نمایش «حاج قاسم» از نگاه سیروس / نگران هستیم …


ساعت: 14:43
تاریخ انتشار: 1401/04/08
کد خبر: 1879624

مینی سریال «قتل» شهید حاج قاسم سلیمانی به کارگردانی سیروس مقدم به زودی آغاز می شود و نگرانی هایی درباره تصویر این قهرمان ملی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در چند روز اخیر خبری داشتیم که بنا به درخواست موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی، مینی سریالی با موضوع ترور نافرجام شهید حاج کاسم سلیمانی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی حامد عنقا ساخته می شود.

همواره انتقادات زیادی از سوی رسانه ها به اهالی سینما و تلویزیون وارد شده است که برای قهرمانان ملی در عرصه های مختلف اثری تولید نکرده اند و اغلب دلایلی برای این عدم حمایت بیان کرده اند. برخی می گویند خانواده این شهدا معمولاً مخالفان اصلی این ماجرا هستند و تا زمانی که فیلمنامه به تصویب نرسد، در نگارش دخالت زیادی دارند. برخی دیگر از تولیدکنندگان عدم همکاری نهادهای نظامی برای تهیه سلاح را از دیگر دلایل عدم ساخت چنین آثاری می دانند.

البته در این سوی ماجرا، برخی از کارگردانان کارنابالد سریال و فیلم هایی درباره این شخصیت ها ساخته اند، اما به دلیل نبود فیلمنامه مناسب و جذاب، بازی های مصنوعی و غیرحرفه ای، متاسفانه تصویر زیبایی از آنها نیز به جا نگذاشته اند. خجالت زده از عدم استقبال از این آثار و این امر کار هنرمندان دیگر را پیچیده می کند.

حال هر چه قهرمان داستان در بین مردم و افراد جامعه شهرت بیشتری داشته باشد، به دلیل حساسیت بیشتر، ساخت آثار هنری دشوارتر می شود. این همه حس و دغدغه قطعا برای ساخت مینی سریال «ترور» با موضوع حاج قاسم وجود دارد. این سریال به کارگردانی سیروس مقدم; مقدم که آشنایی کاملی با رسانه های تلویزیونی دارد، جنسیت مخاطب را می شناسد و در این سال ها ثابت کرده که حذف تعلیق ها را به خوبی یاد گرفته است.

اما این همه حساسیت موضوع و کاراکتر باعث می شود مخاطب نگران این باشد که حاج قاسم چه تصویری در ذهن سینمایی اش به جا می گذارد; سیروس مقدم و حامد عنگا باید زندگی این قهرمان ملی را به تصویر بکشند؟
البته همه این دلایل دست و دل هنرمند را برای نزدیک شدن به این مضامین و نزدیک شدن به این داستان ها می لرزاند. اما بدون شک هر هنرمندی با توجه به دیدگاهش، ژانر بیو سینمایی و شناختی که از موضوع دارد به قهرمان داستان نزدیک می شود.یک بنای یادبود بسازید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید