نقش مهم صنایع کوچک در ایجاد اشتغال، رونق تولید، توسعه اقتصادی


ساعت: 12:38
تاریخ انتشار: 91/02/24
کد خبر: 1838669

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد;

سید هاشم موسوی گفت: صنایع کوچک می توانند نقش اساسی در برنامه های توسعه صنعتی و اقتصادی آینده کشور داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از زاگرس ، سید هاشم موسوی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نقش املاک صنعتی در رونق تولید در کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: بخش خصوصی به ویژه صنایع کوچک و متوسط ​​یک کشور است. عامل مهم اقتصادی «صنایع کوچک می توانند نقش اساسی در برنامه های توسعه صنعتی و اقتصادی آینده کشور داشته باشند.

وی افزود: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و افزایش صادرات غیرنفتی دارند. این صنایع از طریق کارآفرینی، نوآوری و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، با همین منظر بر رشد اقتصادی تأثیر می‌گذارند تا فعالیت‌های اشتغال‌زایی را توسعه دهند.» بنگاه‌های کوچک و متوسط ​​مورد توجه ویژه قرار گرفته‌اند.

موسوی گفت: با توجه به اینکه بیش از 95 درصد واحدهای صنعتی کشور و استان کوچک و متوسط ​​هستند و بیش از نیمی از آنها در بخش صنعت شاغل هستند، این صنایع حائز اهمیت بوده و می توانند در برنامه های آتی نقش اساسی داشته باشند. برای توسعه صنعتی و اقتصادی کشور

مدیرعامل شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: صنایع کوچک به دلیل سرمایه گذاری کمتر نسبت به صنایع بزرگ، در زمان کمتری به تولید، بهره برداری و اشتغال می رسند و البته زودتر دچار نوسانات و نوسانات اقتصادی می شوند، لذا از آنها حمایت می کنیم. یک اولویت وجود دارد

وی ادامه داد: در سال تولید، نگهداری، برچیدن با کار و تلاش مستمر و سیستماتیک تلاش می کنیم تا شرایط بهینه و مناسب را برای حمایت از تولید و سرمایه گذاری ایجاد کنیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: برای درونی سازی اقتصاد و داشتن استراتژی موثرترین راه حرکت در چارچوب برنامه ها و سیاست های مبتنی بر احزاب منطقه ای در قالب طرح های زمینی برای مدیریت است. بنابراین یکی از مهمترین شاخص های توسعه اقتصادی، صنعت بومی است که باید از تولیدات بومی و بومی برنامه ریزی و حمایت کند.

موسوی در پایان نواحی صنعتی را مهمترین زیرساخت صنایع کوچک دانست و از فراهم بودن بسترهای جذب سرمایه گذار در 13 شهر و شهرک صنعتی استان خبر داد و گفت: تاکنون 1009 قرارداد با نامزدها در نواحی صنعتی و صنعتی منعقد شده است. شهرستان ها از این تعداد 352 نفر با اضافه اشتغال 5386 نفر بر اساس پروانه بهره برداری می باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید