقط در صورت لزوم برای مجرمان خاص از مجازات حبس استفاده کنند زیرا این رویکرد هم به مردم و هم افراد زندانی کمک می کند که تحت رژیم های ویژه برخورد و اصلاح قرار گیرند تا بتوانند به جامعه بازگردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش رهیاب، علی دقانی رئیس کل دادگستری خوزستان در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل سابق و جدید زندانها و اقدامات تامینی استان اهواز اظهار داشت: بر اساس اصل 156 قانون اساسی وظیفه اصلاح مجرمین است. مسئولیت قوه قضاییه و یکی از مجازات هایی که به موجب دستور دادگاه صادر می شود. مجازاتش حبس است.

وی افزود: جدای از اقدامات زندان ها و زندانبانان برای اصلاح مجرمان، بسیاری از این کارها توسط همکاران ما در سازمان انجام می شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: بر اساس دیدگاه اصلاحی، زمانی که فردی در حال گذراندن حکم زندان است باید یک سری دوره ها و برنامه های اصلاحی و تربیتی را طی کند.

دگانی ادامه داد: علاوه بر این مشکل، مجرمانی که در برنامه های اصلاح زندان شرکت می کنند، نگرش خود را تغییر می دهند. برای کاهش مدت حبس این افراد باید دوستی های قانونی در نظر گرفته شود.

وی تصریح کرد: همکاران قاضی تنها در صورت لزوم باید برای مجرمان خاص از مجازات حبس استفاده کنند زیرا این رویکرد هم به جامعه و هم افراد زندانی کمک می کند که تحت رژیم های ویژه برخورد و اصلاح قرار گیرند تا بتوانند به جامعه بازگردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اینکه نظام زندان ها با همه این وظایف باید اصلاح و متحول شود، تصریح کرد: در دوران تحول و تعالی با بهبود وضعیت زندان ها، بهبود شرایط زندان ها و حفظ حقوق زندانیان، سرکشی و مستمر است. بازدید قضات و مراجع قضایی از زندانها، ایجاد بستر و بستر مناسب برای اصلاح، آموزش و جامعه‌پذیری زندانیان، کاهش جمعیت زندان‌ها و برقراری دوستی در جای خود و استفاده از فناوری‌های نوین در زندان‌ها از جمله پیوند الکترونیکی برای افراد واجد شرایط از جمله مواردی است. از این چیزها

دگانی گفت: ماموران و مددکارانی که در زندان به زندانیان خدمت می کنند باید آموزش های لازم را ببینند تا در این زمینه متخصص شوند.

وی با اشاره به لزوم جداسازی زندانیان گفت: در زندان افرادی هستند که با قرار قبلی به زندان آورده می شوند. برخی از نظر مالی دچار مشکل هستند یا جرایم نسبتاً جزئی دارند و برخی دیگر خطرناک و دارای سابقه ای هستند که حضور آنها در جامعه مضر است و به امنیت آسیب وارد کرده است، بنابراین زندانیان باید با اصول مدیریتی خاص از سایر زندانیان جدا شوند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: قطعاً مجرمان، سارقان خطرناک و مجرمان وضعیت خاص باید تفکیک شده و نظام ویژه ای برای این افراد اعمال شود و برنامه های اصلاحی ویژه ای متفاوت از سایر مجرمان برای آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید