نمازگزاران عتبات منتظر نمی مانند مسیر زمینی کربلا بسته می ماند


ساعت: 11:55
تاریخ انتشار: 91/01/29
کد خبر: 1822872

با وجود اعزام هیئت ایرانی به سازمان حج و زیارت به عتبات عالیات و مذاکرات چند روز گذشته با مقامات عراقی برای بازگشایی مسیر زمینی کربلا، شواهد نشان می دهد که مسیر زمینی عتبات همچنان بسته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ با وجود اخبار مختلف از مذاکرات چند روز گذشته مسئولان حج و زیارت کشورمان با مسئولان عراقی برای ارائه خدمات بیشتر به زائران هوایی عتبات، بازگشایی مسیر زمینی عتبات عالیات همچنان مبهم است.

مدیرکل روابط عمومی حج و زیارت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در پاسخ به سوال مردمی مبنی بر بازگشایی روگذر کربلا گفت: علیرغم مذاکرات پشت درهای بسته و تلاش مقامات ایرانی، هیچ اطلاعی در مورد بازگشایی نشد. بازگشایی مسیر زمینی کربلا

وحید اسکندری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه چرا علیرغم اخبار فراوان از دیدار هیئت حج در عراق و بسیاری از مقامات عراقی، خبری از بازگشایی راه کربلا نیست، گفت: مذاکرات ایران با عراقی ها پشت درهای بسته دقیق است. خبر بازگشایی مسیر زمینی کربلا و احتمال بازگشت تیم مذاکره کننده تا ۲۴ ساعت دیگر به کشور وجود دارد.

با وجود گزارش های مکرر مقامات عراقی مبنی بر افتتاح روگذر کربلا در مقاطع مختلف و آزار و اذیت مقامات ایرانی، دولت عراق اقدامی برای بازگشایی روگذر عتبات عالیات انجام نداده است.

بر این اساس گفته می شود تیم زیارتی ایرانی سازمان حج و زیارت تا ۲۴ ساعت آینده بدون توافق برای بازگشایی مسیر زمینی کربلا، دست خالی بازخواهند گشت.

سید صادق حسینی رئیس جدید سازمان حج و زیارت و حجت الاسلام صحبت الله رحمانی معاون حج و زیارت هم اکنون به عنوان اعضای اصلی تیم مذاکره کننده در عراق حضور دارند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید