نفت 100 دلاری پس از خبر کاهش عرضه نفت خام

ساعت: 14:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۱۸
کد خبر: 1806806

قیمت نفت خام در بحبوحه نگرانی از کاهش عرضه در بازار هفت سال به اوج خود رسید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گفته راشاتودی، در بحبوحه کاهش فزاینده عرضه، زیرا اوپک و متحدانش کندتر تولید می کنند، قیمت نفت به بشکه ای 100 دلار در حال حرکت است. حملات سایبری به انبارهای آلمان و طوفان های زمستانی در ایالات متحده نیز قیمت ها را افزایش داده است.

نفت خام برنت اروپا در روز جمعه به قیمت 92.8 دلار در هر بشکه معامله شد که بالاترین سطح در بیش از 7 سال گذشته با 1.8 درصد افزایش است. شرکت های بزرگ نفتی اروپایی شل و بریتیش پترولیوم نیز جهش 3 درصدی داشتند. شل قبلاً اعلام کرده بود که سود سالانه آن در سال 2021 دو برابر خواهد شد.

قیمت نفت برنت در دریای شمال اوایل این هفته پس از حملات سایبری به دو انبار سوخت آلمان افزایش یافت. تعدادی دیگر از سایت های ذخیره سازی در سراسر اروپا نیز از آزار و اذیت سایبری خبر داده اند، اما ارتباط آنها با حملات در آلمان تایید نشده است.

در همین حال، قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در سال 2014 به اوج خود رسید و نزدیک به 2 درصد افزایش یافت و به 91.9 دلار در هر بشکه رسید.

کارشناسان این دستاوردها را ناشی از طوفان زمستانی می دانند که در روز پنجشنبه مرکز و شمال شرق ایالات متحده را درنوردید و تولید نفت در حوضه پرمین، بزرگترین لایه شیل در ایالات متحده را متوقف کرد.

قیمت نفت اخیرا در بحبوحه نگرانی های عرضه و تنش های فزاینده بین روسیه و اوکراین افزایش یافته است که می تواند منابع انرژی اروپا را تهدید کند.

سرمایه گذاران همچنین از سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان اوپک از جمله روسیه برای افزایش تولید خشمگین هستند.

این گروه با افزایش تدریجی تولید به 400000 بشکه در سال گذشته موافقت کرد و اوایل این هفته اعلام کرد که در ماه مارس به این برنامه پایبند خواهد بود. با این حال، بسیاری از تولیدکنندگان اوپک پلاس نتوانستند به اهداف تولید دست یابند.

به عنوان مثال، به گفته تاجر دولتی SOMO، عراق، دومین تولیدکننده بزرگ نفت اوپک، نتوانست سهمیه اوپک پلاس را در ژانویه به دست آورد.

بسیاری از تحلیلگران سال گذشته هشدار دادند که در میان مشکلات رو به رشد، نفت ممکن است در سال آینده به 100 دلار یا بیشتر در هر بشکه برسد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید